Beste Tweakers ,
Ik heb jullie ervaring weer even nodig.Over het volgende ,
Ik heb een pc staan van een kennis waarin ik een nieuwe kaart heb gemonteerd. na de pech te hebben gehad een DOA kaart te krijgen heb ik een nieuwe gekregen en deze doet het prima. op 1 ding na , na een minuut of 10 begint de pc te throttelen.
Hardware configuratie ,
AMD FX8150
Asrock 970 extreme 4
MSI R9 290
8GB Kingston Hyper x
256 SSD
750 Corsair voeding
het blijkt dat deze bordjes nogal eens last hebben van over verhitte vrm's. En dat vermoeden krijg ik bij deze ook. Allen nu wil ik graag even van jullie weten of mijn theorie ook klopt.
Met de vorige setup (2x HD6870) was er niks aan de hand. Na het monteren van de R9 290 begint het systeem te throttelen na een minuut of 10.De VRM's worden ook een stuk heter door deze upgrade naar een R9 kaart. Vandaar het throttelen
Klopt deze theorie?
Na een prime95 test blijft de cpu temp onder de max en deze draait stock.
Is dit een gevalletje overhitte vrm's?
mvg ,
Daniel
Ik heb jullie ervaring weer even nodig.Over het volgende ,
Ik heb een pc staan van een kennis waarin ik een nieuwe kaart heb gemonteerd. na de pech te hebben gehad een DOA kaart te krijgen heb ik een nieuwe gekregen en deze doet het prima. op 1 ding na , na een minuut of 10 begint de pc te throttelen.
Hardware configuratie ,
AMD FX8150
Asrock 970 extreme 4
MSI R9 290
8GB Kingston Hyper x
256 SSD
750 Corsair voeding
het blijkt dat deze bordjes nogal eens last hebben van over verhitte vrm's. En dat vermoeden krijg ik bij deze ook. Allen nu wil ik graag even van jullie weten of mijn theorie ook klopt.
Met de vorige setup (2x HD6870) was er niks aan de hand. Na het monteren van de R9 290 begint het systeem te throttelen na een minuut of 10.De VRM's worden ook een stuk heter door deze upgrade naar een R9 kaart. Vandaar het throttelen
Klopt deze theorie?
Na een prime95 test blijft de cpu temp onder de max en deze draait stock.
Is dit een gevalletje overhitte vrm's?
mvg ,
Daniel