Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Hulp bij aankoop HiFi - Versterkerkeuze???

Pagina: 1
Acties:

• CattleBruiser
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-03-2021
Goedemiddag!

Ik ben er uit wat ik ga neerzetten in mijn huis. Woonkamer wordt 2x een Q-acoustics concept 40 aangestuurd met een versterker waar ik een sonos connect achter ga zetten. In de eetkamer/keuken word het een play3 of 5.

Voor de versterker heb ik jullie hulp nodig! Ik zie door de bomen het bos niet meer!

Eisen
1. Playstation moet erop kunnen
2. TV moet erop kunnen
3. 2x Q-acoustics Concept 40
4. Geen uitbreiding nodig naar 5.1. De twee speakers zijn voldoende in mijn huis (opzet woonkamer niet geschikt voor surround / home cinema)

Budget:
Niet echt van toepassing, wil gewoon bovenstaand lijstje, en dan bekijken welke er beschikbaar zijn en dan een keuze maken.

C'est tout

Thoughts?

Heb wel al een klein lijstje maar ben heel benieuwd naar jullie ervaringen / tips

[ Voor 9% gewijzigd door CattleBruiser op 10-10-2014 13:42 ]

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Er zijn talloze versterkers die aan je lijstje zouden kunnen voldoen volgens mij, heb je niet wat specifiekere wensen? Ik heb zelf de Marantz PM7005 op mijn verlanglijstje staan; goeie stereoversterker met goeie ingebouwde DAC (optisch+coax+USB) zodat je ook digitale bronnen aan kunt sluiten. Dat, of (als je helemaal geen analoge bronnen hebt) een NAD D 7050 direct digitale versterker, maar die moet je wel even in combinatie met je speakers kunnen beluisteren om te bepalen of het iets is.

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-11 18:41
Heb je de sonos connect al? Deze kan geen HD audio afspelen namelijk. Aangezien je wat serieuzere main speakers hebt, misschien een overweging waard. Voor die kleine sonos kastjes met speakers maakt dit natuurlijk niet uit, daarop hoor je niet eens het verschil tussen een 160kbit/s mp3 en FLAC.

OT: wat vind je hier van?

https://www.nuforce.com/i...=306&Itemid=370/index.php

549 euro

[ Voor 34% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 10-10-2014 13:41 ]

• CattleBruiser
Nee, ik heb nog helemaal niks van bovenstaand lijstje, ga ik zeer binnenkort allemaal aanschaffen, alleen weet dus echt niet welke.

Nee, lijstje is niet meer dan daarboven. En dan dus eentje die inderdaad Stereo lekker geluid laat horen met die Concept 40's

Ik ga nu even die twee bekijken!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:37

FeaR

In GoT we trust

AUD > CEA aangezien het een aankoopadvies betreft. Tevens mis ik in de TS nog een budget.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• CattleBruiser
Audio komt van Spotify/Soundcloud af. Ik heb geen CD colletie, dan is het geen problem dat het niet HD is toch?

• CattleBruiser
Excuus.

heb niet echt budget vastgesteld, ga gewoon kijken welke kan wat ik wil. En pak er dan eentje

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-11 18:41
Als je geen "HD" bron hebt, dan kun je er idd toch niets mee.

• CattleBruiser
Ok, then no problem. TV + Playstation zijn dan wel van belang maar die gaan er rechtstreeks in zonder de Sonos natuurlijk, dus voor audio is het vooral streamen, thx

• CattleBruiser
On topic: Marantz PM7005 ziet er goed uit. Past ook mooi in mijn TV meubel.

Nog andere alternatieven?

• CattleBruiser
Nee? O-)

[ Voor 37% gewijzigd door CattleBruiser op 13-10-2014 18:57 ]

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je zult toch echt met meer wensen moeten komen. Naast Marantz kun je ook kijken naar NAD, Rotel, Arcam, Naim, Cambridge Audio, Yamaha, Pioneer, Sony. Die hebben allemaal stereo versterkers in uiteenlopende prijsklassen die alles hebben wat je zoekt (namelijk minimaal twee speakeruitgangen en minimaal drie ingangen).
Pagina: 1