Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game Laptop ~ € 1200

Pagina: 1
Acties:

• Liber8
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-05 17:46
Mijn Packerd Bell EasyNote TJ76 is na 4 jaar intensief gebruik (Studie, Trein) uit elkaar aan het vallen, ik mis de letters "r" en "t" van het toetsenbord etc.

Wat ga je met je laptop doen?
• Office
• Multimedia (films/muziek)
• Gamen (BF4, COD Advanced Warfare)

Wat is je budget?
Maximale bedrag is € 1.300
Mag natuurlijk ook minder zijn :9

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Wat verstaat men onder veel of vaak, daarom maar een lijstje gemaakt waar ik hem mee naar toe sleep:
• Vriendin, 2 weekenden per maand. (Trein)
• Oostenrijk, Ski/Snowboard leraar (Busreis)

Het is niet vaak, maar wel handig om een slim design te hebben wanneer je op reis bent.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb een laptop die mijn voorkeur heeft, hieronder meer hierover.

Acer Aspire VN7-591G-77UH

Merk: Acer
Type: Aspire VN7-591G-77UH
Schermdiagonaal: 15,6 inch
Processor: Intel Core i7 4710HQ
Ram Geheugen: 16 GB
Harde Schijf: 256 GB SSD
Display: IPS en anti-glare beeldscherm
Grafische kaart: NVIDIA GeForce GTX 860M (2GB)
USB: Niet kunnen vinden voor dit type.
Gewicht: 2,6 kg

Prijs: € 1.299

Acer Aspire Nitro VN7-791G-74CY

Merk: Acer
Type: Aspire Nitro VN7-791G-74CY
Schermdiagonaal: 17,3 inch
Processor: Intel Core i7 4710HQ
Ram Geheugen: 12 GB
Harde Schijf: 128 GB SSD + 1TB HDD
Display: IPS en anti-glare beeldscherm
Grafische kaart: NVIDIA GeForce GTX 860M (2GB)
USB: 2x USB 2.0, 2x USB 3.0
Gewicht: 3 kg

Prijs: € 1.299

Mijn minimale eisen:

Schermdiagonaal: Nog niet over uit. 15' of 17' voor het gamen, iemand.? Geeft een 17' een lagere FPS.?
Processor: I7
Grafische kaart: Minimaal GeForce GTX 860M
Ram Geheugen: 12GB. 8GB vind ik te weinig en 16GB misschien overkill.?
Harde Schijf: 256GB SSD als laptop #1 met in de toekomst een 500GB SSD of als laptop #2 128GB SSD + 1TB HDD. Kijk namelijk veel series en films.
Display: Liefst een IPS scherm

Gewicht: Max. 3 kg

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met deze zoektocht :*) Als jullie meer weten over binnenkort beschikbare laptops die aan mijn eisen voldoen laat dan ook even wat achter :) Thanx _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Liber8 op 11-10-2014 16:26 ]

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 07:03
Sinds een paar dagen beginnen de eerste laptops met Nvidia's nieuwe mobiele GPUs uit te komen. De verwachting is dat enkele hiervan ook deze maand nog in NL uitkomen. Om nu nog te kiezen voor de energievretende (en dus kans op throttling ivm hitte) 8xx GPUs lijkt me niet heel slim.

Wacht nog een week of twee, dan komt MSI met een nieuwe GT70 Dominator release. Asus komt ook met nieuwe ROG machines, maar die zullen boven je budget liggen schat ik in.

Om op je eisen terug te komen:

- 17" maakt geen verschil qua performance, zelfde hoeveelheid pixels @ 1080p.
- RAM: 8gb is prima voor gaming. Of je moet daarnaast nog veel zaken simultaan runnen. 16gb zit standaard in premium (1500 euro +) modellen, dus als je het echt wil dan is het economischer om later nog 8gb erbij te prikken.

• Liber8
kellhus schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 16:27:
Sinds een paar dagen beginnen de eerste laptops met Nvidia's nieuwe mobiele GPUs uit te komen. De verwachting is dat enkele hiervan ook deze maand nog in NL uitkomen. Om nu nog te kiezen voor de energievretende (en dus kans op throttling ivm hitte) 8xx GPUs lijkt me niet heel slim.
Hi Kellhus, de 860M die in de Acer Aspire Nitro zit,heeft toch al de nieuwe maxwell GPU.?
Thanx voor de snelle reactie :)

EDIT: Info notebookcheck.net over de GPU:

