Lenovo Thinkpad DOA, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Beste Tweakers,

Ik heb afgelopen woensdag een Thinkpad S440 in ontvangst genomen, helaas met een kapot toetsenbord. Ik heb gebeld en ze konden de laptop of vervangen (wat een hele tijd zou gaan duren), of repareren (het toetsenbord op dit model kan/mag niet door de consument zelf worden vervangen). Heb uiteindelijk voor repareren gekozen, vandaag (vrijdag) zou hij worden opgehaald door UPS. Echter is hij niet opgehaald, wat ik op z'n zachtst gezegd niet echt netjes van ze vind (of de schuld daarvan nou bij Lenovo of UPS ligt, het blijft niet netjes), en aangezien vandaag eigenlijk de enige dag was dat het uitkwam de komende week, is het nóg vervelender (volgende week ben ik elke dag druk, dus afhalen kan dan niet/moeilijk).

Nu vraag ik me af wat ik moet doen. Ik las op het forum van Lenovo dat het in principe mogelijk is in uitzonderlijke gevallen een on-site reparatie te regelen, ook al valt dat niet onder de garantie (ik heb gewoon de standaard garantie). Is het reëel om dit van ze te vragen (aangezien het én een DOA is, en afspraken qua afhalen niet nakomen)? Wil gewoon zo snel mogelijk een werkend product, geld terugvragen en wat anders kopen of een nieuwe laten maken zijn dus geen ideale opties (ben het vertrouwen in Lenovo/Thinkpad nog niet volledig verloren).

Goed, iemand hier ervaring mee (of ervaring met hun klantenservice/reparatiedienst in het algemeen), of advies? Ik hoor het graag.

Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-07 16:35
De vrijdag is toch ook nog helemaal niet voorbij?

Wat je moet doen: Wachten want ze zouden hem vandaag ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Hij zou tussen 9 en 5 worden afgehaald, dus denk niet dat dat nog gebeurt. Mocht het wel zo zijn kan deze hele thread vergeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-07 16:35
Thomasx4 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 17:25:
Hij zou tussen 9 en 5 worden afgehaald, dus denk niet dat dat nog gebeurt. Mocht het wel zo zijn kan deze hele thread vergeten worden.
Het was nog geen vijf uur toen je het topic opende, er kunnen tal van redenen zijn dat het iets later wordt.
Verkeer, langzame klanten of ongeduldige klanten ;-)

Geduld is een schone zaak, wacht even af gezien je toch niks kan. Hoe vervelend het ook is, waarschijnlijk kun je pas maandag er wat mee doen gezien de meeste bedrijven in het weekend gesloten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Klopt, maar goed, wil wel even weten wat ik hier nu mee kan en of andere mensen nog tips hebben ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

en als je er geen vertrouwen meer in hebt stuur je hem onder WKOA terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Yup, ze moeten hem terugnemen als ik dat beslis, hun eigen regel is dat je binnen 6 dagen na ontvangst een DOA moet melden, gelukkig heb ik dat op de dag zelf gedaan dus in principe kan hij gewoon terug. Hoop echter dat ik hem gewoon kan laten repareren... Nogmaals, iemand ervaring met reparatie van Lenovo (en iemand die weet of ik een on-site reparatie kan krijgen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Heb je hem direct bij Lenovo gekocht? of via een retailer?

En je kan hem toch ook op een andere locatie op laten halen? (op je werk, misschien door de receptie of collega's af laten geven etc)
Je moet ze natuurlijk wel de kans geven het op te lossen voor je.

[ Voor 14% gewijzigd door Kenzi op 10-10-2014 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Direct bij Lenovo. Ik ben student zonder vaste baan dus het wordt moeilijk om hem ergens anders op te laten halen. Als ze hun afspraken qua ophalen na komen zou er wel wat te regelen moeten zijn, maar goed, dan moeten het ding ook wel echt op de dag dat ze zeggen dat hij wordt opgehaald worden opgehaald. Ga maandag ochtend gewoon nog even bellen of ze meer weten en of ze misschien on-site kunnen repareren, zou me een hoop moeite besparen. Als ik over een week nou nog steeds in hetzelfde schuitje zit dan ga ik een refund of vervanging (nieuwe laptop) overwegen.

Gelukkig na volgende week wel een weekje vakantie, dus mocht hij volgende week worden opgehaald dan zal hij de week daarna klaar zijn, dan kan ik er in ieder geval voor zorgen dat ik thuis ben als hij terug komt.

