Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• jort99b
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-03 18:29
Ik zoek een?
Ik zoek voor mijn vader een nieuwe dual sim telefoon, hij heeft nu een pricewatch: Samsung Galaxy S Duos GT-S7562 Zwart en dat is in één woord verschrikkelijk.
De dual sim heeft hij nodig voor zijn werk.

Wat is je budget?
Er is geen vast budget, er zal een abonnement bij afgesloten worden dus gewoon een toestel dat gratis (maximaal 20 euro of zo) bij een abonnement van ±17 euro per maand (met internet, bellen hoeft niet, dat gebeurd via de zakelijke sim) zou fijn zijn. (Dat komt dus uit op 200 à 250 euro.)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Mijn vader wilt de telefoon vooral voor whatsapp, internet en een weer-appje gebruiken.
De telefoon moet wel handzaam blijven, dus het liefst onder de 5 inch.
Het is ook fijn als de batterij het minimaal twee dagen vol houdt.

Wat heb je zelf al gevonden?
De pricewatch: Huawei Ascend G750 Zwart lijkt een mooi toestel, die is alleen zo groot.
De pricewatch: Motorola Moto G Dual SIM (2014) Zwart lijkt ook wel een goede telefoon, alleen de batterij is niet zo goed volgens de review.
De pricewatch: Motorola Moto G (4G) 8GB Zwart is eigenlijk perfect, de dual sim versie is alleen niet leverbaar in Nederland.

Welke vragen heb je hier nog over?
Mijn vraag is dus, wat zouden jullie aanraden?

Als ik nog iets vergeten ben moeten jullie het zeggen!

Alvast bedankt! :)

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Ik heb de acer liquid E3 met duo sim en die bevalt super goed, eigenlijk boven verwachting, gister netjes update naar 4.4.2

kost 175 +/- ongeveer....

euhmmmm

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-11 17:22
jort99b schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 14:55:

Wat is je budget?
Er is geen vast budget, er zal een abonnement bij afgesloten worden dus gewoon een toestel dat gratis (maximaal 20 euro of zo) bij een abonnement van ±17 euro per maand (met internet, bellen hoeft niet, dat gebeurd via de zakelijke sim) zou fijn zijn. (Dat komt dus uit op 200 à 250 euro.)
Kijk eens op bellen.com. Selecteer dual-sim en toestelprijs = 0. Er komen 10 toestellen uitrollen, met indicatie van maandprijs abonnement.
Zit vast wel iets tussen.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• The Eagle
  • Laatst online: 00:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als het voor zijn werk is: eerst op het werk even navragen welke besturingssystemen ondersteund worden, en hoe het zit met zakelijke mail, evt remote locken van het toesten, etc. Ook handig om te weten: wat als het ding stuk gaat, wie betaalt er dan een nieuwe?

Ik loop tegen het zelfde aan: ze stappen hier over op BYOD. Ik kan 1 of ander Nokia Windows Mobile ding krijgen, of ik kan zelf kiezen (en dat moet ik dan zelf betalen). Nou wil het geval dat mijn eigen foon ook aan vervanging toe was. Dual sim ben ik ook aan het overwegen, alleen ik wil ik ook met whatsapp enzo kunnen kiezen welke sim ik daarvoor gebruik. Prive heb ik nl 1GB, en zakelijk krijg ik maar 500MB per maand. Zakelijk is echter bellen in NL naar vast en mobiel straks gratis. Dus dat is ook een afweging.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• jort99b
cactusman schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 14:59:
Ik heb de acer liquid E3 met duo sim en die bevalt super goed, eigenlijk boven verwachting, gister netjes update naar 4.4.2

kost 175 +/- ongeveer....
Hoe is de accu en de GPS?
En werkt hij ook een beetje vlot?
Mijn vader is behoorlijk merk gevoelig, ik zal met behoorlijk goed bewijs moeten komen wil ik hem dit kunnen 'aansmeren'. 8)7
The Eagle schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 15:04:
Als het voor zijn werk is: eerst op het werk even navragen welke besturingssystemen ondersteund worden, en hoe het zit met zakelijke mail, evt remote locken van het toesten, etc. Ook handig om te weten: wat als het ding stuk gaat, wie betaalt er dan een nieuwe?

Ik loop tegen het zelfde aan: ze stappen hier over op BYOD. Ik kan 1 of ander Nokia Windows Mobile ding krijgen, of ik kan zelf kiezen (en dat moet ik dan zelf betalen). Nou wil het geval dat mijn eigen foon ook aan vervanging toe was. Dual sim ben ik ook aan het overwegen, alleen ik wil ik ook met whatsapp enzo kunnen kiezen welke sim ik daarvoor gebruik. Prive heb ik nl 1GB, en zakelijk krijg ik maar 500MB per maand. Zakelijk is echter bellen in NL naar vast en mobiel straks gratis. Dus dat is ook een afweging.
Het systeem maakt niet uit, ze maken op zijn werk niet echt gebruik van een speciaal systeem.
Als het ding stuk gaat moet hij gewoon zelf een nieuwe kopen, deze betaalt hij ook zelf.
Wat betreft het abonnement, hij mag op de SIM van de zaak onbeperkt (privé) bellen, internet gaat dus via de andere sim.

