Toon posts:

Tualatin (P3) toch op intel 440BX?

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoorde pas van een slotket converter voor oude 440BX moederborden, zodat deze toch een tualatin. Die slotkets zouden voltage regelaars hebben. Dit zou heel goed nieuws betekenen, ik wil wel zo'n bijv 1,4Ghz tualtin met 512KB en dan terugklokken naar 112Mhz FSB (mijn diamond viper 770 ultra XL houdt niet zo van 133 Mhz FSB) maar dan nog meer dan 1Ghz hebben, dat voor een PC wat nou een P3-500 is katmai core, die al 2 jaar oud is, dat zou :9 zijn. Wie kan dit bevestigen, heeft iemand al links naar fabrikanten

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Toch wel, maar BX is toch al wel beetje oud aan het worden

Verwijderd

Topicstarter
Ja, nou en, ik ga toch niet onnodig geld uitgeven

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:46
Euhm ik wil niet veel zeggen maar de 440 BX die voor de Nieuwe P3 gemaakt wordt is niet backwards compatible. Hij kan dan ook niet op je mobo draaien lijkt mij.

Zoiezo kan de slot 1 dat ding al niet meer aan omdat deze veel te snel gaat en je dan echt zwaar veel data verlies gaat krijgen.

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Verwijderd

Topicstarter
Klopt deze info wel die je nu geeft??

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:53
Op dinsdag 12 juni 2001 19:27 schreef wauskes het volgende:
Euhm ik wil niet veel zeggen maar de 440 BX die voor de Nieuwe P3 gemaakt wordt is niet backwards compatible. Hij kan dan ook niet op je mobo draaien lijkt mij.

Zoiezo kan de slot 1 dat ding al niet meer aan omdat deze veel te snel gaat en je dan echt zwaar veel data verlies gaat krijgen.
wat lul je allemaal joh? je hebt er duidelijk geen verstand van. als je ook maar 1 bitje verliest op zo'n datapad van/naar de cpu dan ligt heel je PC al op zn gat.

ook haal je chipset en CPU compleet door elkaar, ik kan er niks van maken wat je nu bedoelt.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 12:28

Gallus

Cheesy

Op dinsdag 12 juni 2001 19:37 schreef P5ycho het volgende:

[..]

wat lul je allemaal joh? je hebt er duidelijk geen verstand van. als je ook maar 1 bitje verliest op zo'n datapad van/naar de cpu dan ligt heel je PC al op zn gat.

ook haal je chipset en CPU compleet door elkaar, ik kan er niks van maken wat je nu bedoelt.
Ik dacht al dat het aan mij lag :)

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• HitmanWVU
Op dinsdag 12 juni 2001 19:23 schreef Jaromir het volgende:
Ja, nou en, ik ga toch niet onnodig geld uitgeven
Ik heb hier nog een oude 440BX liggen die is errug oud :) zit een celly1 333@416 in.

Verwijderd

ik ga een TUSL2-C + PIIIT 1,2GHz halen...

ik heb hier nog een BX + PIII 733EB... dus ik kan die nieuwe testen... (als ik hem heb)

• LopeZ
  • Nu online

LopeZ

Too much is never enough

Stel het zou kunnen, dan moeten de mobo makers altijd nog een nieuwere bios versie uitbrengen met tuatalin ondersteuning. En ik denk niet dat dat gaat gebeuren.

• vandenberg
  • Laatst online: 04-03-2016
Op dinsdag 12 juni 2001 17:48 schreef Jaromir het volgende:
Ik hoorde pas van een slotket converter voor oude 440BX moederborden, zodat deze toch een tualatin. Die slotkets zouden voltage regelaars hebben. Dit zou heel goed nieuws betekenen...
Zou idd heel mooi zijn, maar dit las ik bij nonkel Tom:
Die größeren Konsequenzen haben jedoch die modifizierten Takt-, Spannungs- und Busspezifikationen. Das bedeutet, dass der Tualatin nicht mit dem BX, die Chipsätze 810, 815, 820, 840 oder dem VIA Apollo Pro 133A zusammenläuft! Stattdessen benötigt man für diese CPU den i830/Almador-Chipsatz, den wir in einem späteren Abschnitt vorstellen.
Ik hoop dat-ie ongelijk heeft...