[ Voor 16% gewijzigd door Thomas op 10-10-2014 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bordeauxactive
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-01-2022
Met Lenovo warranty heb ik eigenlijk alleen goede ervaringen, net als met pickup service van UPS (sterker nog, wij gebruiken zakelijk altijd UPS pickup voor onze RMA's bewust omdat die de minste problemen heeft van alle transporteurs, en RMA's al vervelend genoeg zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Ik denk dat je ook even de sticky van dit forum door moet nemen. Daar staat een hoop basisinformatie ook over jouw situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Zal ik doen. Ga ze straks nog een keer bellen, hoop dat ik wat wijzer word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-07 17:34
Garantiewerk van Lenovo is bij mijn werk (Technische dienst) nog nooit tegengevallen. Altijd snelle reparatietijden. Wel is het zo dat wij altijd de on-site uitbreiding naar 3 jaar next business day erbij verkopen zodat de klant altijd zeker is van snelle reparatie mits onderdelen voorradig.

Zakelijk verkopen we vaak de T series, deze hebben standaard al 3 jaar on-site.

On-site wordt je blij van.

Je kan overigens ook de uitbreiding van garantie nog los aanschaffen, deze activeren en dan aanmelden voor garantie. Sturen ze alsnog iemand langs en ben je de komende x aantal jaren gedekt.

[ Voor 22% gewijzigd door crypt0rr op 13-10-2014 08:00 ]

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Op het Lenovo forum las ik dat ze in uitzonderlijke situaties, met name bij een DOA, nog wel eens on-site reparaties uitvoeren ookal zit dat niet in het garantiepakket. Ga gewoon proberen dat te regelen, zou van Lenovo ook wel zo netjes zijn. Om nou dat hele ding op te sturen om het toetsenbord te vervangen (dat is bij dit model helaas geen customer replacable unit) vind ik ook weer zo overdreven. Om nou een garantiepakket aan te schaffen omdat ik een DOA heb vind ik dan weer onzin (al is het misschien wel een idee, heb ik in ieder geval voor 3 jaar goede service).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Nou, nog maar eens gebeld, bleek dat ze pas vandaag mijn de "order" voor het afhalen hadden geplaatst, terwijl mij vrijdag nog werd verzekerd dat hij dan zou worden opgehaald. On-site kan niet "omdat ze zich aan de garantievoorwaarden moeten houden", maar nu wordt hij woensdag opgehaald... Als het dan niet gebeurd vraag ik m'n geld mooi terug.

E: Hoop dat hij in ieder geval binnen een week gerepareerd wordt (zoals ze aangeven), als ik nog weken moet wachten dan raakt m'n geduld wel een keer op.

[ Voor 18% gewijzigd door Thomas op 13-10-2014 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-06 15:56
In beginsel kun je van de verkoper verlangen dat hij het product vervangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Yup, maar dat duurt ontzettend lang. Ik ga er voor m'n eigen gemak maar van uit dat ze hem nu wél op woensdag komen op halen en goed/snel repareren. Kan vrij weinig vinden over of de reparaties aan Thinkpads goed/niet goed en snel/niet snel worden uitgevoerd (als ze hem in een reparatiecentrum repareren, that is), dat zal dan wel een goed teken zijn.

[ Voor 81% gewijzigd door Thomas op 13-10-2014 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
alfatrion schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 18:16:
In beginsel kun je van de verkoper verlangen dat hij het product vervangt.
Klopt, mijn ervaring met het regelen van DOA via Lenovo i.p.v. onder garantie is een duur van ongeveer 3 weken vs +-5 werkdagen

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Zit te denken om maar 2 jaar on-site te nemen, kost dan één keer 60 euro, maar dan ben ik wel van dit hele geneuzel af (en weet ik 2 jaar dat ik zo snel mogelijk wordt geholpen).

E: Jij kwam daar al mee, hoe gaat dat in z'n werk? Als ik het bestel is het dan gelijk geactiveerd? Kan ik dan morgen gewoon bellen dat ik woensdag een monteur in huis wil hebben?

[ Voor 33% gewijzigd door Thomas op 13-10-2014 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Thomasx4 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 20:09:
Zit te denken om maar 2 jaar on-site te nemen, kost dan één keer 60 euro, maar dan ben ik wel van dit hele geneuzel af (en weet ik 2 jaar dat ik zo snel mogelijk wordt geholpen).

