Wie heeft een betere toekomst: AMD of Intel?

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:29
Nou dit wil ik graag weten, de Athlons van AMD zijn tot 800mhz sneller dan de PIII's maar de PIII 1000mhz presteert op alle fronten beter dan de Athlon 1000mhz.
Dus......wat denken jullie, ligt de toekomst bij AMD of bij Intel ?

Ik ben toch malle pietje niet!

Verwijderd

Bij beide.

Als er 1 wegvalt drijft de ander de prijzen op!

Verwijderd

Mijn mening. Ik denk dat ze naast elkaar blijven bestaan. Als concurrenten. Net zo als je Nvidia en 3dfx hebt.

Daarnaast hoop ik ook dat ze beide blijven bestaan. Een monopoly lijkt mij geen goede oplossing.

• The Legend
Nee dan krijg je Microsoft toestanden en daar heb ik ook geen zin aan.
Maar als ik het nu bekijk is het merendeel van de Tweakers vóór AMD....als je alleen al naar de prijs kijkt is dat ook wel logisch. Waar houd AMD de prijzen eigenlijk zo laag en Intel niet? Ze weten dat je daardoor veel meer verkoopt toch?

Verwijderd

Intel verkoopt nog steeds veel aan bedrijven. Deze zijn een stuk minder prijsbewust dan consumenten.

Daarnaast werkt het woord Intel nog steeds magisch bij de 'alwetende' consumenent ;)

Zelf ben ik geen AMD of Intel fan. Ik koop wat me het best uitkomt. Eind vorig jaar was dat nog een Intel.

• The Legend
Dus AMD is meer klant-bewust (vriendelijk). Wat ik nog steeds niet snap is HOE AMD de prijzen zo laag houd terwijl ze toch sneller waren dan de dure Intel's (tot 800mhz ofsow).

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

The Legend=> Sins de komst van de Thunder bird klopt dit niet meer;
Nou dit wil ik graag weten, de Athlons van AMD zijn tot 800mhz sneller dan de PIII's maar de PIII 1000mhz presteert op alle fronten beter dan de Athlon 1000mhz.
Het is aangetoon dat de Thunderbrid op 1GHz net iets sneler is, dus AMD heeft alles nu in handen :D.

Dit is geen pro AMD stukje, nee dit blijkt uit vele benchmarks.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• The Legend
Dus AMD is gewoon sneller en dik veel goedkoper! Intel raakt binnenkort een klantje kwijt ;)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-09 21:06
dik veel goedkoper
Woar kommie vadaa jong? :P

AMD is niet per se sneller, alleen in games komt de performance boven die van Intel. En dat geldt dus ook van wat jij zegt tot 800MHz proc's. AMD heeft gewoon lagere productie kosten en daarom zijn ze goedkoper. Intel heeft waarschijnlijk het geld ergens anders in gestoken.

AMD meer consument bewust? Misschien wel als je naar de prijzen kijkt.. Maar voor de rest ook niet meer dan Intel.

AMD krijgt een steeds groter marktaandeel omdat ze een goede mobo ondersteuning hebben. Intel zit nog steeds met hun 440BX van 2 jaar geleden terwijl AMD steeds met vernieuwende producten aan komt zetten, denk aan de Duron en Thunderbord (met de bijbehorende mobo's). Daarom denk ik dat AMD gewoon in de schijnwerpers staat wat ten gunste komt van hun marktaandeel.

• The Legend
AMD is niet per se sneller, alleen in games komt de performance boven die van Intel. En dat geldt dus ook van wat jij zegt tot 800MHz proc's.
Dus dit is gelul?
Het is aangetoon dat de Thunderbrid op 1GHz net iets sneler is, dus AMD heeft alles nu in
handen.
Dit is geen pro AMD stukje, nee dit blijkt uit vele benchmarks.
What's your answer?

• Daan
Nee het is geen gelul. Het is gewoon zo.
De verschillen zijn groter tot 800, vanaf daar worden ze kleiner en overtreft Intel AMD op sommige aspecten.

*zucht*... weer een AMD vs. Intel flame!

• The Legend
AMD meer consument bewust? Misschien wel als je naar de prijzen kijkt.
Als iets goedkoop is vind ik dat consument bewust ja. Microsoft bv. is absoluut niet consument bewust. Bill blijft vrolijk software pakketten verkopen van meer dan 1000 piek per stuk.
Maar voor de rest ook niet meer dan Intel.
Welke rest?

BDW Ik kom uit Overijssel ;)

Verwijderd

Hebben jullie misschien sites met benchmarks voor de twee >>> Pentiums en AMD's.