Systeem

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 22:33
Op dinsdag 12 juni 2001 21:00 schreef vandenberg het volgende:

[..]

Zou idd heel mooi zijn, maar dit las ik bij nonkel Tom:
[..]

Ik hoop dat-ie ongelijk heeft...
Hij heeft in zovere ongelijk dat de i830 niet de enige chipset is waar de Tualatin op gaat draaien; de i815 B0 zoals op b.v. de TUSL2 kan 'm ook hebben. Daarenboven meen ik haast zeker te weten dat de i830 een mobile chipset 'is', maar daar wil ik vanaf zijn.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 21:02
ik dacht dat die P3T een andere I/O spanning had en die kan ik niet instellen op mijn p2btje (met BX sjipset)

• LopeZ
  • Nu online

LopeZ

Too much is never enough

De via apollo 133T ondersteunt ook de tualatin. Is gewoon een 133a maar dan met lagere I/O en v core ondersteuning.

• HitmanWVU
Hmm zo'n tualatin met 512 kb cashe @ 100 % processor is relaxt

• Felicia
  • Laatst online: 21:46
Daar heb je ECC voor.

Maar zie ik het nou zo fout of was de 440 BX een chipset die gemaakt was voor slot 1 met een 100 MHz bus. Daarna kwam een opvolgende chipset die de socket 378 werd (volgens mij he). Deze kon tot boven de 1 GHz en daardoor ook meteen een bus tot 166 MHz aan (oc-ed dan he).

Mocht ik het inderdaad fout hebben wat zeker heel erg goed kan dan |:( ik er op los.

Tevens dan ook mijn excuses....

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 23:09

EXX

EXtended eXchange

Op dinsdag 12 juni 2001 23:32 schreef wauskes het volgende:

[..]

Maar zie ik het nou zo fout of was de 440 BX een chipset die gemaakt was voor slot 1 met een 100 MHz bus. Daarna kwam een opvolgende chipset die de socket 378 werd (volgens mij he). Deze kon tot boven de 1 GHz en daardoor ook meteen een bus tot 166 MHz aan (oc-ed dan he).
Slot 1, Socket 370, dat maakt geen ruk uit wat prestaties betreft. Socket 370 CPUs draaien ook goed in slot 1 planken m.b.v. een adaptor. Het verschil zit in de chipset. Veel slot 1 planken gebruiken een 440BX chipset, die officieel maar tot 100 MHz FSB gaat (officieus gaan ze bijna allemaal tot 133 MHz), omdat die toen de gangbare chipset was. Ze zijn slot 1 omdat de toenmalige CPU's in een slot-1 cartridge zaten. Toen de nieuwere chipsets kwamen met 133 MHz ondersteuning was men ondertussen bij de CPU's overgestapt op een socket ipv slot 1 catridge. Dus zijn die moederborden socket 370. Maar de aansluiting zelf (slot of socket), heeft geen invloed op de prestaties.

Overigens zijn slot 1 borden wellicht met de nieuwe PIIIT toch nog in het voordeel, omdat er een convertor gebruikt moet worden. Die convertor kan de mogelijkheid bieden de nieuwe CPU aan te passen aan het oude BX moederbord. Met een socket 370 ben je kansloos. Zo een convertor bestaat overigens (nog) niet.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• vandenberg
Op woensdag 13 juni 2001 10:46 schreef EXX het volgende:

[..]

Overigens zijn slot 1 borden wellicht met de nieuwe PIIIT toch nog in het voordeel, omdat er een convertor gebruikt moet worden. Die convertor kan de mogelijkheid bieden de nieuwe CPU aan te passen aan het oude BX moederbord. Met een socket 370 ben je kansloos. Zo een convertor bestaat overigens (nog) niet.
Volgens Powerleap ondersteunt hun BX-slotket wel de verwachte PIII 1000 en 1100 op 100 FSB:
Good News! Intel'll release the P-III 1GHz and 1.1GHz based on the FSB-100MHz by Jul
This means the BXers can expect sometime by July the 1.1GHz PL-iP3 for their FSB-100MHz MB upgrade. BTW, the Celeron-900Mhz will be available by then as well.
Aangezien de Tualatin VRM 8.5 vereist, is het zeer de vraag of deze slotket (die tot VRM 8.4 ondersteunt) hiervoor te gebruiken is.

