Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2020
Beste tweakers,

Door een miscommunicatie tussen HR en management is mijn leidinggeven het afgelopen jaar vanuit gegaan dat ik de rol van medior vervulde terwijl ik aangenomen ben als een senior.
Voor een senior geldt andere beoordelingscritera dan voor een medior. Mijn leidinggevend heeft aangegeven dat ik nog niet voldoe aan een senior. Dat is ook mijn beeld (uiteraard heb ik dit niet geuit).

Vooruitkijkend naar volgend jaar heeft mijn leidinggevende aangegeven graag met me verder te willen gaan.
Daarbij is mijn leidinggevende echter wel van mening dat het verstandig is de contractverlenging op basis van een medior invulling aan te gaan met behoud van salaris.

Het alternatief is dat mijn huidige contract met een jaar verlengt wordt.

Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden en wat jullie zouden doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Begrijp ik nou goed dat je in beide gevallen een verlenging krijgt van een jaar, maar dat het de vraag is of je dat als medior of als senior gaat doet (met hetzelfde salaris) :?

Zo niet, dan moet je het wat duidelijker toelichten ;)

edit:

Laat maar, ik zie je topictitel nu pas.

Medior met vast contract

vs

Senior met jaarcontract

(salaris blijft hetzelfde, dus die hoef je niet in je overweging mee te nemen)

Wat denk je zelf van deze keuze?

[ Voor 33% gewijzigd door BtM909 op 09-10-2014 23:44 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:26
en in de titel staat "Vast contract"....

edit:

keuze lijkt me duidelijk ;) je kan altijd nog doorgroeien naar senior.

[ Voor 50% gewijzigd door hhoekstra op 09-10-2014 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-01 16:39
Geef het beestje een naam zeg :s. Vast contract tekenen met behoud van salaris? Doen! Als je echt goed bent heb je bij je volgende beoordeling die senior echt wel te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iooryz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-06 11:29

Iooryz

iooryz

Als je de zelfde contract voorwaarden als medior behoud, zou ik voor vast met medior gaan. Dat geeft je ook nog een mooi excuus voor verhoging als je wel senior word ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Bij ondertekening van je contract stond toch wel voor welk niveau de functie is neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Iooryz schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:06:
Als je de zelfde contract voorwaarden als medior behoud, zou ik voor vast met medior gaan. Dat geeft je ook nog een mooi excuus voor verhoging als je wel senior word ;)
Dit. :)
Bovendien kan je er nog een mooi verhaal aanhangen dat je wellicht al langzaam op kan bouwen in het jaar van medior naar senior, dat je er in kan groeien, en volgend jaar gelijk een goede salarisverhoging erbij pakken. ;)

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-06 06:58
Waarom is dit uberhaupt een overweging?

Bij de ene optie heb je meer promotieperspectief (nml naar senior), een beter contract en waarschijnlijk een betere beoordeling aan het eind v/h jaar (andere peers).

Bij de andere optie heb je geen voordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:52
Ondanks alle bovenstaande reacties vind ik dat je er geen goed advies op kunt geven. Wat zijn de randvoorwaarden?

Zit je als medior direct aan je max salaris met dit vaste contract en is maar de vraag of je volgend jaar wel senior bent? Heb je vertrouwen in je ontwikkeling tot senior en sta je dan aan het begin van een salarisontwikkeling?

Met de huidige informatie: vast contract als medior

[ Voor 7% gewijzigd door Ruud op 10-10-2014 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 13:27
Ik zou kiezen voor een vast contract en meteen de wijziging aanvragen voor senior. Als dit een moeilijk traject wordt kan je ondertussen zoeken voor een nieuwe baan wat je sowieso moest doen mocht je voor een tijdelijk contract gaan. Beter 1 vogel in de hand dan 10 in de lucht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:14

Fordox

00101010

Aansluitend met alles hierboven.
Je hebt op papier minder verantwoordelijkheid/verplichtingen/eisen die je moet halen gezien de lagere functie, maar je behoudt daarbij je salaris en je vaste baan en als je weer gepromoveerd wordt, kun je een salaris schaal omhoog gaan.
Aardige no-brainer als je het mij vraagt, en zoals ik het lees wordt eigenlijk alleen de naam van je baan anders.

[ Voor 13% gewijzigd door Fordox op 10-10-2014 09:44 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 06:47

ATS

Ik zou het medior-contract accepteren, maar daarbij wel ter sprake brengen dat je graag wel (weer) wilt doorontwikkelen naar senior niveau. Gebruik het als een kans om wat aan je persoonlijke ontwikkeling te doen: cursussen, certificaten, etc. Vraag je leidinggevende wat hij meer verwacht van een senior, en focus je ontwikkeling daarop.

