Laptop loopt niet normaal vast.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-06 22:11
Hallo,

Ik heb een laptop te leen. En deze klapte ik altijd dicht tot een week geleden.. Toen begon google chroma hele tijd vast te lopen en mijn internet bleef op verbinding zoeken staan (kabel zit erin). Ik heb toen de laptop uitgezet door de aanknopen ingedrukt te houden en zo viel die uit.

Opnieuw aangezet en nu doet die niks meer.. Was gewoon een vlugge laptop.. Skype loopt om het iets dat je wilt typen helemaal vast. Chrome etc start niet meer op. Mijn internet blijft op verbinding maken staan.. De staartbalk komt uit 98 en niks doet meer normaal..

Wat kan ik hebben gedaan en hoe valt dit op te lossen? Mijn geduld raakt beetje op..

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

Hoe verwacht je dan dat hij vastloopt, hoe zie jij normaal vast lopen?

Met een startbalk uit 98 lijkt het mij ook tijd om is naar een Windows upgrade te kijken, die versie is natuurlijk 16 jaar oud.

Nu alle grapjes gemaakt zijn. :+

Welke laptop heb je, hoe oud is deze? Welke versie van Windows gebruik je? En de belangrijkste vraag is natuurlijk wat heb je zelf al allemaal geprobeerd om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:17

Ypho

Allround Nerd

Had ik voorheen wel eens als explorer.exe was vastgelopen of werd gesloten.

Is de laptop helemaal "bevroren"? Of kun je nog wel je muis bewegen etc? Zo ja probeer eens Windowsvlaggetje + R in te drukken en dan explorer.exe te starten? Wellicht dat dit helpt?

Verder, wat hierboven staat.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob
Hoi,

Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat voor laptop het is. Is van mijn vriend, die gebruikte hem voor zijn opleiding.

Staat w7 op. En Windows verkenner doet het niet meer. Hij is 2-4 jaar oud. Ik heb hem meerdere malen normaal geprobeerd op te starten maar verder weet ik ook niet wat ik kan doen.

Ik kan nog wel mijn muis etc bewegen alleen alles gaat in super slomotion. Ik zal even wat gaan proberen.

Dankjewel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 09:49
Format C:

Dit lijkt mij trouwens niet echt iets voor servers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob
??

W+r en dan Explorer werkt niet..

Ik wist niet waar ik het moest zetten.. Sorrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 09:49
Het lijkt er sterk op dat iets duisters dat vanaf het internet komt jouw computer iedere keer om zeep helpt.

Ik zou de laptop in Veilig Modus opstarten, mijn data veilig stellen door het te kopiëren naar een externe hardeschijf en daarna Windows 7 opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob
Probleem is dat mijn start het geen eens meer doet..

Ik heb hier niks opstaan verder.. Alleen spelletjes. Moet ik dat dan alsnog doen? En hoe zet ik w7 er opnieuw op als ik die niet apart heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-10 23:14

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Loeven schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 13:43:
Probleem is dat mijn start het geen eens meer doet..

Ik heb hier niks opstaan verder.. Alleen spelletjes. Moet ik dat dan alsnog doen? En hoe zet ik w7 er opnieuw op als ik die niet apart heb?
Wat jij zoekt is een kant en klare oplossing voor je probleem, zonder dat je het probleem zelf weet. Helaas de bestelling glazen bollen is nooit aangekomen en dus kunnen wij je probleem ook niet zien O-).

Zoals al gezegt:
Kijken of de problemen dan verholpen zijn, zo niet dan zul je toch echt naar een iemand moeten die iets meer van computers af weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Ik verplaats je topic in ieder geval even naar WOS want met serversoftware heeft het in ieder geval niets te maken. Heb je al geprobeerd om de laptop te herinstalleren?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Doe jezelf (en ons) ajb ook een lol en geef meer concrete info over de situatie (incl. eventlog etc.) en eigen pogingen tot nu toe om het op te lossen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Ze wil een clean install erop hebben en niks veiligstellen, of lees ik nou met mn neus ? ;)

Zit er onderop de laptop een windows sticker met een windows product key code ? Misschien onder de accu als je die eruit haalt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob
Fjk wat is een eventlog? Ik probeer verder niks want ik weet niks van computers, mag best wat aardiger..

En dat klopt, er staat niks op dus veiligstellen hoeft niet.

Ik ga zo even kijken etc. Dankjewel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Event log = de Windows event logs, ik denk dat het in het Nederlands Logboek heet. Daar vind je fouten, waarschuwingen, etc. En dus misschien een indicatie van wat er precies verkeerd gaat.

Maar backup (en dan de backup controleren!) en (checken dat je de installatiesoftware hebt en) formatteren en opnieuw installeren kan ook. Of dat laten doen, maar dan nog zou ik een backup adviseren: kopieer alle te bewaren bestanden / mails / contacts / etc. en controleer die kopie ook.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1