Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:57
Aangezien de standaard koeling van de 290X, redelijk brak is, wil ik andere koeling.

Ik zat te denken aan een Gelid ICY Vision, maar daar word ie toch redelijk zwaar van, en wel erg groot, plus ik vind de koeler er niet zo mooi uitzien.

Toen dacht ik aan de Kraken G10, en die koelt de core echt geweldig, maar de VRM's wat minder, dus als je daar dan heatsinks op zou zetten, zou 'ie de VRM's dan wel goed/beter koelen?

Ik zat te denken aan dit lijstje:

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Hydro H105€ 102,95€ 102,95
1NZXT Kraken G10 Zwart€ 29,50€ 29,50
1Gelid Solutions Enhancement Kit of Rev. 2 ICY Vision for AMD R9 290 / 290X€ 6,44€ 6,44
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 138,89

Nou ga ik mijn huidige H75 gebruiken voor de 290X, die gebruik ik nu voor mijn CPU en dan de H105 in dat lijstje later nog eens aanschaffen voor mijn CPU, want daar kan ik dan wel de standaard koeler opzetten.

Wat denken jullie hiervan?

Ik zag ook nog de Corsair HG10, is dat het wachten waard, of is dit ongeveer hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venturetweakers
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
ik wacht ook op de hg10, de reviews van de kraken zijn wel geod zolang er goede heatsinks op het geheugen zitten that is. ik zou wel de meest capable pomp op je videokaar zetten omdat deze waarschijnlijk meer hitte genereert dan je cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
Die H75 heeft volgens mij best wel een goede pomp, en de H105 heeft ongeveer hetzelfde blok, en dat ziet er dan wel een stuk mooier uit.

Maar is de pomp van de H75 goed, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 11:43
de pomp zal waarschijnlijk vrijwel hetzelfde zijn, de h105 heeft wel een veel groter oppervlak dus deze zal in staat zijn meer warmte af te voeren. nu moet je daar natuurlijk wel de ruimte voor in je kast hebben. zelf heb ik de h100i en ik weet niet of je snel last hebt van geluid maar de standaard fans voor deze koelers zijn niet geweldig als het op stilte aan komt. je kunt ze natuurlijk altijd langzamer laten draaien

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
Ik ben van plan om mijn 200R te modden zodat in de voorkant een 240 Rad kan. dus ruimte is dan geen probleem.
Maar de H75 voldoet wel, of dat niet? Het gaat mij vooral om het geluid van de 290X....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Laatst online: 16-09 11:43
corsair geeft voor beiden hetzelfde geluid aan namelijk 37dba ik weet dat de fans dan wel aardig hard draaien omdat ze natuurlijk goeie prestaties willen leveren. als je een pomp met 240 rad vooring wilt moet je je wel bedenken welke richting je het op laat gaan, als je de lucht van buiten haald krijg je beter prestaties (op die loop) maar worden de overige componenten in je kast warmer. andersom krijg je een tegengestelde airflow dus moet je eigenlijk zorgen dat er een ventilator van achter/boven/onder lucht je kast in blaast. maar ja ik denk dat de h75 gaat voldoen voor die gpu, in de presentaties van corsairs bracket gebruiken ze zelf ook zon pomp. ik zou wel push/pull doen met 2 fans dus aan beide kanten van e radiator.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
Push/pull gaat makkelijk lukke dan, genoeg ruimte!

Maar iig bedankt voor de reacties en de goede hulp, nu word het sparen en modden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maus3142
  • Laatst online: 16-09 17:17
Je kunt ook de Accelero Hybrid 2 cooler nemen,koelt prima en heeft als enige nadeel dat de heatsinks van het geheugen en vram op de achterkant zit door middel van een backplate ,dat je rekening moet houden dat i twee slots breed wordt voor en achter een slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
Ja, goede tip, maar ik vind die backplate echt geen zicht.
Plus voor mij is het nu duurder, aangezien ik al in het bezit ben van een AIO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maus3142
  • Laatst online: 16-09 17:17
Idd dan is de kraken de beste(goedkoopste)oplosing.
Pagina: 1