Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Problemen met .mdb files na overstap op Access 2013

Pagina: 1
Acties:

• JensFC
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-08 12:12
Goedemiddag,

Bij het bedrijf waar ik op zaterdag meestal wat computergerelateerde problemen oplos is een oud bakbeest eindelijk vervangen. Deze werd nauwelijks meer gebruikt, waardoor vervanging lang uitgesteld werd.

Ik loop nu echter tegen een probleem aan. De oude computer maakte nog gebruik van Office 2000. Met Microsoft Access werd hierop nog wel wat data verwerkt. Hiervoor werden twee bestanden gebruikt, beiden .mdb files. Ik weet zelf weinig af van Access maar de ene .mdb werd altijd geopend en hierbij zag je dan een visuele interface waarmee alle functies opgeroepen konden worden. Wanneer is de andere .mdb file open zie ik alleen maar tabellen (de database).

Het probleem is als volgt: De nieuwe computer heeft Office 2013 geinstalleerd, de mdb files kan ik hiermee prima openen, maar bij het oproepen van sommige functies krijg ik de volgende error:

The expression you entered has a function name that Microsoft Access can't find.

Na een beetje googlen kwam ik al snel op het resultaat dat dit te maken kon hebben met trusted locations. Ik heb dan ook de map waarin de bestanden staan toegevoegd aan de trusted locations, maar zonder resultaat. Verdere google resultaten vertellen me alleen dat er sprake kan zijn van verkeerde referenties, maar echt duidelijk iets eruit opmaken lukt me niet.

Het lijkt mij dat het niet heel moeilijk moet zijn om deze bestanden werkend te krijgen in de nieuwe Access, maar toch kom ik met geen mogelijkheid van deze error af. Zijn er hier Tweakers met meer verstand van Acces die mij een handje kunnen helpen?

Alvast bedankt,
JensFC

EDIT: Excuses, ik maak nogal een fout. Ik stap over op Access 2013, niet 2010. Helaas kan ik de titel niet meer aanpassen volgens mij.

EDIT2: Ik heb een PC met office 2007 gevonden en heb geprobeerd daarop het 'programma' te draaien, maar hier krijg ik precies dezelfde foutmelding

[ Voor 8% gewijzigd door JensFC op 11-10-2014 14:28 ]

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Open de vba-editor met Alt+F11 en klik op foutopsporing --> compileren. Krijg je dan foutmeldingen?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• JensFC
Super bedankt voor de reactie. Ik heb de file gecompiled en er gebeurde praktisch niks. Geen foutmeldingen en compile is nu grijs geworden. Het lijkt erop dat hij het dus zonder problemen heeft gedaan.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

maar dan de hamvraag: kun je de functie nu wel gebruiken?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• JensFC
Excuus, sorry voor de late reactie. Ik had niet veel tijd meer en heb ergens in een oude doos een schijfje met Office 2000 op weten te graven en heb daarmee Access 2000 erop gezet. Daar werkte hij wel in, al is het natuurlijk geen ideale oplossing. Na het compilen werkte de functie nog niet in 2013.

Toch bedankt voor de hulp!