• TheDutchMrLQ
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:08
Ik heb sinds een paar weken last van rare crashes met mijn pc als ik bepaalde games speel zoals AC Black flag CS:GO enz. Mijn scherm word dan zwart waarna het laatst gemaakte geluid van het spel blijft herhalen waarna het signaal wegvalt en ik de pc handmatig moet uitzetten en opstarten ik weet niet waaraan het ligt maar mijn specs zijn

MSI GTX 770 Gaming
MSI Z87-GE43 Non gaming versie
Intel i5 4670
CX600M power supply

Als er meer specs nodig zijn zet het bij de reacties

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:49

HugoBoss1985

Xenotech

Dit klinkt als een vastloper...

Heb je hardware- of softwarematig (drivers) iets veranderd aan je pc, voordat je probleem is begonnen?

Het kan zijn dat er een onderdeel te warm wordt, door een defecte of verstopte (met stof) ventilator.
Kijk eens naar de ventilatoren van: je voeding, je videokaart en processor koeler.

Heb je bepaalde zaken overgeklokt?
Zo ja, zet het dan terug naar stock en kijk of dat helpt.

Het kan anders ook nog wel eens een driver issue zijn of een defecte voeding.

[ Voor 46% gewijzigd door HugoBoss1985 op 11-10-2014 13:41 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-01 21:25

M2M

medicijnman

Dit probleem kan zoveel oorzaken hebben dat het handig is om eens wat testen te draaien. Furmark voor je videokaart en de intel burnin tool voor je processor. Laat ze (een voor een) voor een uurtje draaien en als je pc gecrashed is weet je in ieder geval in welke richting je het probleem moet zoeken.

-_-

• TheDutchMrLQ
HugoBoss1985 schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 13:36:
Dit klinkt als een vastloper...

Heb je hardware- of softwarematig (drivers) iets veranderd aan je pc, voordat je probleem is begonnen?

Het kan zijn dat er een onderdeel te warm wordt, door een defecte of verstopte (met stof) ventilator.
Kijk eens naar de ventilatoren van: je voeding, je videokaart en processor koeler.

Heb je bepaalde zaken overgeklokt?
Zo ja, zet het dan terug naar stock en kijk of dat helpt.

Het kan anders ook nog wel eens een driver issue zijn of een defecte voeding.
T is begonnen sinds de nieuwe driver updates van nvidia(heb al geprobeerd met oudere drivers waar t niet meer gebeurde maar t zelfde probleem gebeurde :( )

er is geen stof bij mn processor koeler of grafische kaart

Er is niks overgeclockt

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

TheDutchMrLQ schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 15:51:
[...]

T is begonnen sinds de nieuwe driver updates van nvidia(heb al geprobeerd met oudere drivers waar t niet meer gebeurde maar t zelfde probleem gebeurde :( )

er is geen stof bij mn processor koeler of grafische kaart

Er is niks overgeclockt
Kijk dan zijn we al een heel stuk verder... we weten nu dat het géén probleem met een ventilator is.

Met troubleshooten is het altijd handig om te weten wat er veranderd is sinds het probleem.
Je geeft nu aan dat het iets met de drivers te maken heeft.
Hoe heb jij je drivers verwijderd en de nieuwe geïnstalleerd?

Om er zeker van te zijn dat er geen restant van je oude drivers in je registry blijft staan, moet je de oude drivers verwijderen via het configuratie scherm.
Ik ga er even vanuit dat het niet met PHYSX drivers te maken heeft omdat bijvoorbeeld CS:GO die niet gebruikt.
Dus laat PHYSX maar gewoon staan.

Download en installeer het programma DDU (Display Driver Uninstaller.)

Als je de drivers verwijderd hebt, wordt je waarschijnlijk gevraagd om opnieuw op te starten.
Doe dat, maar start op in de veilige modus.
In de veilige modus start je DDU op en verwijder je alles wat met nvidia te maken heeft, behalve PHYSX.
Installeer dan de drivers waarmee je geen problemen had en ga eens testen of je probleem opgelost is.

Als je een of ander "auto update" programma van Nvidia hebt geïnstalleerd, verwijder dat dan ook zodat je met de oude drivers kan blijven gamen.
Anders gaat hij ze weer updaten en heb je weer hetzelfde gezeik.

Laat even weten of het geholpen heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door HugoBoss1985 op 11-10-2014 17:20 ]

• TheDutchMrLQ
HugoBoss1985 schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 17:18:
[...]

Kijk dan zijn we al een heel stuk verder... we weten nu dat het géén probleem met een ventilator is.

Met troubleshooten is het altijd handig om te weten wat er veranderd is sinds het probleem.

Om er zeker van te zijn dat er geen restant van je oude drivers in je registry blijft staan, moet je de oude drivers verwijderen via het configuratie scherm.
Ik ga er even vanuit dat het niet met PHYSX drivers te maken heeft omdat bijvoorbeeld CS:GO die niet gebruikt.

Als je de drivers verwijderd hebt, wordt je waarschijnlijk gevraagd om opnieuw op te starten.
In de veilige modus start je DDU op en verwijder je alles wat met nvidia te maken heeft, behalve PHYSX.
Installeer dan de drivers waarmee je geen problemen had en ga eens testen of je probleem opgelost is.

Als je een of ander "auto update" programma van Nvidia hebt geïnstalleerd, verwijder dat dan ook zodat je met de oude drivers kan blijven gamen.

Klein vraagje hoe start ik in veilige modus op windows 8.1 8)7

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Kijk eens op google.

We verwachten hier wel een klein beetje eigen inzet ;)

Ik heb geen ervaring met Windows 8.1.

[ Voor 20% gewijzigd door HugoBoss1985 op 11-10-2014 17:25 ]

• TheDutchMrLQ
HugoBoss1985 schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 17:24:
Kijk eens op google.

We verwachten hier wel een klein beetje eigen inzet ;)

Ik heb geen ervaring met Windows 8.1.
Owja stom van me haha _/-\o_

• TheDutchMrLQ
HugoBoss1985 schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 17:18:
[...]

Ik heb nu alles gedaan ik ga nu kijken of het gewerkt heeft en het heeft niet gewerkt ;(
Pagina: 1