Mediamarkt HTC one binnen garantie wordt niet gerepareerd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wahtah-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-12-2024

-Wahtah-

Geluk is met de dommen

Topicstarter
Ik heb enkele weken geleden een HTC On van ca 15 maanden oud naar Mediamarkt gebracht onder de garantie. Dit in verband met problemen aan de microfoon en fotocamera.

Eerste bericht was dat MM garantie erkende en toestel hersteld zou worden. Tweede bericht was dat de hersteller het toestel niet binnen de gestelde termijn gerepareerd heeft teruggezonden naar MM en dat ook niet meer gaat gebeuren. In de brief staat nu:
Wij nodigen u graag uit om naar de service afdeling van onze Media Markt vestiging te komen, waar u de keuze heeft uit een nieuw product of uw geld retour te ontvangen.

Ik vind dit prima (voor nu dan), maar ben benieuwd waar ik eigenlijk recht op heb? Dienen ze hetzelfde toestel te vervangen of gelijkwaardig? En als ik geld zou terugvragen is dit de restwaarde of een hoger bedrag?

Iemand hier ervaring mee?

Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-08 20:57
Als je nou eerst eens langs gaat bij de mediamarkt is dat niet een stuk makkelijker?
Dan weet je tenminste of dat je voor je het aanloopbedrag iets nieuws uit mag zoeken of dat je je aankoopbedrag terug krijgt of niet.

Voordat we de hele juridische discussie gaan beginnen over hoe wat en waar je recht op hebt, ga gewoon eerst even langs. Misschien krijg je wel gewoon je geld terug en is deze discussie helemaal niet nodig.
Ben je het niet eens met hun aanbod kun je dat dan altijd nog zeggen en dan kun je verder gaan met de discussie.

Eerst even op een gewoon normale manier proberen schiet je vaak een stuk meer mee op. Niet iedereen heeft het slechtste met je voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wahtah-

-Wahtah-

Geluk is met de dommen

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.

Ik ga inderdaad langs de MM om te kijken wat ze aanbieden.

Wellicht sta ik bij de Mediamarkt aan de balie met een goed aanbod en ben ik snel klaar en tevreden. Misschien doen ze me een mager aanbod en dan ben ik benieuwd waar je over het algemeen recht op hebt in een dergelijke situatie. Dan kan ik het meteen afhandelen en hoef ik niet later weer terug.

-Ik ben niet op zoek naar een juridische discussie, dat is de invulling die je aan mijn vraag geeft.
-Ik heb niet het idee dat ze het slechtste met me voor hebben. Ik wil gewoon enigszins voorbereid zijn.

Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:57
Bij MM krijg je gewoon je aankoopbedrag terug, dus het bedrag wat op je kassabon staat. Ik had ooit een versterker die een week voor het verlopen van de garantie stuk ging en daar heb ik ook gewoon weer de volledige bedrag voor terug gekregen.

De winkel en opzet ogen misschien wat chaotisch maar de service(after sales) is echt top. Een hoop winkels kunnen hier nog een voorbeeld aan nemen.

[ Voor 23% gewijzigd door Miki op 10-10-2014 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-08 20:57
Kijk even in de FAQ onder het kopje garantie
Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie
Dan kun je je enigszins inlezen in hoe het zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:02
Klopt MM is best wel prima daarin, heb nu al in 2 jaar tijd 4 nieuwe oordoppen kunnen krijgen voor dezelfde prijs omdat 1 oortje kapot ging.

Enige nadeel is wel dat je ze 2-4 weken nodig hebben om tot die conclusie te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wahtah-

-Wahtah-

Geluk is met de dommen

Topicstarter
OK, tnx voor de tips. Ik zal het resultaat hier posten, hebben anderen er ook nog wat aan.

En wie weet wordt het een positief garantie topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babananana
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:25
Ik werk in een telefoonwinkel, en als een toestel onder fabrieksgarantie is opgestuurd en wordt afgekeurd (in de zin van niet te repareren, wel goedgekeurd voor fabrieksgarantie), wordt er een vergoeding toegekend. Deze vergoeding is dan de huidige prijs van hetzelfde toestel uit de winkel, of gelijkwaardig als het niet meer leverbaar is. De klant kan eventueel dit bedrag inzetten om een ander toestel te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
DarkShadow16 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 16:10:
Als je nou eerst eens langs gaat bij de mediamarkt is dat niet een stuk makkelijker?
Ik lees dit soort reacties wel vaker, maar het is toch makkelijker (lees slimmer) om alvorens naar de winkel te gaan, je in te lezen waar je eventueel recht op hebt en waar je dus wel en niet tevreden mee kan zijn?