E: Jij kwam daar al mee, hoe gaat dat in z'n werk? Als ik het bestel is het dan gelijk geactiveerd? Kan ik dan morgen gewoon bellen dat ik woensdag een monteur in huis wil hebben?
Zou deze doen: http://azerty.nl/producte...d-l4.html?channel_code=40
En ja, het kopt, de S440 staat niet in deze lijst maar deze uitbreiding is wel geschikt hiervoor. Kan je nakijken op Lenovo artikel 5WS0A14086. Net even uit de reseller prijslijst voor je gehaald.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Sta nu op het punt om gewoon 2 jaar on site te doen via Lenovo zelf; dan neem ik aan dat ik daar morgen gelijk gebruik van kan maken? Geen zin om weer helemaal te moeten activeren e.d. Dank voor de hulp in ieder geval :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Thomasx4 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 20:45:
Sta nu op het punt om gewoon 2 jaar on site te doen via Lenovo zelf; dan neem ik aan dat ik daar morgen gelijk gebruik van kan maken? Geen zin om weer helemaal te moeten activeren e.d. Dank voor de hulp in ieder geval :) !
Via de site krijg je ook gewoon een registratie code volgens mij per mail of brief. Deze moet je dan activeren d.m.v. inloggen op activatiepagina en je gegevens invoeren als S/N, P/N e.d. In ieder geval zo moest ik het doen toen ik voor mijn broertje bijbestelde via Lenovo website.

Edit; ik kreeg via mail, even snel nagekeken.

[ Voor 3% gewijzigd door crypt0rr op 13-10-2014 20:54 ]

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Ah, zie het ja. Ik kan alleen de plek niet vinden waar ik hem moet activeren 8)7. Jij een idee?

E: Weet nou ook niet of ik uberhaupt de activatiecode heb ontvangen... Er staat;

Product sku: ************* (een nummer, ga ik uiteraard niet op internet zetten)
Productnaam: 2 jaar garantie op service op locatie, de volgende werkdag

[ Voor 55% gewijzigd door Thomas op 13-10-2014 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Thomasx4 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 20:56:
Ah, zie het ja. Ik kan alleen de plek niet vinden waar ik hem moet activeren 8)7. Jij een idee?
http://shop.lenovo.com/SE...ig.workflow:StartWarranty
Denk ik? Als ik hier mijn serienummer invoer en model nummer dan kom ik bij extra garanties uit. Bij mij staat hier niks meer want ik heb al uitbreiding. Heb zelf geactiveerd via reseller account van mijn werk..

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Ik kan daar niks activeren, heb hem daar wel gekocht.

E: Staat dus nog steeds 1 year carry-in.

[ Voor 29% gewijzigd door Thomas op 13-10-2014 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
http://lenovoemea.force.com/warranty?lang=nl < Lijkt er meer op. Wacht nog even, ik ga even snel kijken op reseller portal.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Thomasx4 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 21:04:
Ik kan daar niks activeren, heb hem daar wel gekocht.

E: Staat dus nog steeds 1 year carry-in.
Kan kloppen, kan max. 24 uur duren maar duurt meestal 30 min na activatie. Moet je wel zeker van zijn van activatie want als je gekocht hebt staat hij niet meteen geregistreerd.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
bardi-1 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 21:09:
[...]

Kan kloppen, kan max. 24 uur duren maar duurt meestal 30 min na activatie. Moet je wel zeker van zijn van activatie want als je gekocht hebt staat hij niet meteen geregistreerd.
Het probleem is dat ik uberhaupt niet weet of ik een activatiecode heb, ik geloof het niet. Staat dus alleen maar een SKU (productnummer) en wachtwoord bij om m'n order te "tracken" wat geloof ik uberhaupt niet van toepassing is. Lees her en der dat het automatisch wordt geactiveerd, maar op andere plekken weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Thomasx4 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 21:11:
[...]