There are two versions of the DirectX 11 capable Nvidia GeForce GTX 860M: The older version with the Kepler GPU (GK104, 1,152 shader units, 797 MHz) and the much more efficient current version with the Maxwell chip (GM107, 640 shader units, 1,029 MHz + Turbo), which is used in the Acer Aspire V 17 Nitro Black Edition. It was able to maintain its maximum clock of 1,097 MHz in our tests. In terms of memory, you (only) get 2 GB GDDR5 RAM with an effective clock of 5,000 MHz, which is connected via 128-bit memory interface. This is a pity, since the chip supports up to 4 GB. The comparatively small memory equipment is currently only noticeable in the highest settings of some titles like Watch Dogs since the highest settings require 3 GB video memory, but it is not perfect for the future. Amongst others, the hardware video decoder supports 4k videos, but no HDMI 2.0. Because of the high power consumption of up to 60 Watts, the GTX 860M should be used in laptops with at least 15 inches.

[ Voor 57% gewijzigd door Liber8 op 11-10-2014 16:42 ]

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

• kellhus
Er zijn inderdaad Maxwell versies van de 860m. Maar dan nog is de performance increase van een GTX970m significant, welke - gezien je budget - haalbaar moet zijn.

Zelf zou ik als ik langdurig ga gamen op een laptop niet voor zo'n dunne behuizing als de Nitro kiezen. Het ziet er mooi uit, maar hitte is bijna altijd een issue, of het nu throttling of een flink geluidsproductie betreft.

• Liber8
kellhus schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 16:46:
Er zijn inderdaad Maxwell versies van de 860m. Maar dan nog is de performance increase van een GTX970m significant, welke - gezien je budget - haalbaar moet zijn.

Zelf zou ik als ik langdurig ga gamen op een laptop niet voor zo'n dunne behuizing als de Nitro kiezen. Het ziet er mooi uit, maar hitte is bijna altijd een issue, of het nu throttling of een flink geluidsproductie betreft.
Wat ik heb gelezen is dat deze nitro juist wel koel blijft.
Test rapport:
Er zijn ook veel positieve aspecten: de Nitro is zo snel als de componenten kunnen zijn, maar blijft ook koel. Dit is niet vanzelfsprekend gezien de dunne behuizing en het lage gewicht. De Medion Erazer X7613-MD98795 heeft bijvoorbeeld veel meer problemen om van de hitte af te komen. Je krijgt een aantrekkelijke behuizing met aandacht voor detail en hoge functionaliteit, zoals de mooie oppervlaktes en mooie visuele elementen. Ten slotte is de Aspire Nitro met z'n goede invoerapparaten geschikt voor gebruik als desktopvervanging.

Welke laptop heeft de GTX 970m die binnen mijn budget + gewicht valt.?

• kellhus
Notebookcheck zegt het volgende qua temperatuur:
We can measure a maximum temperature of an uncomfortable 55 °C (~131 °F) during gaming in some places, but who is going to play games with a 3 kg (~6.61 lb) notebook on their lap? More important is the observation that Acer managed to keep the front areas that you touch regularly, below 30 °C (~86 °F) in every situation – great job. The P27G v2 never surpasses 50 °C (~122 °F) at any spot, while the Erazer reaches up to 68 °C (~154 °F!) at the bottom and up to 42 °C (~107.6 °F) at the palm rest.
Best netjes inderdaad, behalve als je hem op schoot wil houden. Geluid van de fans valt ook goed mee lees ik, dus ik kom terug op mijn eerdere bericht. Betreft hier echter wel eerder uitzondering dan regel.

Als gewicht echt belangrijk voor je is, dan zou ik voor de Nitro gaan ja. De echte gaming laptops zoals de MSI/Alienware/Asus ROG zijn stuk voor stuk boven de 4kg. Bovendien zal waarschijnlijk alleen de MSI binnen je budget vallen en deze moet nog uitkomen in NL (verwachting is eind deze maand).

• Liber8
kellhus schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 17:28:
Notebookcheck zegt het volgende qua temperatuur:

[...]

Best netjes inderdaad, behalve als je hem op schoot wil houden. Geluid van de fans valt ook goed mee lees ik, dus ik kom terug op mijn eerdere bericht. Betreft hier echter wel eerder uitzondering dan regel.

Als gewicht echt belangrijk voor je is, dan zou ik voor de Nitro gaan ja. De echte gaming laptops zoals de MSI/Alienware/Asus ROG zijn stuk voor stuk boven de 4kg. Bovendien zal waarschijnlijk alleen de MSI binnen je budget vallen en deze moet nog uitkomen in NL (verwachting is eind deze maand).
Ja ben al aan het kijken naar de MSI met de 970M. Bij GenTech is de goedkoopste variant 1800 dollar. Wat omgerekend € 1500 is. Misschien toch maar even afwachten wat de prijzen doen wanneer de nieuwe kaarten uitkomen in Nederland. Ik neem aan dat de 860m dan relatief goedkoper zal worden.?

