Toon posts:

Samsung tv niet te repareren.......of toch wel!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag

Onderstaande brief is opgestuurd naar Samsung Nederland en een zelfde brief naar Selectro. Tot op heden blijft er van beide partijen een reactie op de brief achterwege.

Is dit een normale gang van zake van Samsung en Selectra of zijn er meer mensen die hier mee te maken hebben gehad en is hier mee omgegaan.

Goedendag

Hierbij een reactie op onderstaande zaak:

Uw Dossiernummer : 2810247012

Referentienummer : 3101317340

Nadat de tv terug is gekomen van Selectro met als op papier aangegeven defect;
Kapot lcd scherm en onderdeel BN07-0039A niet meer leverbaar.
Hier waren bij Selectro heel zeker van het kapot zijn van het lcd scherm.

Bij thuiskomen heb ik het probleem van de tv bij 5 onafhankelijke bedrijven neergelegd of dat zij eventueel wisten wat het probleem kon zijn.
Van alle reactie's van deze bedrijven is er niet 1 keer het woord lcd scherm naar voren gekomen. Ook vonden zij het heel vreemd dat er door
Selectro werd gezegd dat het lcd scherm kapot zou zijn.

Volgens mij is er alleen maar naar de tv gekeken en is hij niet 1 keer open geweest. Aan het main board was door mensen met kennis van zaken
goed te zien dat hij niet goed meer was.

Wat er gelijk naar voren kwam in alle reactie's was het main bord of het Tcon board.

Dus ben ik op zoek gegaan naar een main board om mee te beginnen. Heb het main board gewisseld en wat denk je de tv werkt weer prima probleem verholpen.

Dus als ik dit heel makkelijk kan verhelpen waarom kunnen ze dat niet bij Selectro?

Nu zijn er wel onnodige kosten gemaakt dankzij de slechte technische kennis bij Selectro, deze kosten zou ik graag retour krijgen.

- onderzoekskosten Selectro 37,50 euro
- 2 keer 1,5 uur vrijnemen (tv wegbrengen en ophalen Selectro)
- vervangend main board 65 euro
- brandstofkosten (werbrengen en ophalen)

Dit alles zou zeker geen probleem zijn als de tv netjes gemaakt zou zijn maar dit is zeker het geval niet er wordt een verkeerde analyse gemaakt.
Er wordt vermeld dat er iets kapot is in de tv wat helemaal niet kapot is en dat hij eigenlijk klaar is voor het grofvuil.
Maar gemaakt kan worden met een onderdeel van 65 euro.

Als er bij Selectro mensen zouden werken met kennis van zaken dan had deze mail helemaal niet nodig geweest.

Deze mail verstuur ik ook aan de "kundige" mensen van Selectro.

Graag verneem ik nu een goede oplossing ipv het afschuiven wat er in alle voorgaande mails wordt gedaan;
(economische afschrijving, leeftijd, fabrieksgarantie, ruimtemperatuur, elektronica enz enz)

Of is er voor dit probleem ook weer een vakje waar we het heen kunnen schuiven ipv verantwoording nemen voor deze domme fout.

Graag verneem ik uw reactie met een oplossing voor het bovenstaande fout.

Met vriendelijke groet,

Stefaan van Loon

• rvvliet
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-01 09:52
Helaas zie je deze gang van zaken bij veel bedrijven, enige tijd geleden soortgelijk iets met mijn telefoon en mijn provider (leverancier van de telefoon) gehad. Ik heb daar vol gehouden en heb de onderzoekskosten terug gekregen en de telefoon defect retour ontvangen waarna ik deze naar de fabrikant heb gestuurd en daar is hij onder garantie gemaakt.

Mijn enige advies, blijf netjes en correct en hou vol.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Tja, er staat ook nergens dat ze "onafhankelijk" zijn. Als hun betalingen gaan op basis van wat afgekeurd wordt dan is het logisch dat ze van Samsung meer geld krijgen dan van jouw reparatie.

Ow ja: reparatiebedrijven? My ass. Ze werken om de boel te flessen, geld op te strijken en ze hopen dat jij dan zegt dat ze het apparaat mogen houden. Hebben ze toch weer een boel reserve-onderdelen op de plank liggen.

Het kan trouwens best zijn dat wanneer je de print eens goed onder het vergrootglas legt, dat je daar ergens slechte solderingen op tegenkomt.

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:52
heb je die mail zoals je die daar boven neergezet hebt verstuurd? heb je die zelf doorgelezen voor je hem verstuurde? ik kan er niet echt een touw aan vastknopen eerlijk gezegd, wat is je boodschap en wat wil je nu effectief bereiken in je email?

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij staat het probleem er duidelijk in en hetgeen wat er mis is gegaan bij Selectro ook.
En de boodschap staat er ook heel netjes in omschreven het tegemoet komen voor de gemaakte onnodige kosten. Het is een hele duidelijke mail maar Samsung en Selectro durven hun fouten niet toe te geven. Als je iets wilt aanbieden ter reparatie kan dat allemaal en is er geen probleem tot het moment er bij hun iets mis gaat.
De persoon die de tv heeft nagekeken had dit gewoon gelijk moeten zien en niet zeggen dat het scherm kapot is want dat is gewoon onzin.
Maar als 9 van de 10 mensen daar intrappen dan verkoopt Samsung weer 9 nieuwe televisies.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 13:38

mr.paaJ

generatie cmd+z

Tja... de mail is lang, slordig en onnodig beledigend waardoor je weinig goede wil kweekt.

Daarnaast is je eis niet concreet (tijd en brandstof kosten) en kun je de kosten voor het vervangende onderdeel natuurlijk niet terug verwachten want die was je sowieso al kwijt geweest als ze hun werk wel hadden gedaan.

Zo te lezen heb je hem zelf naar Selectro gebracht en daar heeft Samsung dus eigenlijk niets mee te maken. Op zijn hoogst de winkel waar je hem kocht (voordat je hem zelf repareerde en voor garantie deels afhankelijk van de leeftijd).

Doe nog eens een korte beleefdere mail richting Selectro en vraag alleen de directe kosten terug, dat onderzoek hebben ze blijkbaar niet goed gedaan.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Pagina: 1