Het probleem is dat ik uberhaupt niet weet of ik een activatiecode heb, ik geloof het niet. Staat dus alleen maar een SKU (productnummer) en wachtwoord bij om m'n order te "tracken" wat geloof ik uberhaupt niet van toepassing is. Lees her en der dat het automatisch wordt geactiveerd, maar op andere plekken weer niet.
De activatiecode zelf is een (meestal) 15 cijferige (of moet gewijzigd zijn) lange code.
Zal even wachten nog en morgen kijken of je bericht van ze hebt, anders even belletje naar Lenovo helpdesk.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Yup... Nouja, bel morgen sowieso al. Hoop niet dat de code per post komt want dan kan ik nóg langer gaan wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Thomasx4 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 21:15:
Yup... Nouja, bel morgen sowieso al. Hoop niet dat de code per post komt want dan kan ik nóg langer gaan wachten.
Nee komt per mail. Post zijn ze van af gestapt zie ik al. Doen ze alleen nog maar met de Physical Packs

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Wordt hij niet automatisch geactiveerd? Ik had al mijn serienummer ingevuld toen ik de garantie kocht, en vanuit dat scherm (waar je je garantie kan checken en upgraden) 2 jaar on-site besteld. Goed, ik zal morgen wel bellen, misschien even om een supervisor vragen die me te woord kan staan als ik er met een normale rep niet uit kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Voilá: https://csp.lenovo.com/irj/portal/anonymous/selfregistration
Dit is de site waar je kan registreren met de verificatiecode als je die ontvangt en de bijbehorende pincode.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Wacht wel gewoon even af tot ik ze heb gebeld, heb ook nog geen pin ontvangen o.i.d. dus hier kan ik momenteel vrij weinig mee, maar alsnog bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Nog eens gebeld, ik moet inderdaad nog een activatiecode ontvangen. Nu maar gelaten zoals het is, hij wordt morgen opgehaald. Hopen dat hun carry-in support het goed doet. Lees in ieder geval relatief weinig geklaag daarover in Nederland (t.o.v. bijvoorbeeld Dell), dus ik heb er goede hoop op dat ze het goed zullen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
God wat is Lenovo toch heerlijk, is UPS vandaag langsgekomen om de laptop op te halen, fout doorgegeven dus. Gelukkig komen ze morgen nog een keer langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
On-Site support is geactiveerd, ik ga morgenochtend gelijk bellen of er misschien die dag zelf of begin volgende week een afspraak gemaakt kan worden. Lijkt me hoe dan ook sneller dan carry-in.

E: Sorry voor de quadruple post trouwens :') .

[ Voor 11% gewijzigd door Thomas op 14-10-2014 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Thomasx4 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 23:52:
On-Site support is geactiveerd, ik ga morgenochtend gelijk bellen of er misschien die dag zelf of begin volgende week een afspraak gemaakt kan worden. Lijkt me hoe dan ook sneller dan carry-in.

E: Sorry voor de quadruple post trouwens :') .
je hebt al een afspraak staan om de laptop te laten ophalen? en je wil nu een nieuwe afspraak maken om de monteur langs te laten komen? Vind je het gek dat ze dan in de war raken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Die afspraak heb ik vorige week woensdag al gezet, en ze hebben het al 2 keer verkeerd gedaan (eerst vrijdag niet komen opdagen, dan dinsdag i.p.v. woensdag komen), wat heeft dat er nou mee te maken dat ik nu liever on-site reparatie heb (wat ik nog niet eens heb doorgegeven) ;) .

Zal vandaag wel weer UPS voor de deur staan maar zal het dan wel even uitleggen, hoef hij morgen tenminste ook niet terug te komen. Straks in ieder geval eerst Lenovo bellen.

E: Gebeld, bestaande order is gecancelled en er is een nieuwe aangemaakt voor on-site reparatie maandag a.s. Komt er eindelijk schot in de zaak *O* .

[ Voor 14% gewijzigd door Thomas op 15-10-2014 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackwolf-nl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-05 17:56
"gedult is een schone zaak"

iets dat meer mensen wat vaker zouden moeten hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Fijn, vandaag zijn ze niet op komen dagen, heb net maar even gebeld, blijkt dat de levering van het onderdeel langer duurde en ze hem morgen komen repareren. Hoop dat ze het morgen ook echt doen, en vervelend dat ze me dat niet even laten weten. Dag voor niks thuis gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Hij is gerepareerd, goede, vriendelijke monteur. Enige jammere is is dat het nieuwe clickpad (complete bovenkant incl. bezels, etc) wat minder stevig aanvoelt dan de oude, maar goed, daar valt mee te leven. In ieder geval kan ik iedereen aanraden om, als je een Lenovo koopt, on-site garantie er bij te nemen, veel handiger dan opsturen.
Pagina: 1