Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Woonkamer verbouwd, nieuwe TV nodig

Pagina: 1
Acties:

• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 13:29
Hoi,

Inmiddels is de verbouwing van onze woonkamer zo goed als afgerond.
De huidige TV (pricewatch: Philips 37PFL8404H) heeft soms wat kuren en staat momenteel op een verhogende kast. We willen een nieuwe TV aan de muur monteren.

Wat is je budget?
Rond 600 eu, mocht je een veel betere TV weten voor 700 eu is dat ook goed. Minder dan 600 eu is altijd goed :)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Tv te kijken(Ziggo).. , Netflix, Uitzending gemist applicaties, Chromecast komt er waarschijnlijk aan te hangen. Niet veel bijzonders dus, het moet wel een Smart TV worden(!)

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb zelf al een beetje rond gezocht, maar kon niet heel veel vinden.
Kwa populariteit deze; Sony KDL-42W655A Zwart

Welke vragen heb je hier nog over?
Het belangrijkste is dat hij wel gemonteerd moet worden aan de muur, dus het voetstuk moet verwijderbaar zijn.

Alvast heel erg bedankt!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De door jou genoemde Sony is een "oud" model en tegenwoordig vrij lastig te krijgen. Het is een behoorlijk populair model geweest en voor het geld een prima tv. De W705B is in feite de opvolger hiervan. Dus daarmee zou je ook een prima koop kunnen doen.

Wat betreft de wandmontage moet je er rekening mee houden dat dit met de Sony's iets anders gaat dan met de meeste tv's aangezien je bij de meeste modellen geen standaard vesa-beugel kan gebruiken. De voet van de tv dient volgens mij ook bij de W7-serie bij het ophangen als beugel gebruikt te worden.

• psvunited
S1NN3D schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 16:28:
De door jou genoemde Sony is een "oud" model en tegenwoordig vrij lastig te krijgen. Het is een behoorlijk populair model geweest en voor het geld een prima tv. De W705B is in feite de opvolger hiervan. Dus daarmee zou je ook een prima koop kunnen doen.

Wat betreft de wandmontage moet je er rekening mee houden dat dit met de Sony's iets anders gaat dan met de meeste tv's aangezien je bij de meeste modellen geen standaard vesa-beugel kan gebruiken. De voet van de tv dient volgens mij ook bij de W7-serie bij het ophangen als beugel gebruikt te worden.
Alvast bedankt voor je tijd.
Ik ga het even uitzoeken hoe dat nou precies zit met W7 serie betreft het ophangen.

• psvunited
We zijn even langs de BCC geweest en de volgende modellen hebben we genoteerd:

pricewatch: Philips 50PFL4208H Zwart
pricewatch: LG 47LB650V Zilver
pricewatch: Sony Bravia KDL-50W828B Zwart
pricewatch: Sony Bravia KD-49X8505B Zwart
pricewatch: LG 49UB850V Zwart (voorkeur)

We hebben natuurlijk ook de pricewatch: Sony KDL-42W705B Zwart bekeken maar die vonden we te klein en is vergeleken met de bovenstaande modellen een stuk minder.. (logisch)

Budget is dus opgeschroeft.

Wat denk jullie?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Persoonlijk zie ik het nut nog van 4K nog niet helemaal. Je moet een erg groot scherm nemen om er op redelijke kijkafstand een meerwaarde uit te halen. Of je moet heel dicht bij het scherm gaan zitten. De LG die zoals je schrijft de voorkeur heeft, komt erg slecht uit deze review op hdtvtest. Daarin wordt aangegeven dat het de slechtste 4K tv is die ze tot dat moment beoordeeld hebben en dat het qua beeldkwaliteit een van de slechtste tv's ooit was. Dat lijkt me dus een tv om met een boog omheen te lopen. Uit je shortlist zou de 50 inch Sony W8 mijn voorkeur hebben.

• psvunited
Nog steeds geen aangeschaft..
We willen dit weekend naar de BCC gaan om er een aan te schaffen.

Nog wat essentiële informatie:

Kijkafstand is van 1,5m tot 3 meter. (redelijk kortbij dus)
We hebben wel interesse in 4k, en aangezien we dichtbij zitten heeft 4k meerwaarde, toch..?

