Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
ISO, MKV (etc), DVD, Blu-rays,bekijken. De video-bestanden kunnen vanaf het netwerk gelezen worden, maar ik wil ook graag de mogelijkheid om een DVD of Blu-ray te bekijken (dan kan ik de oude DVD-speler ook weg doen
)
Deze HTPC zal aangesloten worden op een Full-HD tv en een 7.1 receiver middels HDMI.
Voor het afspelen van de media had in gedachten om XBMC of VLC te gebruiken op Windows 8 (licentie heb ik al)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb als richtprijs 350 in gedachten maar het is geen harde grens.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen bewegende onderdelen (afgezien van een DVD/Blu-ray speler).
De kast komt in het zicht te staan, dus het is wel belangrijk dat deze er leuk uitziet in een AV-meubel.
Ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt me mooi als ik de HTPC middels afstandsbediening uit (stand-by) en aan kan zetten.
Ga je overklokken?
Nee
Vragen
Zal deze build werken of zie ik iets over het hoofd betreft compatibiliteit?
De gekozen kast plus speler zouden de mogelijkheid moeten kunnen bieden om DVD af te kunnen spelen. Zijn er mensen die ervaring hebben met slot-loading dvd speler? Is er misschien een 'esthetisch verantwoord'
alternatief? Ik sta open voor kast-suggesties
ISO, MKV (etc), DVD, Blu-rays,bekijken. De video-bestanden kunnen vanaf het netwerk gelezen worden, maar ik wil ook graag de mogelijkheid om een DVD of Blu-ray te bekijken (dan kan ik de oude DVD-speler ook weg doen
Deze HTPC zal aangesloten worden op een Full-HD tv en een 7.1 receiver middels HDMI.
Voor het afspelen van de media had in gedachten om XBMC of VLC te gebruiken op Windows 8 (licentie heb ik al)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb als richtprijs 350 in gedachten maar het is geen harde grens.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | ASRock Q1900-ITX | € 73,10 | € 73,10 |
| 1 | MS-Tech MC-80BL/120W | € 102,08 | € 102,08 |
| 1 | Logitech K400 Wireless Touch Keyboard (QWERTY) | € 30,- | € 30,- |
| 1 | Crucial CT51264BF160BJ | € 32,95 | € 32,95 |
| 1 | Lite-On DL-8ATSH Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 91,70 | € 91,70 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 329,83 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen bewegende onderdelen (afgezien van een DVD/Blu-ray speler).
De kast komt in het zicht te staan, dus het is wel belangrijk dat deze er leuk uitziet in een AV-meubel.
Ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt me mooi als ik de HTPC middels afstandsbediening uit (stand-by) en aan kan zetten.
Ga je overklokken?
Nee
Vragen
Zal deze build werken of zie ik iets over het hoofd betreft compatibiliteit?
De gekozen kast plus speler zouden de mogelijkheid moeten kunnen bieden om DVD af te kunnen spelen. Zijn er mensen die ervaring hebben met slot-loading dvd speler? Is er misschien een 'esthetisch verantwoord'