Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Samsung ML2525W netwerkprobleem

Pagina: 1
Acties:

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:19
Ik heb een Samsung ML-2525W die met een statisch ip was geconfigureerd op het draadloze netwerk van mijn Ubee-modem. Nu ben ik overgestapt naar VodafoneThuis en na een vezel die niet aan te sluiten was, veel zoekwerk van Reggefiber, werkt het hele zooitje op de printer na nu eindelijk.

Alleen heb ik nu het SSID veranderd naar hetzelfde als de Ubee, met alleen een ander wachtwoord. Stom natuurlijk, maar ik had zelf al het wachtwoord veranderd naar het wachtwoord waarmee hij in beginsel geconfigureerd was. Desalniettemin komt de printer niet in de DHCP-lijst voor en krijg ik ook geen blauw lampje dat aangeeft dat er verbinding is met wifi. De Draytek router is al geconfigureerd om G+N te accepteren (printer lust geen N), maar helemaal niets.

Vervolgens heb ik de printer bedraad aangesloten, maar ook dan komt er geen printer naar voren in de lijst. Ik draai Zorin OS op de laptop en windows-programma's die me zouden moeten kunnen helpen geven ook geen oplossing.

Ik heb gegoogled op setip samsung ML2525W, samsung ML2525W reset button, samsuns ml2525w reset to factory settings, maar alle links die ik vond verwezen naar de syncthru webservice, alleen kom ik dus niet in de printer als ik het adres opgeef in de browser.

Heeft iemand nog een idee hier?

• davegriffejoen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:17
Sluit je printer via de netwerkkabel op elkaar aan.
Als je de rode (cancel) knop 4 seconde indrukt, en daarna loslaat print de printer de netwerkconfiguratie uit.
Stel je laptop handmatig in op een adres uit het zelfde netwerk.
Browse naar de configuratiepagina, en stel in zoals je wil hebben.
Zet je laptop terug op de oude instellingen

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:19
davegriffejoen schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 13:05:
Sluit je printer via de netwerkkabel op elkaar aan.
Als je de rode (cancel) knop 4 seconde indrukt, en daarna loslaat print de printer de netwerkconfiguratie uit.
Stel je laptop handmatig in op een adres uit het zelfde netwerk.
Browse naar de configuratiepagina, en stel in zoals je wil hebben.
Zet je laptop terug op de oude instellingen
Even prutsen, maar gelukt! Dankjewel voor je inzicht hierin, printertje draait weer netjes mee in het netwerk.