Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Volgorde apparaten en setup van apparaten in netwerk

Pagina: 1
Acties:

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:23
Wat is volgens jullie de juiste volgorde en setup van de volgende apparaten.

1) ziggo modem
2) juniper srx100 router van ziggo
3) swtich
4) Fritzbox router
5) Apple Time capsule

Ivm zakelijk netwerk van Ziggo de juniper router ontvangen maar moet ik deze gebruiken om gebruik te kunnen maken van bepaalde diensten? Liefst wil ik de juniper de deur uit of in ieder geval zorgen dat deze enkel een doorgeefluik is zonder dat deze poorten dicht houdt of een eigen netwerk opzet.

Eigenlijk wil ik de Apple Time capsule als primaire router gebruiken omdat het zo eenvoudig is om poorten open te zetten in dit apparaat terwijl dit in Fritzbox juist bijzonder moeilijk is.

De Fritzbox is noodzakelijk vanwege telefoon verbindingen die daarin geregeld worden.

Als poorten open zet in de Time Capsule en ik wil dat deze poorten dan ook automatisch open staan op de andere apparaten, in welke volgorde kan ik de apparaten dan het beste zetten?

Ikzelf dacht aan het volgende:
1) ziggo modem (router functie uitgeschakeld)
2) Time Capsule
3) Switch
4) Fritzbox

Wat is jullie advies?

edit:
Als ik de ziggo website moet geloven kan ik de ziggo configuratie niet zelf beheren of aanpassen. Als dus deze Juniper Router van ziggo als 2e in het netwerk zit en ik zet er een Time Capsule achter dan kunnen poorten die ik in de Time capsule open toch weer geblokkeerd worden door de juniper? Of fungeert dit ding niet ook als firewall?

[ Voor 21% gewijzigd door SquareOne op 10-10-2014 21:40 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-11 17:54

lier

MikroTik nerd

Waarom wil je meerdere apparaten achter elkaar als router laten fungeren?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Die Juniper is nodig en onderdeel van de dienstverlening van Ziggo. Je kunt niet zonder. Hij zit je ook niet in de weg. De juiste opstelling hier is een switch in die Juniper en daar je Fritzbox en Timecapsule in stoppen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• SquareOne
CyBeR schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 22:57:
Die Juniper is nodig en onderdeel van de dienstverlening van Ziggo. Je kunt niet zonder. Hij zit je ook niet in de weg. De juiste opstelling hier is een switch in die Juniper en daar je Fritzbox en Timecapsule in stoppen.
Dank voor deze reactie. Weet jij of als ik poorten open zet in de Timecapsule of dat voldoende is? Of moet ik dan nog bepaalde dingen doen met de juniper of switch (netgear).
lier schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 22:43:
Waarom wil je meerdere apparaten achter elkaar als router laten fungeren?
Dat wil ik ook liever niet, helaas is de juniper noodzakelijk zo te zien en de Fritzbox is ook noodzakelijk. Zelf werk ik vanwege het gebruikersgemak liever met de Timecapsule.

[ Voor 26% gewijzigd door SquareOne op 10-10-2014 23:48 ]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

SquareOne schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 23:46:
[...]

Dank voor deze reactie. Weet jij of als ik poorten open zet in de Timecapsule of dat voldoende is? Of moet ik dan nog bepaalde dingen doen met de juniper of switch (netgear).
Met die juniper kun je niks doen, en daar hoef je ook niks mee te doen; die routeert alleen je subnet. Als je, eventueel via een switch, daar je timecapsule aan hangt, heeft die een directe internetverbinding.

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeR op 10-10-2014 23:51 ]

• SquareOne
CyBeR schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 23:50:
[...]