Verwijderd

www.anandtech.com
www.tomshardonamd.com ..eh,sorry, moet zijn: www.tomsharware.com ;)

Het hangt volgens mij af van de software die gebruikt word en van wat je belangrijker vindt.
Photoshop? > PIII met SSE instructies.
3dstudioMAX/VIZ renderen: > Duron/Athlon

Beide en geld te besteden (je praat toch over gigaher$$en)?: Dual PIII op Intel OR-840 met veel PC800-RDRAM. Of wachten op SMP Athlon mobo's met DDR geheugen.

AMD consumentvriendelijker? AMD is bezig een inhaalslag te maken door snellere en goedkopere processoren op de markt te gooien. Intel kan het zich veroorloven om duurder te zijn, want het heeft nog steeds het grootste marktaandeel en een stevige reputatie. Nog wel. Maar als AMD's aandeel groter wordt, en dat wordt het, zal Intel ook naar zijn prijzen moeten kijken. AMD zal tegen die tijd (wanneer ze het marktaandeel van Intel benaderen) daarentegen niet meer zulke scherpe prijzen hoeven te hanteren. Hopelijk leidt de concurrentie tot scherpe prijzen van beide kanten, zonder dat het ten koste gaat van de kwaliteit.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Doet maar eens kijken in de nieuwe duitse C't. Daar staan uitgebreide artikelen over de situatie van AMD en Intel in....

• Daan
The Legend (?)
Bill blijft vrolijk software pakketten verkopen van meer dan 1000 piek per stuk
Noem eens een pakket dan?
Windhoos is niet zo dur hoor...

Btw.. er worden wel meer dure pakketten verkocht, denk aan Photoshop, 3D Studio Max e.d., dus Bil is niet de enige.

En nu reageer hier ik niet meer op, stomme AMD vs. Intel flame!

Verwijderd

Ok, dat was wel overdreven, maar als je naar MS office kijkt kost die al snel 600,- en Windhoos kost al 300,-. MS money kost ook zoiets.

Ik praatte over de halve gigaher$$en. Die gigaher$ is nog een beetje te hoog gegrepen voor mij. :9 Ik vind eigenlijk spelletjes het belangrijkste.

• FFF
  • Laatst online: 07-09 21:51

FFF

AMD gaat het op het moment gewoon beter doen als intel, die stomme hoge prijzen van intel staan nergens op, en de thunderbird is wel sneller als de intel P3 idd, al vind ik dat de athlon zeker zo goed presteerd als de p3, ze hebben bijde andere eigenschappen, en veelal wordt die intel beter ondersteund met z'n MMX shit, maar de nieuwere software zal ook gebazeert zijn of 3d now die intel niet heeft..
mvg FFF

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
ik wil ff wat rechtzetten de athlon is niet in alle spellen sneller hoor. in q3 bv. de coppermine word bij verhoging van de clocksnelheid meer sneller dan de athlon da komt door die full speed cache van de copp.

Verwijderd

Dat geld alleen voor de athlon classic en niet voor de thunderbird.

Verwijderd

Intel is een groot en machtig bedrijf. Ze stellen de meeste standaarden vast. pc66 pc100 . De RDDRAM standaarden.

Verder hebben ze een naam met een ijzersterke reputatiec, Pentium. En de meeste nietwetenden denken dat je dat nodig hebt voor een goede pc, een Pentium 3.

Maar AMD begint weer uit het dal te krabbelen waar ze in zaten. Samen met VIA hebben ze de eerste pc133 standaard opgezet. En samen met Micron en Ali zullen ze verder gaan met het ontwikkelen van de DDR SDRAM standaard. En zo is AMD bezig om lekker de stoelpoten van Intel af te zagen.

Maar Intel is fighting back. Ik wil graag de performance van de P4 met Rambus zien. En natuurlijk de P4 met DDR ram. RDRAM word akelig goedkoper, is ook de productieprijs of is het gewoon een kwestie van vraag en aanbod??

We'll see.. maar ik zou momenteel mijn aandeeltes op AMD zetten.

• The Legend
En nu reageer hier ik niet meer op, stomme AMD vs. Intel flame!
Dit is geen flame hoor Phreak, hier worden alleen de voors en tegens op een rijtje gezet. Ik heb hier nog niemand horen/zien roepen: AMD Rulez en Intel sux en dat soort ongein.

Bdw is de Pentium 4 al in aantocht of duurt dat nog een tijd? En tot hoever gaan ze door met de Pentium 3? Tot 1,5 Ghz ofsow ?

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:57

seppie

Wie anders?

Ja, de Intel Pentium 4 (Williamette) is in aantocht, deze chip gaat tot 1.4 Ghz en gaat 2000 gulden kosten...

Ik denk dat Intel en AMD allebei een goede toekomst houden en hoop dat ze hun prijzen lekker laag houden...

Don't You stare there, Operate!

Pagina: 1