Als je geheel blue binnenstapt en de winkel hangt een mooi praatje op, maar biedt eigenlijk niets, lijkt het mij beter om in je achterhoofd te hebben wat je mag verwachten en wat je dus opzij kan schuiven.

Natuurlijk kun je het aanbod aanhoren, weer naar huis gaan, alsnog een topic openen en twee terug, maar dat kan sneller en beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:14
Na precies dezelfde mail heb ik ook inderdaad het aankoopbedrag teruggekregen...In eerste instantie kreeg ik het bedrag in cadeaubonnen uitgekeerd om een alternatief aan te schaffen (€1600, Asus U500)

Toen ik aangaf dat er geen goed alternatief was heb ik een goedkoper product aangeschaft en het resterende bedrag aan cadeaubonnen heb ik in geld teruggekregen (Dat kon alleen met goedkeuring van een leidinggevende)

Ik moet wel meegeven dat mijn product wat jonger was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:57
babananana schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 16:44:
Ik werk in een telefoonwinkel, en als een toestel onder fabrieksgarantie is opgestuurd en wordt afgekeurd (in de zin van niet te repareren, wel goedgekeurd voor fabrieksgarantie), wordt er een vergoeding toegekend. Deze vergoeding is dan de huidige prijs van hetzelfde toestel uit de winkel, of gelijkwaardig als het niet meer leverbaar is. De klant kan eventueel dit bedrag inzetten om een ander toestel te kopen.
En dat is dus de situatie in jouw winkel en niet die van MM. Daar krijg je gewoon het aankoopbedrag terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babananana
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:25
In dat geval is het alleen maar mooier, kan TS gelijk een generatie nieuwer kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-10 09:27
Joostje123 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 16:34:
Klopt MM is best wel prima daarin, heb nu al in 2 jaar tijd 4 nieuwe oordoppen kunnen krijgen voor dezelfde prijs omdat 1 oortje kapot ging.
Dat is heel verschillend per vestiging! Dat kan niet zomaar in het algemeen over MM worden gezegd... Zo had MM Utrecht in mijn ervaring jarenlang een goede klantenservice, maar de laatste paar keren dat ik daar ben geweest was het echt ruk. En dan zal dat wss ook nog verschillen per dag(deel)...

Maar gezien de berichtgeving zit het voor de TS wel goed, ze lopen niet moeilijk te doen en zeggen gewoon duidelijk 'ander product of geld terug'... kunnen ze zelf ook niet meer omheen als ze het werkelijk zo hebben opgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Heb ik Utrecht juist wel goede ervaringen, heb tot 2 keer toe een nieuwe Nikon compactcamera van ze gekregen omdat dat berschermdingetje voor de lens kapot ging. Het beste is in ieder geval gewoon langsgaan; je product valt nog binnen de garantie dus niet met "nee" genoegen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-10 09:27
Thomasx4 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 17:20:
Heb ik Utrecht juist wel goede ervaringen, heb tot 2 keer toe een nieuwe Nikon compactcamera van ze gekregen omdat dat berschermdingetje voor de lens kapot ging. Het beste is in ieder geval gewoon langsgaan; je product valt nog binnen de garantie dus niet met "nee" genoegen nemen.
Ik ben er inmiddels al een paar jaar niet meer geweest... maar ik moest toentertijd in 1 jaar 3x terug voor iets en heb alle keren 1,5 tot 2 uur staan wachten... 25/30 mensen bij de klantenservice en 1 medewerker die rustig an alles afhandelde. Dan had men ook nog die rare voorwaarden op de balie staan die ik totaal niet stroken met de wet... bonnen zogenaamd niet terug kunnen vinden in het systeem. Gaat niet om geen 'nee' te accepteren, het was het algehele 'ontmoedigingsbeleid' daar in die ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:48
Het is inmiddels 14 oktober.. wat zeiden ze bij de MediaMarkt -Wahtah-?
Pagina: 1