Systeem

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Op woensdag 13 juni 2001 21:01 schreef vandenberg het volgende:

[..]

Volgens Powerleap ondersteunt hun BX-slotket wel de verwachte PIII 1000 en 1100 op 100 FSB:

[Good News! Intel'll release the P-III 1GHz and 1.1GHz based on the FSB-100MHz by Jul
This means the BXers can expect sometime by July the 1.1GHz PL-iP3 for their FSB-100MHz MB upgrade. BTW, the Celeron-900Mhz will be available by then as well]

Aangezien de Tualatin VRM 8.5 vereist, is het zeer de vraag of deze slotket (die tot VRM 8.4 ondersteunt) hiervoor te gebruiken is.
Vraag is, zijn deze nieuwe CPU's Tualatins of nog Coppermines. De PIII met 1 GHz en 100 MHz FSB bestaat al langer, zij het alleen als slot 1 versie. Deze slotkey is IIRC voor Coppermines te kunnen gebruiken op een BX board met een VRM die niet de Vcore kan leveren voor de CPU. Dit is echter geen probleem van de BX chipset, maar van de VRM op het moederbord. Overigens zijn er ook een hoop BX moederborden, die wel Coppermines aankunnen en dus genoeg hebben aan een normale slotkey.

De vraag is nu of de Tualatin compatible is met de BX chipset, wat communicatie betreft. Dit staat los van het feit of het BX moederbord wel de Vcore kan leveren voor de Tualatin.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Fluxie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-08 16:25
Ook moeten de mobo fabrikanten dan wel nieuwe bios upgrades uitbrengen.... Volgens mij zijn veel van die fabrikanten blijven steken op PIII 850 (100 fsb), bij de slot1 BX borden dan...

Ik ken maar weinig (lees: geen) van die bordjes die ook de 1ghz (100 fsb) ondersteunen...

LETOP: Ik heb t over Slot1 BX borden... niet socket370

Art is not a mirror held up to reality, but a hammer with which to shape it

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Mijn PIII-800E stepping werd door BIOS (ASUS P2B, BIOS 1012) ook niet herkend (invalid CPU id), maar werken deed ie toch. Heb ondertussen de update functie in BIOS afgezet. Moet de nieuwste BIOS 1013-007 nog flashen. Die is wel helemaal ok.

Overigens denk ik dat moederbordfabrikanten als ASUS, Abit, Gigabyte etc. wel degelijk de BIOS zal updaten voor de Tualatins indien die kunnen worden ingezet op hun moederborden, ongeacht of het slot 1 is.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:18
Op dinsdag 12 juni 2001 20:34 schreef HitmanWVU het volgende:

[..]

Ik heb hier nog een oude 440BX liggen die is errug oud :) zit een celly1 333@416 in.
Nou ik red het prima met m'n P!!!-450 @ P3B-F
Ik blijf niet upgraden zeg, kom op hé!

• Fluxie
  • Laatst online: 28-08 16:25
Op donderdag 14 juni 2001 16:01 schreef EXX het volgende:
Mijn PIII-800E stepping werd door BIOS (ASUS P2B, BIOS 1012) ook niet herkend (invalid CPU id), maar werken deed ie toch. Heb ondertussen de update functie in BIOS afgezet. Moet de nieuwste BIOS 1013-007 nog flashen. Die is wel helemaal ok.

Overigens denk ik dat moederbordfabrikanten als ASUS, Abit, Gigabyte etc. wel degelijk de BIOS zal updaten voor de Tualatins indien die kunnen worden ingezet op hun moederborden, ongeacht of het slot 1 is.
Ik vraag het me af aangezien (bijna) geen enkel slot1 mobo de PIII 1ghz ondersteunung heeft in een bios update... ze maken alleen nog maar updates voor hun socket370 mobo's..