Ik zou dan moeten kiezen voor de GS serie van MSI qua gewicht en afmetingen/dikte.

• Liber8
Bump, Niemand een goed alternatief.?
Wat zullen de prijzen gaan doen van de nieuwe GTX 970M kaartjes.
Ik zie ze nu alleen verschijnen in laptops van MSI..

Verwijderd

Denk dat je door de gtx 970m eerder een kleine drop gaat zien van een gtx 870m. De gtx 960m moet nog komen. Misschien kun je dan een laptop met gtx 870m oppikken net binnen budget...

Ben zelf ook aan het kijken naar een gaming laptop en zie deze bijvoorbeeld ook staan, weet niet of het goed spul is.
http://www.alternate.nl/A...book/html/product/1136342

• Liber8
Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:45:
Denk dat je door de gtx 970m eerder een kleine drop gaat zien van een gtx 870m. De gtx 960m moet nog komen. Misschien kun je dan een laptop met gtx 870m oppikken net binnen budget...

Ben zelf ook aan het kijken naar een gaming laptop en zie deze bijvoorbeeld ook staan, weet niet of het goed spul is.
http://www.alternate.nl/A...book/html/product/1136342
Hi,

http://nl.hardware.info/n...60-komt-pas-volgend-jaarr
Helaas..

Ik had een nieuwe laptop nodig, toen ik begon met zoeken is mijn budget al verschoven van € 800 naar ongeveer € 1200 >:) haha.

Ik twijfel om deze te halen:
MSI GS70-2QE81
Gaming Notebook [43,9cm (17.3") Full-HD / i7-4710HQ / 8GB RAM / 1TB HDD / 970M / Win8.1]

1499 €, ik weet het.. Nog flink boven mijn budget. Maar heb het gevoel dat het die 200€ zeker waard is.

Met GTX 970M :9~
Helaas wel in Duitsland met Qwertz toetsenbord. Ik heb familie daar wonen en ze hebben een studenten korting, dan kan ik hem voor 1439 € meenemen.

Dan alleen nog opzoek naar een US toetsenbord.

[ Voor 4% gewijzigd door Liber8 op 14-10-2014 21:05 ]

Verwijderd

Ik had uitstel van gtx960m niet eens gezien, dom van me! Dan is de gtx970m denk het beste wat je kan hebben, minder warmte en stuk sneller. Ik heb ook last van opschuivende budget grenzen(Rusland is er niks bij) . Je moet denk ik wel in ogenschouw nemen wat je er mee gaat doen. Nu wil je best zware games spelen en op hoge settings, dan is de 970m de slimme keus ook wat betreft de toekomst.

• Liber8
Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 21:33:
Ik had uitstel van gtx960m niet eens gezien, dom van me! Dan is de gtx970m denk het beste wat je kan hebben, minder warmte en stuk sneller. Ik heb ook last van opschuivende budget grenzen(Rusland is er niks bij) . Je moet denk ik wel in ogenschouw nemen wat je er mee gaat doen. Nu wil je best zware games spelen en op hoge settings, dan is de 970m de slimme keus ook wat betreft de toekomst.
Ja, als ik de 970M neem, is het ook voor de toekomst. GTX 860 of de GTX 970M zal zo'n 2 jaar schelen gok ik qua veroudering in verhouding met spellen kunnen spelen op hoge resolutie in de toekomst.

Het blijft lastig. Ik wil er niet teveel aan uitgeven, maar het scheelt maar 130€ als ik die MSI neem uit Germany met korting. Ik zal ze morgen eens mailen en vragen of ze hem ook kunnen bestellen met een US layout. Desnoods voor een kleine meerprijs.

• ricop89
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-10-2020
Beste Liber8, ik zat je vraag te lezen en heb exact dezelfde vraag en ben ook aan het kijken om een gamelaptop in Germany te kopen. Heb je nog reactie gehad of ze de MSI of de Acer met een US layout keyboard kunnen leveren?

• Liber8
ricop89 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 12:49:
Beste Liber8, ik zat je vraag te lezen en heb exact dezelfde vraag en ben ook aan het kijken om een gamelaptop in Germany te kopen. Heb je nog reactie gehad of ze de MSI of de Acer met een US layout keyboard kunnen leveren?
Hi Rico,

Heb een aantal duitse webshops een e-mail gestuurd met deze vraag. Helaas leveren ze de laptops alleen met een qwertz toetsenbord. :-(

Ik heb hierover een topic gestart.
Link: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1609802

Pagina: 1