Met die juniper kun je niks doen, en daar hoef je ook niks mee te doen; die routeert alleen je subnet. Als je, eventueel via een switch, daar je timecapsule aan hangt, heeft die een directe internetverbinding.
Top, ga ik dat doen :)

Nog advies wat ik het best kan doen met de volgende settings van de Fritzbox:

Ik kan kiezen uit de volgende 2 opties
Operating mode:
1) establish own internet connection (NAT router with PPPoE or IP)
2) Share existing Internet connection in the network (IP Client) <--- deze denk ik?

Ook hier kan ik weer kiezen tussen de volgende 2 opties
Connection settings:
1) Obtain the IP address automatically (DHCP), DHCP host name: (hier vul ik dan IP van Timecapsule in?) <--- deze denk ik?
2) Configure the IP address manually (IP adress, subnet mask, default gateway, primary DNS server, secondary DSN server)

Wat is aan te raden?

Er staat trouwens ook nog een mac met server.app, deze regelt momenteel de DHCP maar daar wil ik van af en door de Timecapsule laten regelen.
Via de Timecapsule wil ik de server en fritzbox gewoon een vast IP toekennen.

Hartelijk dank voor de hulp zover in ieder geval :)

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Je hebt van Ziggo een /29 subnet gekregen, met daarin 5 bruikbare IP-adressen. Als je dus een switch aan de juniper hangt, kun je dat zien alsof je vijf internetaansluitingen hebt. Zo moet je ook je apparaten instellen: aan hun internet-kant met de gegevens die je van Ziggo gekregen hebt, en aan de andere kant maken ze een eigen privénetwerk.

Daaruit volgend is 't dus operating mode optie 1.

Tenzij je die Mac direct aan het internet gaat hangen, heeft die er dus weinig mee te maken. Die fritzbox moet je gewoon niet met je netwerk verbinden als die alleen voor telefonie is.

• SquareOne
De gegevens van Ziggo vul ik hier in toch?Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ALS6rzWYcBTjBEQ6l9xp1Ypx/full.png

Het liefst wil ik inderdaad de Fritzbox helemaal uit het netwerk maar ik moet nog even uitzoeken hoe dat precies werkt met de telefoons en of dat weer afhankelijk is van internet.

Met de switch hoef ik neem ik aan niks te doen? Dit is gewoon een doorgeefluik.

Nog even om de boel tot zover samen te vatten:

1) ziggo modem + juniper router --> niks aan doen
2) vanuit juniper naar switch
3) vanuit switch naar Timecapsule --> hier gegevens van Ziggo invullen
4)(eventueel vanuit switch naar Fritzbox) --> ook hier gegevens van Ziggo invullen met ander IP
5) vanuit Timecapsule naar mavericks.server

Probleem is dan wel weer dat ik weinig apparaten vanuit de Timecapsule via ethernet kan aansluiten...

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Helemaal juist. Dat probleem met te weinig apparaten vanuit je TC is op te lossen met nog een switch.

• SquareOne
In het geval dat ik geen gebruik meer wil maken van de internet mogelijkheden op de Fritzbox. Is het dan mogelijk om de AirPort vóór de Switch te zetten?

En vervolgens alle apparatuur aan de Switch te hangen.

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 09:03
SquareOne schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 10:33:
In het geval dat ik geen gebruik meer wil maken van de internet mogelijkheden op de Fritzbox. Is het dan mogelijk om de AirPort vóór de Switch te zetten?

Fritzbox indderdaad er uit mikken en gewoon je Time Capsule rechtstreeks aan de Juniper hangen. De TC krijgt dan direct een publiek IP en zo hoef je maar op 1 plek poorten te openen. Mocht je andere bekabelde apparatuur aan willen koppelen kun je inderdaad een switch met je TC verbinden. :)

edit:
Je kan met Ziggo Zakelijk ook de server een publiek IP laten krijgen (je hebt er immers 5 te verdelen) maar gezien je beperkte kennis raad ik dit af.

[ Voor 3% gewijzigd door andy88 op 11-10-2014 10:43 ]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

SquareOne schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 10:33:

Ja.

• SquareOne
Bedankt voor jullie hulp :)
Pagina: 1