ps/2 toetsenborden functioneert niet meer op pc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xXBunnyShmexiXx
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
hallo mensjes, mijn toetsenbord is gister opgehouden met functioneren, als ik hem loskoppel en weer terugkoppel dan branden de lampjes wel voor een seconde maar daarna niks meer, heb daarna de toetsenbord van mijn pa zijn pc gepakt en daar gebeurde hetzelfde mee. ik weet dat ps/2 een verouderde technologie is, maar zit er nu aan vast tot ik genoeg geld heb voor een gaming toetsenbord. zover ik weet zijn allebei de toesenborden plug&play dus geen drivers nodig ofso. ik heb het probleem gegoogled en kwam toen dingen tegen die ik ook heb geprobeerd, zoals stroom loskoppelen en dan opnieuw proberen, maar dat is ook allemaal niet gelukt. heb ook in de plug enzo gekeken of er geen losse pinnen zaten maar dat was ook niet het geval. de pc heeft een verse image van windows 7 ultimate x64 dus virussen zijn er zeker niet aanwezig. de mobo 'asus formula Z' is recent geupdated dus daar kan het ook niet aan liggen.

zou iemand mij kunnen helpen met deze benarde situatie?

mvg, Bunny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Misschien dat je PS/2 poort gewoon stuk is. Als je toetsenbord op de PC van je pa wel werkt kan je dat bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabianoniem
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 26-02 20:44
Het kan zijn dat er iets verandert is in je bios set-up. Wqnt je toetsenbord krijgt wel stroom alleen sluit de computer de stroom meteen weer af van je toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xXBunnyShmexiXx
  • Niet online
Fabianoniem schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 16:52:
Het kan zijn dat er iets verandert is in je bios set-up. Wqnt je toetsenbord krijgt wel stroom alleen sluit de computer de stroom meteen weer af van je toetsenbord.
ja daar dacht ik ook aan, maar hoe kan zo een setting vanzelf veranderd zijn? en hoe moet ik het terug draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xXBunnyShmexiXx
  • Niet online
het probleem is nog steeds aanwezig, iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Heb je getest of je keyboard werkt op de pc van pa.
Staat je pc aan als je wisselt, zo ja, zet hem uit en wissel dan.
Boot eens in je bios en kijk rond naar de instellingen....

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theuser
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-01 19:20
hallo xXChibiBunnyXx,

PS2 is NIET hot pluggable (mag niet op een lopend systeem aan of af gekoppeld worden ) , het gaat meestal goed maar denk dat je nu toch de poort opgeblazen hebt.

Waarom niet gewoon via kringloop of zo ergens een goedkoop USB toetsenbord op de kop tikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xXBunnyShmexiXx
  • Niet online
jeanj schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 08:59:
Heb je getest of je keyboard werkt op de pc van pa.
Staat je pc aan als je wisselt, zo ja, zet hem uit en wissel dan.
Boot eens in je bios en kijk rond naar de instellingen....
allebei de keyboards werken op mijn pa zn pc, zoals verwacht.
ik kan niet in de bios komen omdat ik geen werkend toetsenbord heb. wel in wondows, door de on-screen keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xXBunnyShmexiXx
  • Niet online
theuser schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 10:33:
hallo xXChibiBunnyXx,

PS2 is NIET hot pluggable (mag niet op een lopend systeem aan of af gekoppeld worden ) , het gaat meestal goed maar denk dat je nu toch de poort opgeblazen hebt.

Waarom niet gewoon via kringloop of zo ergens een goedkoop USB toetsenbord op de kop tikken?
dat weet ik ook, ik trek zelf nooit de kabel eruit of erin als de pc aan staat. dus denk niet dat de poort opgeblazen is.

denk dat ik toch maar een nieuwe toetsenbord ga aanschaffen, wilde toch al een gamers ding kopen een keer, dan maar nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xXBunnyShmexiXx
  • Niet online
ondertussen ook de bios gereset en de CMOS batterij vervangen, en het probleem is nog steeds aanwezig.
denk dan toch dat de poort opgeblazen is. (hoe dat dan ook gebeurd kan zijn)
Pagina: 1