Had pas een ook een review via tweakers gevonden over een 4k Panasonic tv. tussen de 1200/1300 euro.
Kan hem alleen niet meer terug vinden.. Volgens de review was het een zeer goede TV voor de prijs die ook nog is 4k bezit.

Edit: https://www.avforums.com/...x-48ax630-tv-review.10810 / Serie: http://tweakers.net/product/408290/panasonic-viera-ax630e/

[ Voor 13% gewijzigd door psvunited op 29-10-2014 09:44 ]

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Je kan beter kijken welke modellen de (lokale) BCC dan heeft want dat zijn lang niet alle en de prijs ligt natuurlijk weer een stukje boven de goedkoopste in de pricewatch. Een pluspunt bij onze lokale BCC is wel dat de tv's in een verdonkerd gedeelte van de winkel staan uitgestald zonder tl verlichting; alleen wel nog opgestapeld tot aan het plafond waardoor je alsnog beroerde kijkhoeken creëert voor het even snel bekijken.
EDIT: modellen kijken was natuurlijk al gedaan maar vroeg me meer af of ze die AX630 al hadden?

Deze Panasonic schijnt idd vrij goed te zijn maar heeft geen ingebouwde codec voor 4K video. Netflix 4K bijv. zal dan ook niet werken (mocht je dat op het oog hebben tenminste). Dat zal dus van een externe bron moeten komen ...
Ongeacht de kijkafstand zweren sommige gebruikers dat het beeld er sowieso scherper uit ziet, ook al zegt de theorie dat het op hun afstand niet te onderscheiden zou moeten zijn (met upscaled bluray bijv en niet alleen met 4K demo filmpjes) maar in hoeverre dat aan het vergelijkingsmateriaal ligt (kwaliteit andere tv) of gewoon instellingen?

[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 29-10-2014 13:30 ]

• psvunited
apis29 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 13:28:
Je kan beter kijken welke modellen de (lokale) BCC dan heeft want dat zijn lang niet alle en de prijs ligt natuurlijk weer een stukje boven de goedkoopste in de pricewatch. Een pluspunt bij onze lokale BCC is wel dat de tv's in een verdonkerd gedeelte van de winkel staan uitgestald zonder tl verlichting; alleen wel nog opgestapeld tot aan het plafond waardoor je alsnog beroerde kijkhoeken creëert voor het even snel bekijken.
EDIT: modellen kijken was natuurlijk al gedaan maar vroeg me meer af of ze die AX630 al hadden?

Deze Panasonic schijnt idd vrij goed te zijn maar heeft geen ingebouwde codec voor 4K video. Netflix 4K bijv. zal dan ook niet werken (mocht je dat op het oog hebben tenminste). Dat zal dus van een externe bron moeten komen ...
Ongeacht de kijkafstand zweren sommige gebruikers dat het beeld er sowieso scherper uit ziet, ook al zegt de theorie dat het op hun afstand niet te onderscheiden zou moeten zijn (met upscaled bluray bijv en niet alleen met 4K demo filmpjes) maar in hoeverre dat aan het vergelijkingsmateriaal ligt (kwaliteit andere tv) of gewoon instellingen?
AX630 hadden ze inderdaad niet bij de BBC maar ik weet wel voldoende denk ik.
Nog even kijken naar de andere modellen en anders lijkt de pricewatch: Sony Bravia KDL-50W828B Zwart een goede optie.

Edit: Nu zie ik dat de Foxsports app alleen op Samsung en Phillips TV's wordt ondersteund. Dit is best wel belangrijk. Wellicht wordt deze TV dan meer interessant pricewatch: Samsung UE48HU7500L Zwart

[ Voor 8% gewijzigd door psvunited op 30-10-2014 08:39 ]

• psvunited
Bedankt voor jullie hulp heb de 50W828 besteld.

• psvunited
Heb hem binnen en geïnstalleerd maar 1 ding valt me heel erg tegen.
Had namelijk wel verwacht dat RTL XL en Uitzending gemist beschikbaar zijn op een Sony TV (het is tenslotte begin 2015, schandalig dat dit nog niet werkt)

Zit nu te denken aan een Samsung TV: http://www.bcc.nl/beeld-e...8-led-tv-ue48h6670(76552)

Iemand ervaring met dat model?
Pagina: 1