Toon posts:

Freesco

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand ervaring met een freesco router onder @home.

Verwijderd

Werkt perfect! interne ip nummers opgeven, DHCP aan...rebooten en met z'n allen (8 pc's momenteel >:) ) @home leegtrekken.

• ParoXysm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 21:44
Freesco heerst, heb het draaien op een oude 486 en heb nu 4 PC's erachter hangen, nog steeds even hoge downloadsnelheden, en een goede firewall, ook zijn er genoeg extra packages voor te vinden, dus bijv. Samba erop knallen is geen probleem.

Gewoon doen zou ik zeggen.

Specs

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-05 22:26
Op dinsdag 12 juni 2001 17:47 schreef hub het volgende:
Iemand ervaring met een freesco router onder @home.
Ja

• xshredx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 14:09

xshredx

zou perfect moeten werken... waarom dacht je van niet? of waar denk je problemen mee te hebben?

Verwijderd

Freesco werkte bij mij ook op een 486/80/24Mb, helaas werkte het steeds minder en minder en minder en minder snel. Doorvoer daalde tot soms zelfs < 300 bytes/sec. Omdat ik het met een modem lijntje moet doen is dat echt niet acceptabel. De reden heb ik nooit kunnen vinden.

Inmiddels zit er een kleine harddisk in de 486 en draait hij Smoothwall 0.9.8. De fan heb ik inmiddels vrij stil. Toegegeven, een HD in je router is niet alles, maar nu heb ik al maanden een goed werkend systeem waarbij ik de log's gewoon over het intranet gedeelte via een webpagina kan lezen. Erg handig.

P.S. kleine harddisks bij je locale recycle centrum van de gemeente. Daar staan genoeg 386's met 100-250 mb seagates en ibms vaak voor noppes (athans waar ik woon)

• xshredx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 14:09

xshredx

nou, vaag probleem hoor met je freesco install...
maar bedankt voor het harddisk idee, zal ik even checken hier

• herminator
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Smoothwall is inderdaad errug handig om remote dingen in stellen en te bekijken via de browser. Ik heb het namelijk sinds eergister en tot nu toe gaat ie lekker. Het staat bij mij ook op de harde schijf.

I'll be back

Pagina: 1