• Jinzen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-12-2025
Hallo iedereen,

Ik beschik dus over het dfi blood iron p45 t2rs moederbord momenteel uitgerust met een E8400 @ 3ghz
8gb ddr2 ram en een msi gtx750ti oc, psu van 430watt als ik me niet vergis.

ik had gedacht om de cpu te upgdraden naar een core2quad of extreme type maar na enkele uren surfen ben ik een beetje vastgelopen.
Ik weet niet goed dewelke past

De cpus die ik gevonden had
Q9550
Q9650
Qx9770

Welke van deze past op mn moederbord en is de moeite waard.

Alvast bedankt!

PS : i5/i7 upgrade komt er voorlopig nog niet ;)

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:21

Nemesizz

Untouchable

Het is inderdaad lastig vinden (links naar de DFI site zijn dood).
Ze maken blijkbaar alleen nog industriële onderdelen wat ik zo zie.

Maar gezien de P45 een van de laatste Core2 chipsets is, slikt ie volgens mij gewoon alle Core2Duo's en Core2Quads (en Extreme varianten).

Dus maakt niet zoveel uit welke je neemt, zolang het maar een Core2 is en socket 775 (dat je niet perongeluk ineens een laptop Core2 aanschaft :P ).

• Jinzen
Ook de QX9770 is dan mogelijk aangezien die een fsb van 1600 heeft?

Ben beetje nieuw in die termilogie

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
betaal je voor zo`n CPU dan niet hoofdprijs ?

404 Signature not found

• Jinzen
De de genoemde kan ik aan een 'redelijke' prijs kopen varierend van 70 tot 120 euro ;)

Wil natuurlijk de zwaarste kunnnen zetten zonder enige gekkigheden te moeten doen.
Maar het verschil van de q9650 en de qx9770 is dat groot?

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:21

Nemesizz

Untouchable

Jinzen schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 00:52:
De de genoemde kan ik aan een 'redelijke' prijs kopen varierend van 70 tot 120 euro ;)

Wil natuurlijk de zwaarste kunnnen zetten zonder enige gekkigheden te moeten doen.
Maar het verschil van de q9650 en de qx9770 is dat groot?
Een P45 chipset moet die 1600Mhz FSB aankunnen (is eigenlijk 400Mhz, quad-pumped wat effectief 1600Mhz is).

Grote verschil tussen de QX9770 en een 'gewone' Q9650 is dat alleen de QX een zogeheten 'unlocked multiplier heeft'. Bij de Q9650 (en eigenlijk alle non-extreme edition Core2's en Pentiums) kan de multiplier alleen omlaag, maar niet omhoog, overklokken bij die CPU's kan dan alleen maar door de FSB te verhogen.
Bij de Extreme Editions kan de multiplier ook omhoog, dus kun je overklokken door de multiplier omhoog te zetten en/of door de FSB te verhogen. Al zit er waarschijnlijk niet zo heel veel rek meer in die CPU, omdat die eigenlijk al op het limiet loopt wat veel moederborden stabiel aankunnen (tuurlijk zijn er gevallen waar die verder komt, maar dan kijk je wel naar X38 of X48 moederborden).

Hopelijk is het een beetje duidelijk zo ;) .

Bovendien, Core2 Extreme Editions zijn lange niet zo duur meer als tijdens de introductie. Je kan ze nu (bij wijze van) voor een prikkie krijgen.
Pagina: 1