Genexis Modem/adapter dood? Geen internet/TV

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Vandaag had de modem er opeens geen zin meer in. De lampjes branden niet meer, dus niks werkte. Adapter van de router gepakt met dezelfde output als de originele adapter, en plots alle lichtjes gingen weer aan en de modem kwam weer tot leven.

Helaas digitale tv en het internet werkte alleen niet, gelukkig telefonie wel weer. Het powerlampje van de modem is groen en de rest van de lampjes zijn allemaal oranje. Wat me opviel is dat de 2e UTP poort voor het TV signaal groen/oranje knippert, maar de 1e UTP poort voor het internet helemaal geen signaal geeft.

De modem is dus compleet ''dood'' met de originele/eigen adapter. Met een andere adapter zit er leven in, maar werkt telefonie alleen.

Gaat het hele gebeuren met een nieuwe/originele adapter wel werken of moet de gehele modem door een monteur vervangen worden? Iemand enig idee? Gister werkte alles nog prima.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ykXOcX3.jpg
Genexis fxp-10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-10 22:20
Wat zegt je internet provider?
Misschien is er wel een algemene storing. Kabeltjes al gecontroleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-10 14:29
Heb je de adapter al nagemeten met een multimeter, en wat zijn de waarden? Adapter kan stuk zijn ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Bedankt voor de reacties. Na wat testen ben ik erachter gekomen dat alleen de adapter van de modem defect is, de modem zelf functioneert goed met de adapter van m'n tp link router. Deze ga ik tijdelijk gebruik totdat ik een nieuwe binnen krijg. Nu heb ik alleen nog een vraag welke adapter ik nu tijdelijk voor mn tplink router ga gebruiken.De situatie is als volgt;

Tplink adapter; 12v 1,5a
Adapter 1; 5v 2,0a
Adapter 2: 12v 0,8a

De router zelf vraag 12v en 1,5a. Kan ik beter adapter 1 of 2 tijdelijk gebruiken totdat ik een nieuwe opgestuurd krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:19

Tazzios

..

Ik zou beide NIET gebruiken. De eerste heeft een veel lager voltage en de 2e te weinig ampere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Voor het even snel testen heb ik optie 1 gepakt, omdat minder voltage veiliger was dan meer? In ieder geval met optie 1 werkt hij wel. Is dit erg als als ik dit aanhoud voor 1,2 of 3 dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

neuh als die op 5 volt wil werken is het best

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 11:44

ShadowAS1

IT Security Nerd

Maar gezien je tv en internet niet werkt zou ik wel je isp even bellen ;)

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
ShadowAS1 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:53:
Maar gezien je tv en internet niet werkt zou ik wel je isp even bellen ;)
Werkt nu dus wel weer. Op een of andere manier werkt de bekabeling van het internet opeens ook niet meer, maar heb de router nu tijdelijk naast het modem gezet met andere kabel waarmee ik in ieder geval, weer draadloos internet heb en digitale tv. Met andere woorden alles werkt nu op deze manier, alleen ik vroeg me af of de 10w adapter veilig genoeg is tijdelijk (originele is 18w). In de tussentijd laat ik het namelijk zo en wacht ik totdat de ISP een nieuwe adapter verstuurd en ga ik opzoek naar de breuk/probleem in de huidige bekabeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:19

Tazzios

..

Ik zou wachten op de nieuwe adapter voordat je naar een breuk gaat zoeken die er misschien niet eens is.
Pagina: 1