Art is not a mirror held up to reality, but a hammer with which to shape it

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 23:32 schreef wauskes het volgende:

[..]

Mocht ik het inderdaad fout hebben wat zeker heel erg goed kan dan |:( ik er op los.

Tevens dan ook mijn excuses....
Nou mijn Abit Be6 II met slot 1 (welke ook een 440BX is) ondersteund ook PIII t/m 1 gHz. En dit mobo ondersteund ook Fsb hoger als 100 mhz dus.

Nou alleen nog ff een PIII 1000 (100 mhz fsb) kopen en OC maar :P

• vandenberg
Op donderdag 14 juni 2001 09:28 schreef EXX het volgende:

[..]

Vraag is, zijn deze nieuwe CPU's Tualatins of nog Coppermines. De PIII met 1 GHz en 100 MHz FSB bestaat al langer, zij het alleen als slot 1 versie.
Deze nieuwe cpu's zijn geen Tualatins, want 100 FSB. Verder zijn het volgens mij FC-PGA-modellen.

Systeem

• -Stef-
  • Laatst online: 28-08 18:41

-Stef-

Slainthe!

Op donderdag 14 juni 2001 16:05 schreef Wannapuf het volgende:

[..]

Nou ik red het prima met m'n P!!!-450 @ P3B-F
Ik blijf niet upgraden zeg, kom op hé!
My idea. Ik heb nu 14 maanden een P3-600 @ 600 (DELL stuff). Toen net uit. Ook met zo'n 440 BX bordje trouwens. Er zat 128MB op, nu 272MB en de TNT2 M64 is vervangen door een Geforce2 MX kaartje. Ik wacht wel weer tot de 3 jaar voorbij is. Draait nu snel genoeg iig.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• Super Cow
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:06
Op de abit site bij biosupdate staat bij de BE6-II (slot 1 bx bordje) het volgende:
Filename: BEPZX.EXE
Date: 05/02/2001
ID: ZX NOTE:

Support Intel Coppermine T CPU.
Support Flashmenu utility.
HPT 370 BIOSversion 095b.

Is die coppermine T niet de tualatin?

1800WP Zuid + 2220WP West | MHI SRK35ZS-W Airco

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Op donderdag 14 juni 2001 16:50 schreef Fluxie het volgende:

[..]

Ik vraag het me af aangezien (bijna) geen enkel slot1 mobo de PIII 1ghz ondersteunung heeft in een bios update... ze maken alleen nog maar updates voor hun socket370 mobo's..
PIII 1 Ghz ondersteuning ? Elk bord wat de PIII ondersteund (en 133 Mhz natuurlijk) kan zo een 1 Ghz hebben. Zelfs mijn P3B-F trekt 1050 Mhz, met een 700E chip. Het maakt tevens geen ruk uit of het een Slot1 of Socket370 is.

Als de BE6-II de Tualatin daadwerkelijk gaat ondersteunen dan is er veel hoop voor de (met goede voltageregulator uitgeruste) 440BX-plank bezitters onder ons :9~

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Topicstarter
Na lang zoeken heb ik toch het idee dat het moet kunnen, met behulp van een slotket

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geruchten gehoord dat abit zo'n 440BX slotket is aan et maken voor de tualatin P3

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 16:16

Kirpeknots

Wazzup!

Ikhoor hier een aantal malen dat een BX chipset een slot 1 chipset is.

Hmmm. Raar. Mijn Abit BX133-raid is toch echt een socket 370 met een BX chipset die overigens goed onder 154FSB draait. Mijn geheugen heeft het er een beetje moeilijk mee.

Als de BE6II een coppermine T aankan dan kan mijn BX133 het ook. Dat is immers een BE6II-raid met socket370 i.p.v. slot 1. ;)

Ik ben benieuwd of het waard is om mijn PIII1000 te upgraden.

• McBoom
  • Laatst online: 20-08 06:14

McBoom

Broem

Op woensdag 04 juli 2001 14:50 schreef Kirpeknots het volgende:
Ikhoor hier een aantal malen dat een BX chipset een slot 1 chipset is.

