Toon posts:

Game PC advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen (WOW WOD), maar de pc mag even meegaan, dus vandaar de hogere specs

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 euro, ik heb geen specifiek getal in mijn hoofd. Ik zit daar nu boven, dus eigenlijk moet er wat geschaafd worden, maar ik weet niet waar. Assemblage zou makkelijk zijn, maar ik kan het zelf ook.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijstje. Merk/type van videokaart / processor / cooler / moederbord / behuizing zijn nu willekeurig gekozen. Ik hoor echter goede verhalen over de GTX 970. Van moederbord geen verstand. Voor behuizing geldt hoe kleiner hoe beter. Processor leek me leuk, boxed niet perse nodig aangezien een losse koeling altijd beter/stiller is. Toch?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope, heb voor SSD een andere gekozen dan de BBG voorschreef omdat ik de reviews veelbelovend vond, maar Crucial zou ook prima kunnen

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Behuizing dus liefst zo klein mogelijk.

Ga je overklokken?
Verwacht het niet. Is ook lastig met deze processor meen ik :)

Ik heb een lijstje gemaakt
Wenslijstjes zijn altijd net iets te duur. Daarnaast dus geen verstand van welk moederbord erin moet. Liefst wat kleinere behuizing. Graag imput :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 211,85€ 211,85
1Asus Z97-A€ 130,95€ 130,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 358,-€ 358,-
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 69,-€ 69,-
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 86,-€ 86,-
1Scythe Mugen 4€ 32,50€ 32,50
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 69,95€ 69,95
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 75,95€ 75,95
1Samsung 840 EVO 250GB€ 109,95€ 109,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.144,15

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Mijn persoonlijke mening?

Seagate HDD vervangen.. Dit, omdat ik door de loop der jaren zo veel gekloot met Seagate heb gehad.. Persoonlijk kies ik altijd voor WD (pref Blacks) of Hitachi.. Maar dit zal niet goedkoper worden..

Je kunt een goedkoper Mobo kiezen..
pricewatch: Asus Z97-P (Alleen geen SLI, maar ja dat is vaak veel gedoe en voornemens om 'ik stop er later nog wel 1 bij', gebeurt vaak nooit..)

Je processor is wel geschikt om over te klokken btw (K-versie)

Op je behuizing kun je nog wel paar tientjes besparen.

Binnenkort komen de 6GB of 8GB 970's.. Misschien wil je daar op wachten?
Ik denk dat je daar veel profijt van gaat hebben :)

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-02 14:27

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

Opzich een prima lijstje, maar er zijn wat verbeterpuntjes:

Ik raad je dit (goedkopere) moederbord aan: pricewatch: MSI Z97 GAMING 5

Met de processor kun je prima overklokken, het is een K-versie.
Ik mis een processorkoeler: pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2

Prima kast.

GPU is ook prima, maar deze is ook interessant: pricewatch: Gigabyte GV-N970G1 GAMING-4GD
Zeer goede koeler en standaard ook hoger geklokt.

SSD van Crucial: pricewatch: Crucial MX100 256GB
6GB groter, en met stroomverliesbescherming. Als de stroom uitvalt met je Samsung SSD loop je het risico al je data kwijt te raken.. De Crucial zal echter je data beschermen.

[ Voor 18% gewijzigd door Pwuts op 11-10-2014 11:47 ]

¯\_(ツ)_/¯

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01:16
Je zou ook kunnen kijjken voor een goede tweedehands 290(X), zijn echt hele goede kaarten, en ze worden voor nop aangeboden!

Voorderest zou je ook nog een andere voeding kunnen nemen, die is wel erg duur voor die 550W. Bijvoorbeeld deze: pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W en als je modulair wilt: pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-02 14:27

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

3L3ktr1k schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 11:49:
Je zou ook kunnen kijjken voor een goede tweedehands 290(X), zijn echt hele goede kaarten, en ze worden voor nop aangeboden!

Voorderest zou je ook nog een andere voeding kunnen nemen, die is wel erg duur voor die 550W. Bijvoorbeeld deze: pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W en als je modulair wilt: pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W
Als je zo'n tweedehands Radeon koopt moet je uitkijken voor miners. Als er mee gemined is heb je kans dat ze er na een paar weken/maanden mee ophouden en dan zit je met de gebakken peren.

Ook verbruikt een R9 290(X) stukken meer stroom dan een GTX970, dus dat zul je ook wel merken op je elektriciteitsrekening. ;)

Die voedingen zijn inderdaad beter dan de huidige. TS: doen!

¯\_(ツ)_/¯

• 3L3ktr1k
  • Laatst online: 01:16
Ja, dat is waar.

Dat verscil is echt nihiel, dat kan ik je zo al zeggen, misschien 3 euro meer, maar dat is nauwlijks merkbaar....

• jorisvdelsen
  • Laatst online: 18-01 20:25
Je gaat niet overklokken. Waarom dan een K-CPU en Z97-mobo? Als je een mATX H97 mobo pakt, kun je ook een kleinere mATX kast pakken.

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

MasterPrutser schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 11:58:
[...]

Als je zo'n tweedehands Radeon koopt moet je uitkijken voor miners. Als er mee gemined is heb je kans dat ze er na een paar weken/maanden mee ophouden en dan zit je met de gebakken peren.
Gewoon niet waar, na een paar weken? Juist. GPU's gaan normaliter 10 jaren mee, ondertussen is je PC dan waarschijnlijk al vervangen. Tel daarbij op dat de GPU's meestal onderclocked zijn voor een hoger rendement, hoef je je geen zorgen te maken. Daarnaast geven miners ook nog vaak garantie.

Natuurlijk moet de TS het zelf weten, maar je bewering was gewoon fout :)

Daarnaast kan je inderdaad beter een H97 bordje nemen zoals de H97 Guard Pro, bespaart je 50 euro en als je niet gaat overclocken géén prestatie verschil.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:51
Het risico op een kapotte fan is wel aanwezig, aangezien de kaart waarschijnlijk gedurende lange tijd op 100% heeft gedraaid.

Ben zelf niet echt happig op 2e hands spullen. Het is altijd maar gokken of je geluk hebt. Met een budget van €1000,- zou ik het mooi bij nieuw houden. Met wat lichte besparingen zoals wat MK1998NL aangeeft (niet overklokken, Crucial MX100 als SSD en een andere PSU) kom je al snel op een prima systeem uit waar je heel lang blij van zult zijn.
Pagina: 1