Ik heb zojuist een computer in elkaar gezet met de volgende specs (lijkt op een computer die ik voor mezelf gebouwd heb, echter nu voor m'n ouders):
Nu was ik even vergeten dat internet over een LAN-kabel geen optie is op de plek waar de computer komt te staan, en standaard beschikt deze computer dus niet over WiFi-functionaliteit. Het is dus noodzakelijk om WiFI-functionaliteit toe te voegen. Mijns inziens kan ik dit oplossen door het toevoegen van:
-USB-wifi-dongel
-WiFi-kaart
Achterin heb ik 6 USB-poorten, er daarvan eentje opofferen is dus geen probleem. Maar ook beide PCI-slots en beide PCI-e-slots (1x 2.0 en 1x 3.0) zijn nog open en er gaat vrij zeker geen GPU in deze PC komen. Dus ook daar alle ruimte.
Nou vraag ik me af: wat is performance-wise de beste optie, USB of een interne kaart? En welke zouden jullie aanbevelen?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 158,90 | € 158,90 |
| 1 | ASRock B85M Pro4 | € 55,- | € 55,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 1TB | € 47,40 | € 47,40 |
| 1 | Cooler Master Silencio 352 | € 48,- | € 48,- |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 69,95 | € 69,95 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 52,70 | € 52,70 |
| 1 | Crucial MX100 128GB | € 59,46 | € 59,46 |
| 1 | Windows 8.1 Pro | --- | --- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 491,41 | |
Nu was ik even vergeten dat internet over een LAN-kabel geen optie is op de plek waar de computer komt te staan, en standaard beschikt deze computer dus niet over WiFi-functionaliteit. Het is dus noodzakelijk om WiFI-functionaliteit toe te voegen. Mijns inziens kan ik dit oplossen door het toevoegen van:
-USB-wifi-dongel
-WiFi-kaart
Achterin heb ik 6 USB-poorten, er daarvan eentje opofferen is dus geen probleem. Maar ook beide PCI-slots en beide PCI-e-slots (1x 2.0 en 1x 3.0) zijn nog open en er gaat vrij zeker geen GPU in deze PC komen. Dus ook daar alle ruimte.
Nou vraag ik me af: wat is performance-wise de beste optie, USB of een interne kaart? En welke zouden jullie aanbevelen?