• slaapkop
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-12-2023
Goedendag,

Sorry voor de noob vraag, maar ik had een vraagje aan mensen met wel ervaring met sticks als de google chromecast.

Op kickstarter staat momenteel een project over een product dat ze de matchstick noemen en op FirefoxOS draait. Op zich moet je daar nog wel even op wachten, maar de prijs lijkt me interessant en het concept ook.

Afgezien van het tijdstip waarover je er kan beschikken, is er een reden om voor een chromecast te kiezen boven deze oplossing ?

https://www.kickstarter.c...firefox-os?ref=nav_search

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dat hangt volledig van je eisen af.. wat verwacht je van het product? Zijn er dingen die je nodig hebt, die de chromecast nog niet heeft/kan bieden?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• slaapkop
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-12-2023
Waar ik hem met name voor wil gebruiken is het TV-scherm als tweede scherm voor de laptop.
Afspelen video's
Afspelen geluid via de HDMI ingang van de versterker zonder de TV aan te hoeven zetten.
Een voordeel leek me ook dat je niet van google gebruik hoeft te maken.
Bij voorkeur ook kiezen wat je naar de TV stuurt, zodat je bijvoorbeeld een video af kan spelen via je laptop, maar ondertussen je workspace nog steeds beschikbaar hebt op de laptop.

• BaseBoyNL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:18
Volgens de ontwikkelaars van de matchstick moeten je wensen mogelijk zijn.
En voor die 25 dollar kan je haast geen mis koop doen toch.

Ik verwacht dat er voor de matchstick meer apps zullen komen als voor de Google chromecast.
Dit omdat matchstick geen belachelijke eisen stelt en de matchstick draait op opensource software draait.

Smarthomer | Home Assistant

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:19
De eerste van 250 Developer Units van de Matchstick zijn nu in omloop bij de early birds,
ikzelf hoop de matchstick in Februari 2015 in huis te mogen hebben om er mee te spelen.

Wat kunnen we oa verwachten: AdHoc and Local Play * Media Servers, NFS, Samba.

control alt oeps deleted