Toon posts:

[WiN81] MSVCR120.dll probleem: iemand een oplossing?*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een programmaatje gekocht (addon voor een flightsim) waarvoor ik Visual Studio 2013 moest installeren, wat ik dus gedaan heb. Maar nu wil het programma niet starten en krijg ik de melding dat MSVCR120.dll ontbreekt op mijn computer. Niet dus. Het bestand staat er gewoon.

Ik heb naar oplossingen gezocht op internet maar de meeste oplossing zijn 'Installeer Visual Studio 2013...' en dat heb ik al gedaan. Ik heb zelfs een andere MSVCR120.dll van een of andere vage site gedownload maar dat helpt allemaal niets.

Ik gebruik Windows 8.1 Update 64 bit. Heeft iemand heel misschien nog een andere oplossing voor dit probleem...?

BTW Ik heb de developer van het programma gemaild maar die geeft vooralsnog niet thuis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:50

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Die add-on zal eerder de runtime files nodig hebben ipv de hele VS suite en de melding kan twee dingen betekenen:
- Het zoekt op de verkeerde plek (bijvoorbeeld C:\Program Files\Common Files, ipv C:\Program Files (x86)\Common Files)
- Het zoekt überhaupt niet naar 't bestand op een andere locatie dan waar de executable zich bevind.

Als ik dit soort foutmeldingen tegenkom, ga ik altijd twijfelen of het wel goed geschreven is. Ik heb 't idee dat 't door een hobbieprogrammeur is geschreven die niet helemaal weet wat-ie doet IMO.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:00

TheVMaster

Moderator WOS
Eh.....waarschijnlijk moet je het registreren, maar ik sluit me wel aan bij HoT....het lijkt mij gemaakt door een programmeur met een hoog hobby gehalte... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-10 14:15
Ik had hetzelfde probleem tijdens het spelen van The Sims 4 (:$)
Wat het oploste bij mij was vcredist_x64 EN x86 installeren.

Eén van beide gaf nogsteeds de fout, nadat ik ze allebei had geïnstalleerd was het probleem weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
McPoowl schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 17:00:

Wat het oploste bij mij was vcredist_x64 EN x86 installeren.
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Bedankt!!! Dat was het! Heel apart maar na het installeren van x86 werkte alles opeens. Lekker handig van die developer... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:50

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hoezo apart? Het spel en de add-on zijn 32 bit. Verwachtte je dat het gelijk met de 64 bit libraries om kan gaan? Dat je zowel de 32 bit als de 64 bit moet hebben, vind ik wat apart, maar ergens begrijp ik 't ook wel weer.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het is uiteindelijk wel logisch maar de developer had niet gezegd dat je voor zijn addon de 32 bits versie moest installeren: de info gaf aan 32 bit OF 64 bit, afhankelijk van je systeem dus. Maar goed, we zijn eruit, het werkt. ;)
Pagina: 1