Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raydiation
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2014
Guys, question,

Ik heb een Sonos met een muziek library pointing naar mijn NAS.

Op de NAS stond tot voor kort nog een nette folder structuur op artiest, verzameling etc. Na het kopen en aansluiten van de Sonos controller heeft onze vriend alle mappen geindexeerd (op eigen houtje). Met andere woorden mijn nette folder structuur is een grote ongeorganizeerde mappenstructuur geworden met in alle folders maar 1 (soms meer) nummertjes. Ik weet dat niet alle nummertjes netjes gemeta-tagged zijn en dus heb geen behoefte om te zoeken op arties, of op genre.... gewoon afspelen in folders is all good for me!

Ik heb nog een backup van mijn oude folder structuur maar wil graag van jullie weten of er een andere manier is om onder Muziek Bibiliotheek beheren geen aanpassingen te laten maken door de SONOS op mijn NAS. Om eerlijk te zijn is het raar dat een extern apparaatje mijn NAS folder structuur opnieuw gaat indelen.

Met de headset op de oortjes, *O*

Ray

Whoehaaaaaah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-09 21:10
Ik denk niet dat je op deze manier ooit een antwoord zult krijgen op je vraag. Wat heb je zelf al gedaan? Heb je op Google gezocht? Daarnaast blijf a.u.b. gewoon bij de Nederlandse taal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-07 15:15
Sonos verandert geen mappen structuur en zeker niet op eigen houtje, het enige wat de Sonos software doet is indexeren en alleen nadat je zelf het aangegeven dat hij dat van een bepaalde map moet doen. Bij jou is er echt iets anders aan de hand.

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raydiation
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2014
Heeren, dank. Itunes heeft blijkbaar de folder structuur gewijzigd, niet sonos. Blijkt dat een vinkje in itunes verkeerd stond en alle mappen ging herindelen (not amused)

Media server blijkt een registratie te hebben waar de sonos geen login en password faciliteert. Dus de enige manier om muziek af te spelen op de NAS is om via de bibliotheek optie je muziek te benaderen. De media server is meer bedoeld voor windows mediaplayer of spotify services, niet zozeer voor een network share toegang.

Whoehaaaaaah