Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vaste PC en "losse pc" ideeën?

Pagina: 1
Acties:

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Ik snap dat de titel nogal onbegrijpelijk is, mijn excuses.

Ik heb een bureautje waar mijn nieuwe pc aangesloten staat, met monitor en toebehoren.
Nu is mijn vriendin 3/4e van de week bij mij thuis, en ik heb nog mijn oude pc, zonder toebehoren staan.
Het leek mij fijn om een manier te vinden dat zij op deze pc kan, maar dan zonder aan het bureau te zitten.
Een wireless tobo en muis zijn zo gekocht, zodat ze op de bank nog de pc zou kunnen gebruiken, maar hoe kan ik dat voor elkaar spelen qua monitor?
Ik zat te denken aan een goedkope tablet, misschien een klein monitortje en de kabels maar op een omslachtige manier onder de bank proberen weg te werken, mijn dit lijkt me geenszins ideaal.

Toch zou het erg fijn zijn om mijn 2e pc te kunnen bereiken met een verplaatsbare monitor.

Zijn er nog geniale ideeën van Tweakers om dit euvel op een zo handig mogelijke manier op te lossen?

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

• Arie-Kanarie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-06 13:40

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Kan je niet je oude pc verkopen en de opbrengst samen met het geld dat je aan een goedkope tablet wilt besteden besteden aan een laptop? Al dan niet een tweedehandsje.
Want een soort van laptop is wat je probeert te maken als ik het zo begrijp.

Anders een tablet en dan met TeamViewer je desktop overnemen. Maar hoe prettig is het om pc-taken op een tablet uit te voeren?

Het beeld kan je ook nog draadloos door je huis sturen mocht je met een monitor gaan werken. Maar heb je die monitor? Als je die ook nog aan moet schaffen kun je volgens mij beter meteen een laptop of duurdere/grotere (10") tablet met bluetooth toetsenbord en muis kopen. Heb je dan meer plezier van (kan je niet alleen op de bank, maar ook op zolder of bij de buren gaan zitten).

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Nouja, natuurlijk kan ik mijn oude pc verkopen, maar het was meer dat ik dacht, -ik heb hem nog. -ik heb nog niet zo'n zin om alles data te gaan doorspitten naar wat ik wil bewaren enzo, dus wellicht is er gewoon een goede optie waar ik hem gewoon nog kan gebruiken.

Een tablet dacht ik ook aan, maar bij nader inzien is dan de hele pc eigenlijk overbodig.
Het zal vooral gebruikt gaan worden voor facebook, office programma's en muziek luisteren, dus dan is die hele pc overbodig.

Ik heb nog geen monitor nee. Ik heb wel gezocht naar "draadloze" monitor's, maar ik kon niet echt goed vinden wat ik zoek. waar zou ik dan op moeten zoeken?

En ja, ik denk dat je gelijk hebt. Een tabletje of klein laptopje zal wellicht toch een betere keuze zijn.
Bedankt!

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-11 20:55

switchboy

-ruimte te huur-

De televisie gebruiken op een hoge DPI instelling. Dan kan je het makkelijk vanaf de bank lezen.

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83