Update AMD A8 FM1 naar ?

Pagina: 1
Acties:

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:50
Hallo allemaal,

Ik heb nu al enige tijd een AMD A8-3820 FM1 in mijn Woonkamer HTPC deze is natuurlijk overkill voor een HTPC alleen dus ik speel er ook regelmatig eenvoudige steam spelletjes op (niet eenvoudig maar op lage resoluties en settings). Nu heb ik van een vriend een FIFA 15 coupon gekregen en deze natuurlijk ook gelijk gedownload. Het spel is echter niet lekker te spelen dus een mooi moment dacht ik om mijn HTPC te upgraden zodat ik ook dit spel kan spelen.

Nu is mijn behuizing klein dus een extra videokaart kopen ipv de APU op het moederbord te gebruiken is geen optie (Mitx).

Nu ben ik geen CPU expert maar kan ik mijn processor vervangen door een AMD A10-5800k waardoor ik wel lekker FIFA kan spelen (hoeft niet op hoogste resoluties en settnigs) want met de A8 is het echt niet te doen.

Ik weet dat de FM1 socket series gestopt zijn maar om nu gelijk een nieuwe moederboord, CPU en DDR3 geheugen te moeten kopen is ook zonde.

Wie kan mij adviseren hierin, de processor kopen of toch maar helemaal upgraden (niet de voorkeur)

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Wat zijn de overige specs van je systeem?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-01 13:45
Nee dat kan niet, de A10's hebben allemaal een FM2 socket.

Je zult dus ook je moederbord moeten upgraden. Geheugen kun je eventueel hergebruiken.
Een andere optie is een dedicated grafische kaart erin te plaatsen.

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:50
Duidelijk antwoord ;-) Ik dacht dat er in het verleden ook A10 FM1 waren gemaakt vandaar mijn vraag....

Jammer maar dan betekent dat dus idd een volledige upgrade.

Bedankt!