Bij die groei zou ik trouwens niet automatisch mikken op "volgend jaar senior". Dat kan ook best over twee of drie jaar zijn. Als je dan veel beter beslagen ten ijs staat, is dat geen nadeel lijkt me.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:21
Laat vastleggen welke competenties je zal moeten bezitten om senior te worden en hoe die getoetst gaan worden. Ik heb al vaak genoeg gemerkt dat als iets niet wart op wit vast gelegd is, je altijd achter het net vist. Ik zou ook voor medior functie gaan. Want als je senior accepteert zal je dus ook aan de kwalificaties moeten voldoen en loop je kans dat je na een jaar geen verlenging krijgt als je niet naar behoren presteert.

Laat alles vastleggen in contract, niet afgaan op mondelingen afspraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik zou inderdaad voor het vaste contract gaan. Als je het tijdelijke senior contract accepteert en aan het einde van dat contract blijkt dat je nog niet de senior kwaliteiten hebt of er is een grote klant weg, is het misschien wel ;w en kan je een andere baan gaan zoeken.

Met het medior contract loop je veel minder risico en je kan denk ik veel relaxter werken aan je eigen kennis en ervaring niveau om het toch tot senior te schoppen.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2020
Bedankt voor de reacties.

Wanneer ik kies voor een medior vast contract zit ik wel redelijk dicht tot mijn max salaris schaal. Ik moet dan een zeer goede beoordeling krijgen om in aanmerking te komen voor een loonsverhoging.

anderzijds kan ik inderdaad werken aan mijn eigen kennis + ervaring (dit kan 1 tot paar jaar duren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:56
Vast contract.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

naruto schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 10:17:
Bedankt voor de reacties.

Wanneer ik kies voor een medior vast contract zit ik wel redelijk dicht tot mijn max salaris schaal. Ik moet dan een zeer goede beoordeling krijgen om in aanmerking te komen voor een loonsverhoging.

anderzijds kan ik inderdaad werken aan mijn eigen kennis + ervaring (dit kan 1 tot paar jaar duren).
Je geeft zelf al aan dat je de skillset van een senior niet hebt. Dus bij de keuze voor senior voldoe je niet aan het verwachtingsprofiel, dus slechte beoordeling, en geen vast contract dus doei. Das de andere kant van de medaille.

Daarnaast: zolang je doet wat op je niveau zit en je je werk leuk vind, is er toch niks aan de hand? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Als je als senior bent aangenomen maar na een jaar nog niet als zodanig presteert en toch een vast contract krijgt met senior salaris mag je denk ik god op je blote knietjes danken.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-06 10:18
Hij krijgt natuurlijk geen contract met senior salaris
Wanneer ik kies voor een medior vast contract zit ik wel redelijk dicht tot mijn max salaris schaal.
Er zal wat overlap zijn tussen senior/medior schaal.

Mijn eerste gedacht zou zijn om voor dat vast contract te gaan.
Maar vraag daar dan wel bij hoe je alsnog kunt evolueren naar senior: tijdslijn / doelstellingen.

Dat men je contract zelfs als senior nog met 1 jaar wilt verlengen toont toch wel aan ze vrij tevreden zijn - maar besef dan wel dat
- je voor dat jaar toch hetzelfde loon hebt als nu, dus op dat vlak heb je niks verschil met medior contract
- er na dat jaar mogelijk geen budget meer voor je is, of men heeft een andere senior gevonden + er zijn ook geen vrije medior plaatsen meer => geen 3e verlenging meer.

Kortom - voor korte termijn maakt het niks uit, voor middellange termijn lijkt dat vast contract toch wel beter.
Zeker als je een goed idee krijgt van hoe door te groeien naar senior.
Als dat laatste een 5-jaren plan is ... dan krijg je weer een ander verhaal natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-05 12:22
Medior: betere uitgangspositie; namelijk kans tot groei ipv senior waarnij je je moet verdedigen als ik je eigen reflectie zo lees "Dat is ook mijn beeld (uiteraard heb ik dit niet geuit)."

Ga maar na: als je na een jaar op 90% van het senior niveau zit, en nu 40%, dan heb je als medior een goede ontwikkeling doorgemaakt. Als senior heb je wat uit te leggen en heb je je niet waargemaakt.

Daarnaast ook nog meer baanzekerheid en betere onderhandelingspositie zodra je op 100% zit zoals hierboven vermeld.

Vaak is een tussenstop bij Tottenham op langere termijn beter dan om direct naar Barcelona te verkassen.
Pagina: 1