Toon posts:

Muziek in 2 ruimtes tegelijk afspelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik sta voor een klein dillema waar ik zelf niet uit kom, maar wellicht iemand hier ervaring mee heeft.

Ik zou graag op 2 speakersets tegelijk muziek afspelen, waarbij in ieder geval 1 set aangesloten wordt via Bluetooth.

De situatie is als volgt - Er moet muziek in de huiskamer en onder een overdekt terras worden afgespeeld.
Het is een eenmalig iets, dus het hoeft niet super/blijvend te zijn.

De middelen ter beschikking zijn:
-Bluetooth speaker (zo'n grote rol-trolley zegmaar, met grote ingebouwde accu en goed geluid)
-Philips 5.1 Speakerset (gewoon normale ingangen)
-Logitech 2.1 Speakerset
-Logitech a2dp Bluetooth kastje, waarmee een van de 2 bovenstaande speakersets draadloos/bluetooth gemaakt kan worden

En kwa aansturing heb ik de keuze uit:
-Windows 7 Laptop met bluetooth (HP 4720S)
-LG Nexus 5 (Android)
-iPad 2

Welke van deze apparaten zou ik kunnen gebruiken om audio op 2 uitgangen uit te laten komen? En dan in combinatie met welke software? Zelf zie ik door de bomen het bos niet meer, en ik ben niet van plan dure apparatuur aan te schaffen hier voor. Tevens is een kabel trekken naar het overdekt terras natuurlijk precies wat ik probeer te voorkomen, daar gebruik ik idealiter de draadloze accu/bluetooth speaker.

_/-\o_

• Joshuax8
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Afhankelijk van hoeveel uitgangen je laptop heeft, probeer eens de gratig versie van Virtual DJ :) In de instellingen kan je aangeven welke outputs welk signaal moeten krijgen.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

VirtualDJ is daar behoorlijk omslachtig voor gok ik zo. Zorg gewoon voor een dubbele output dmv een jacksplitter. De ene output gaat naar je setup in de woonkamer. Op de andere output gewoon een FM Transmitter en dan buiten een radio neer knallen..

En als je die jackspliiter weglaat kan het natuurlijk ook prima. Al zet je 100 radio's neer ;)

Ik denk dat met BlueTooth je toch een klein delay hebt vanwege buffering, en je dan een vertraging kan krijgen via die bron, en het niet synchroom loopt.

FM Tramitter kost je 25 euro ofzo. Dan heb je nog wel een 12 volt adapter/trafo nodig, want die dingen komen meestal met een sigarettenplug voor in de auto.

Lage kosten voor eenmalig gebruik, en uitbreidbaar tot in het oneindige zolang je maar ontvangst hebt.

Ey!! Macarena \o/

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Kun je niet gewoon ergens een draadloos audio setje lenen ofzo? Sonos setje b.v. zou perfect zijn voor deze situatie.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• TweakMaster
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04-2025
of bij de kringloop goedkoop een versterker met A + B speaker uitgang (+evt speakers) en een eindje kabel..

Ryzen cloud9

Verwijderd

Topicstarter
TweakMaster schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 16:37:
of bij de kringloop goedkoop een versterker met A + B speaker uitgang (+evt speakers) en een eindje kabel..
Zoals vermeld wil ik kabels dus juist vermijden. Ik ga eens kijken naar een FM transmitter, heb nog zo'n ding voor in de auto/iPhone, maar daarvan vond ik de kwaliteit altijd zo bagger
Pagina: 1