[ Voor 57% gewijzigd door jort99b op 10-10-2014 15:06 ]

• cactusman
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Prima, ik navigigeer regelmatig met het toestel, accu gaat van 06:30 in de ochtend tot 23:30 mee en dan is er nog 25% over en ik zit overdag op een lokatie met erg slecht bereik...

euhmmmm

• jort99b
cactusman schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 15:06:
Prima, ik navigigeer regelmatig met het toestel, accu gaat van 06:30 in de ochtend tot 23:30 mee en dan is er nog 25% over en ik zit overdag op een lokatie met erg slecht bereik...
Oké, ik zal het wel eens aan hem voorleggen.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:53

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Kijk eens naar de (Nokia) Lumia 730. Dual sim, windows phone 8, 4,7" scherm, sublieme navigatie zoals op alle Lumia's.

In Nederland nog niet leverbaar, maar dat zal vast niet lang meer duren. (het broertje, de 735 is afgelopen vrijdag gelanceerd) In combinatie met zakelijk gebruik wel ideaal omdat er gewoon een versie van office op staat.

Hoet het dual-sim gebeuren uitpakt met bellen/sms van de ene sim, en data van de andere sim, daar moet ik eerlijk zijn: daar heb ik geen flauw idee van.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:59

ByteDelight

Retro computing is alive!

Ervaringen met dual-sim toestellen is altijd wat subjectief: er zijn er niet zoveel van in omloop in Nederland.
Er zijn nagenoeg geen 'vlaggenschippen' met dual-sim.
Je zult het voor een deel daarom toch echt moeten hebben van een gedegen nagaan van specificaties, wat minder van gebruikerservaringen IMHO.

Ik heb de Huawai G700, die is (net als de G750 die je noemt) wat groot, maar razendsnel en zeer compleet.
Flink minpunt ervan is echter de camera, en dat is voor mij wel een gemis omdat ik zakelijk ook vaak produkt foto's wil maken.
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 15:17:
Hoet het dual-sim gebeuren uitpakt met bellen/sms van de ene sim, en data van de andere sim, daar moet ik eerlijk zijn: daar heb ik geen flauw idee van.
Bij veel dual-sim toestellen is van slechts één van de twee sim-kaarten 3G (data) actief.
Da's ook niet zo gek: het zou super irritant zijn als je telkens als je wil browsen/navigeren etc, moet kiezen vanaf welke sim je dat doet.

Verder ben je (doordat ze bijna altijd 2 antennes hebben) op 2 sim-kaarten (telefoonnummers) tegelijk bereikbaar voor telefoontjes en sms.

[ Voor 45% gewijzigd door ByteDelight op 10-10-2014 15:22 ]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:55

Quad

Doof

pricewatch: Acer Liquid E700 Zwart is een optie?
MediaTek MT6582 quadcore, prima budget processor en lekker zuinig.
2GB werkgeheugen
16GB opslag
5" scherm met 720P resolutie
3500mAh accu, super groot voor deze specs.
Android 4.4
Triple sim. ;)

Etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Quad op 10-10-2014 15:24 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• jort99b
@drivinucrazy
Ik had inderdaad ook al naar de 630 Dual Sim gekeken, Windows Phone leek me wel wat voor hem. De 630 kwam echter niet zo goed uit de tests. Ik zal wel eens op internet naar de 730 zoeken!

@bverstee
De G700 heeft een vriend van me, die vind ik ook wel mooi. Deze is alleen helaas niet meer leverbaar in Nederland (met abonnement).

@quad
Mooie specs, deze is qua afmetingen echter maar een paar millimeter kleiner dan de Ascend G750 en die heeft een veel groter beeldscherm!

De zoektocht gaat dus nog door...
Als mijn vader thuis is zal ik hem al jullie aanbevelingen eens laten zien.

Edit:
@cactusman
Ik zie op internet dat de E3 DUO een soc heeft die uit 2012 stamt, hoe zit het met de prestaties? Mijn vader is niet echt een zware gebruiker maar hij wil wel dat alles soepel werkt.

@drivinucrazy
Hoe zit het met apps op de Lumia's? Op internet staat dat de WhatsApp op Windows Phone bagger is, nou is dit wel een oudere versie.
Ook ken ik iemand met een Windows Phone en die krijgt bijna nooit zijn notificaties goed binnen.

[ Voor 27% gewijzigd door jort99b op 10-10-2014 17:15 ]

• petersamyn
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-12-2020
Ik weet niet of dit onderwerp nog relevant is, maar ik kan iedereen de raad geven om ook eens te gaan kijken op www.dual-sim.nl. Op deze website worden toestellen aangeboden die verder niet te verkrijgen zijn in Nederland (en/of België). Zo is er momenteel een dual-sim-versie van de Samsung Galaxy S6 en van de Sony Xperia z3+. Beiden zijn toch een vlaggeschip binnen hun merk. De dual simversies van deze telefoons zijn verder identiek aan de toestellen met één simkaart. Ze zijn beide "actieve dualsims", waardoor je dus op beide kaarten tegelijkertijd bereikbaar bent. Je kan trouwens het ene gesprek in de wacht zetten en een oproep op de andere kaart beantwoorden...

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:22
Honor 4x
Waarom overigens een toestel bij een abonnement nemen, dat hoeft toch niet perse?
Pagina: 1