Hmmm. Raar. Mijn Abit BX133-raid is toch echt een socket 370 met een BX chipset die overigens goed onder 154FSB draait. Mijn geheugen heeft het er een beetje moeilijk mee.

Als de BE6II een coppermine T aankan dan kan mijn BX133 het ook. Dat is immers een BE6II-raid met socket370 i.p.v. slot 1. ;)

Ik ben benieuwd of het waard is om mijn PIII1000 te upgraden.
Het klopt wel als je zegt dat de BX een Slot 1 moederbord is, zo is deze ook ontworpen. Maar toen de eerst fcpga processors op 133MHz FSB uitkwamen zijn er een aantal fabrikanten geweest, waaronder Abit (en Asus geloof ik ook, correct me if i'm wrong), die op eigen houtje er een socket op 'geprutst' hebben. En aangezien een BX probleemloos op 133 wil draaien, wilden ze een bord maken om toch fcpga PIII te kunnen draaien. En Intel zat toen ook net met het debacle van de 820 (die eigenlijk voor de PIII bedoeld was). Het zou me niks verbazen als Intel een handje geholpen heeft met het BX133 (en soortgelijken) ontwerp. De 820 werd niet goed verkocht, en de BX zorgde er toch nog voor om te veel verliezen te voorkomen.

The ramblings of an idiot

• Sartsj
  • Laatst online: 14-08 13:36
Op donderdag 14 juni 2001 16:51 schreef pointer het volgende:

[..]

Nou mijn Abit Be6 II met slot 1 (welke ook een 440BX is) ondersteund ook PIII t/m 1 gHz. En dit mobo ondersteund ook Fsb hoger als 100 mhz dus.

Nou alleen nog ff een PIII 1000 (100 mhz fsb) kopen en OC maar :P
ik heb zelf ook een Abit BE6-II, maar deze ondersteunde officieel eigenlijk nog geen 133mhz, et is waar dat ze er dat in latere bios updates er wel in toegevoegd hebben, en hij draait ook perfect op 133mhz, maar je kunt aan de agp divider zien dat dit mobo in eerste instantie niet voor 133mhz gemaakt was, omdat je bij 133mhz fsb in principe een divider van 1/2 nog hebt om de agp bus op de standaard 66mhz te krijgen, en de be6-II heeft alleen de 1/1 en 2/3 dividers, dus loopt je agp bus al op 88mhz, waardoor overklokken toch net iets moeilijker wordt...

Verwijderd

ik dennk niet dat hij op mijn asus p2bvm komt, wel 440BX sjipset, maar slot1. tsja.. :(

• Kirpeknots

Kirpeknots

Wazzup!

Noah. Geprutst vind ik een groot woord. Het is een mooi board met UDMA100-raid en goed O/Cbaar.

Er zitte vette condensatoren om de processor heen. Er is mooi veel ruimte vrijgehouden voor enorme koelers en 154FSB met een PIII1000 met el-cheapo geheugen op cas222 vind ik niet echt slecht..

810/815 was in het begin trager dan 440BX qua geheugensnelheid. (Zal inmiddels wel beter zijn) En zo oud is de BX133-raid nu ook weer niet.

Toen de BX chipset uitkwam was er nog geen socker370. Maar volgens mij heeft de socket geen reet met de chipset te maken. Er zijn ook 810's met een slot1 (Compaq).

• McBoom

McBoom

Broem

Op woensdag 04 juli 2001 15:28 schreef Kirpeknots het volgende:
Noah. Geprutst vind ik een groot woord. Het is een mooi board met UDMA100-raid en goed O/Cbaar.

Er zitte vette condensatoren om de processor heen. Er is mooi veel ruimte vrijgehouden voor enorme koelers en 154FSB met een PIII1000 met el-cheapo geheugen op cas222 vind ik niet echt slecht..

810/815 was in het begin trager dan 440BX qua geheugensnelheid. (Zal inmiddels wel beter zijn) En zo oud is de BX133-raid nu ook weer niet.

