Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-11 15:13
Ik zoek een?
Dual Sim smartphone die minimaal vergelijkbaar is met de Galaxy S3:
- Android!
- 720P of 1080P (geen 1440P)
- Minimaal 2GB ram
- Ca. 5" (maximaal 5,5")
- Micro SD slot
- Bij voorkeur grote batterij
- Ik heb een sterke voorkeur voor knoppen onder het scherm [Utopie] die vervolgens bij voorkeur fysiek moeten zijn [/Utopie]

Wat is je budget?
Richtprijs is ca. 200,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
- Bellen (zakelijk en privé)
- Internet/Whatsapp etc.
- Navigatie
- Muziek luisteren
- Hardlopen (met endomondo)
- foto's maken

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb een heleboel, met name china phone, modellen gevonden.
Het toestel dat mij tot nu toe het meeste heeft aangesproken is de Lenovo S860, mede vanwege de 4Ah. Deze is echter bijna niet te vinden met 2 GB, en dan gelijk ca. 100,- duurder. Daarnaast is deze volgens mij net iets langzamer dan mijn huidige S3.
Ook heb ik de Acer E700 gezien, met 3,5 Ah ook niet onderbedeeld, echter heb ik een persoonlijke afkeer van Acer, en zit de "terug knop" aan de verkeerde kant en is de batterij niet vervangbaar, verder lijkt hij een heel eind in de buurt te komen.
Ook de CAT B15Q even bekeken, maar helaas maar 1GB en lage resolutie, maar wel heerlijk "Nivado proof"

Welke vragen heb je hier nog over?
Heb ik nog een toestel gemist? Zijn er betere alternatieven, of voldoet een van de bovenstaande toestellen wel (overtuig me).

• HomePlayer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-08-2022
Wat dacht je van de THL 5000 (dat is 5000mAh)

dx.com

thlmobilestore.com

THL 5000 OctaCore MTK6592T,ROOT,RECOVERY. Topic op XDA

Listings for THL 5000 - ROMs ( 14 ) Needrom.com

Ik heb hem ook.

• Nivado
HomePlayer schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 12:09:
Wat dacht je van de THL 5000 (dat is 5000mAh)
[...]
Ik heb hem ook.
THL had ik nog nooit van gehoord, hoe is de (bouw) kwaliteit? Ziet er in ieder geval goed uit, bedankt. En 5Ah is lekker veel :P Ik lees wel problemen met de GPS, helpt een GPS lock app daarbij? Dat hoor ik namelijk vaker over china phones. Is de batterij verwisselbaar trouwens? Op de foto's lijkt het wel, maar ik lees ergens anders weer van niet.

Ik had trouwens ook nog de ZTE Nubia Z7 mini gezien. Die heeft ook nog 4G (future proof) maar een relatief kleine batterij.

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
pricewatch: Motorola Moto G Dual SIM (2014) Zwart geen optie?
Welliswaar geen 2GB, maar je gaat er zo te zien geen enorm gekke dingen mee doen..

• Nivado
thijszor schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 18:52:
pricewatch: Motorola Moto G Dual SIM (2014) Zwart geen optie?
Welliswaar geen 2GB, maar je gaat er zo te zien geen enorm gekke dingen mee doen..
Niet bepaald. Onscreen knoppen, kleine accu en inderdaad geen 2GB.
Toch bedankt.

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-11 00:04

EMP

Krulloos!

Je zou nog eens goed na moeten denken over de onscreen knoppen eis. Alle knoppen, on screen, off screen (maar wel touch) of fysiek worden als software event handler afgehandeld.

Ik weet niet wat je beweegreden is om dit te willen, maar ik denk dat je jezelf tekort doet als je hier een toestel op afkeurt. Zelf heb ik ook losse knopjes onder het scherm, maar ik heb het verschil niet gemerkt met de on-screen knoppen van mijn vriendin's Moto G. Qua accuduur doet ze er overigens ongeveer anderhalve dag mee met één lading, dus denk dat die accu inderdaad afvalt...

[ Voor 14% gewijzigd door EMP op 15-10-2014 16:28 ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• Nivado
Geloof me daar heb ik heel erg goed over nagedacht. Ik weet echter ook dat het steeds minder wordt en dat Google er helemaal van af wilt. Dus voor mij geen Nexus of Motorola.

De reden dat ik geen onscreen knoppen wil, is onder andere dat het schermruimte kost, of dat mijn knoppen verbergen, en beide wil ik niet. De reden dat ik fysieke knoppen wil (ipv touch) is dat ik nogal eens per ongeluk met de muis van mijn duim de terug knop aanraak, en dus ongewilde acties veroorzaak. Bij een fysieke knop moet je echt drukken en kan dat niet. Maar het vinden van een toestel met en fysieke knoppen en dual sim is helemaal utopisch.

Maar je hebt wel gelijk dat het dom is om een toestel af te laten vallen omdat deze aan één wens niet voldoet, dan hoe ik namelijk geen enkel toestel meer over. Ik ben er dan ook wel achter dat ik de perfecte telefoon niet ga vinden, en moet gaan afwegen wat ik belangrijker vind. En kiezen welke mhet dichts in de buurt komt.
Dan kom ik op dit moment op de Acer E700 uit. Vergelijkbaar met de S860, maar dan wel leverbaar met 2GB, beschikbaar in NL, wat een hoop gedoe met roms, wachttijd en mogelijke import kosten scheelt. De THL ziet er goed uit, maar lees toch wat minpunten m.b.t. de bouwkwaliteit. De overige toestellen vallen af vanwege eerder genoemde redenen.
Dan neem ik de iets kleinere, maar nog steeds lekker grote, accu en het feit dat het een Acer is voor lief. Misschien kom ik ook nog wel terug op mijn afkeer voor Acer O-)

Bedankt voor de tips allemaal. Ik laat het nog even bezinken, ik houd jullie op de hoogte.
Pagina: 1