Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

probleempje Canoscan LIDE 110

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb bij een kennis een Canon Canoscan LIDE 110 neergezet (scanner) en de copyfunktie doet het niet.
Dat wil zeggen het ding werkt wel met de virtuele printer (PDF Creator) maar als het ding direct naar de printer moet kopiëren, dan heeft ie er geen zin in.
Er staat een LBP5360, SelphyCP900 en,( dat is het probleem) de Cano ScanLide 110. En daar gaat het mis.
Dacht even dat er in windows wat niet goed was, met de opdracht sfc /scannow kreeg ik geen foutmelding.
Dezelfde scanner hier even in de hut neergezet en toen ging het wel goed.
In mijn hut en bij kennis van mij zit de printer in het netwerk. En nu ga je vragen, wat heb je zelf gedaan? Nou volgens mij best wel veel.
Heb van de site van canon nieuwe drivers gehaald en dat werkte niet, printer opnieuw gedaan, ook met usb even geprobeerd en ook dat werkt niet.
Anders zou ik niet luidschreeuwend HELP gaan roepen... :(
Slechte OP, ja ik weet het, maar misschien is er toch iemand die een antwoord heeft...

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Jij zal er vast helemaal inzitten maar ik moet googlen wat de LBP5360 en SelphyCP900 precies zijn ;)

Maar je hebt dus een losse scanner en daarmee wil je direct een opdracht geven aan een printer. De scanner hangt in het netwerk (en is dus niet direct op een pc aangesloten?). Als je scant naar de pc (dat bedoel je met de pdf creator denk ik?) dan werkt het wel, maar als je de scan direct op de printer wil krijgen werkt het niet?

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Ehja, een 'losse' scanner en het ding praat niet lief met de printer.
De printer hangt in het netwerk en inderdaad het ding wil wel copieren naar de virtueleprinter (PDF Creator) maar niet naar de laserprinter (LBP5360 ).
Ik heb de printer ook middels USB aangesloten en dan werkte het ook niet. Ik heb de drivers van de printer en de scanner al opnieuw geinstalleerd maar dat werkte ook niet echt. Dacht even dat windows verziekt was en sfc /scannow geprobeert maar volgens dat ding was alles in orde. Ik vind het wel raar, in mijn netwerk/systeem werkt het wel. (heb dezelfde scanner) .
<edit>
Owja, heb de scanner ook aan andere USB poorten gehad.
Heft ook niet geholpen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2014 20:27 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Het kan aan mij liggen hoor, maar het is mij nog altijd niet helemaal duidelijk hoe eea nu aan elkaar geknoopt is.
Voor mijn beeld, de scanner stuurt die opdracht om te printen altijd via de pc? Want die scanner heeft alleen een usb aansluiting zo te zien. Het is niet zo dat de scanner direct communiceert met de printer dus.

Eigenlijk gaat de communicatie "scanner --> pc (via usb)" goed (want je kan een pdf maken) en de communicatie "pc --> printer (via usb en wifi)" gaat ook goed. Maar als je scanner --> pc --> printer in 1 stap doet gaat het mis. Van waar geef je die opdracht? Is dat vanaf de scanner zelf of vanaf de computer?

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik zo lang heb gewacht met een reactie.
Het is inderdaad een scanner die via usb op de computer is aangesloten. Als je op de scanner op <copy> of <afdrukken> klikt dan zou er direct een afdruk naar de printer printer moeten gaan. Er was eerder een canon LIDE100 aangesloten (ding is nu dood) en dat werkte eigenlijk wel. Daarna een HP weet ik veel wat, dat werkte ook. De HP ging dood en toen is er weer een canon gehaald. En die doet het nu een beetje niet, ergens ben ik bang dat er een driver issue is, maar hoe zoek je dat snel even uit? Hier in de hut werkt het ding namelijk wel. In het meest erge geval, windows opnieuw installeren? Dan doet het ding het vast wel weer maar ik ben een halve dag kwijt :(

Verwijderd

Topicstarter
Om dit topic even netjes af te sluiten.
Heb met canon gebelt, en hun antwoord, en nu moet je niet gaan schrikken! de scanner en de printer zijn volgens hun niet compatible,Oftewel, ze willen niet lief met elkaar spelen...
Nou lekker dan, toch maar voor een ander merk gaan?
Het spul is nog geen halfjaar oud 8)7
Het probleem is dus niet verholpen, maar met een workaround lukt het wel.
De gebruiker is niet blij (meer) met canon.
Owja, de workaround is maak een pdf, wat kan met dat ding, en jaag die naar de printer. Of je dat moet willen?
Pagina: 1