Toen de BX chipset uitkwam was er nog geen socker370. Maar volgens mij heeft de socket geen reet met de chipset te maken. Er zijn ook 810's met een slot1 (Compaq).
Ik zeg ook niet dat het een slecht bord is. En geprutst staat tussen quotjes, omdat ik zo geen ander woord kon bedenken.
Persoonlijk vind ik de BX de beste chipset die ooit (tenminste voor de consumentenmarkt) gemaakt is. Stabiel, niet zo duur, lekker kaal (zitten geen overbodige dingen op) en een lange levensduur qua upgrade mogelijkheden. Die chip zal nu zo'n 3/3,5 jaar oud zijn, maar nu begin je toch wel wat dingen te missen.

• niXnut
  • Laatst online: 17-07-2020

niXnut

Hora ruit; hora est!

ik heb aan de technische dienst van Supermicro de vraag gesteld of die tualatin op hun fcpga moederborden ging passen. leek me wel wat zo'n tualatin op een redelijk te betalen 815 bord ofzo. kreeg ik het antwoord dat dat fysiek niet zou gaan passen omdat de socket anders is. Supermicro had natuurlijk wel een nieuw bord waar ie wel op kon :?

| antec sx840 | P4 1.7 | intel 850 mv | 512Mb kingston ecc | matroxG550 | adaptec29160 | atlas 10K III 18Gb | seagate barracuda IV 40Gb | plextor 40x | Iiyama17" | w2k pro | lappie: Dell inspiron 8100 | 1,2G/512/15"/48Gb/dvdcdrw/GF2go32Mb/lan/5

• McBoom

McBoom

Broem

Op woensdag 04 juli 2001 16:04 schreef niXnut het volgende:
ik heb aan de technische dienst van Supermicro de vraag gesteld of die tualatin op hun fcpga moederborden ging passen. leek me wel wat zo'n tualatin op een redelijk te betalen 815 bord ofzo. kreeg ik het antwoord dat dat fysiek niet zou gaan passen omdat de socket anders is. Supermicro had natuurlijk wel een nieuw bord waar ie wel op kon :?
Dat bedoel ik. Een systeem kopen en 'm later upgraden is er bijna niet meer bij. Hoeveel mensen zijn er niet met een BX-bord die na een PII er een PIII of Celeron op hebben geprikt (al dan niet met converter kaartje). Ik denk niet dat ik op deze manier 2,5 jaar met mijn 815 bordje door kan gaan upgraden. Op zo'n manier kun je iedere keer een compleet nieuw systeem kopen. (Kassa!)

• Optical
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06-2025
kijk maar in de sspec chart van intel ...

http://support.intel.com/support/processors/sspec/p3p.htm

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

Verwijderd

tsja ook allemaal heel fijn, maar mijn mobo kan niet hoger als 666mhz, fsb 133 mp max5 en 5*133=666 :) dus aan een tulatin hebbik niks :(

• McBoom

McBoom

Broem

Op donderdag 05 juli 2001 12:55 schreef powerpulse het volgende:
tsja ook allemaal heel fijn, maar mijn mobo kan niet hoger als 666mhz, fsb 133 mp max5 en 5*133=666 :) dus aan een tulatin hebbik niks :(
Als het een BX is kan die wel hoger. Dit hoeft niet in de BIOS aangegeven te zijn. Mijn oude BX plank wou volgens de BIOS niet verder dan 8*150, maar er heeft zonder problemen met een Celly 700 gedraaid, welke 10,5*66 is. Dat komt omdat de multiplier vast zit in de Intels.

Verwijderd

*doet zijn verhaal ook maar ffies*
Ik heb een Abit BE-6, en daar heb ik heel veel verschillende procs ingehad , waaronder een p3-450, jammer genoeg heeft die geen 133 mhz bus maar een 100, er zit nu een celly 800@1066 met een fsb van 133 in.

*blije abit/celeron fan*

• Kirpeknots

Kirpeknots

Wazzup!

Ik download net een nieuwe bios voor mijn Abit BX133-raid. En...

-Supports Intel Coppermine T CPU.
-Support Flashmenu utility.
-HPT 370 BIOS version 1.03b1.

Lijkt mij dat ze de tualatin bedoelen.
Pagina: 1