Videokaart vervangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 578089

Topicstarter
Ik zoek een?
Laptop Videokaart

Wat is je budget?
Ik heb geen idee wat de prijzen precies zijn... eerst dat maar eens even aanhoren :)
maar het hoeft in ieder geval geen videokaart van 200/250+ euro te zijn want zo rijk ben ik ook weer niet!

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur gaat naar Nvidia! Maar omdat ik niet super veel te besteden heb mag AMD ook

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
mijn specs op het moment:
intel core i7 3232QM 2.2Ghz (3.2 met turboboost)
Intel hd graphics 4000
nvidia geforce GT710M
6GB ddr3 RAM
500GB hdd

De videokaart moet geschikt te zijn om mijn games beter op te spelen als de videokaart die ik nu heb! momenteel speel ik op 40fps low pop battlefield 3 en ik zou graag met hogere fps spelen met betere graphics! verder speel ik ook graag minecraft met de shaders mod!

hallo allemaal,

Mijn naam is Pierre en ik heb een vraag!
Het is misschien een hele domme vraag waar sommige van jullie zich nu echt kapot aan gaan ergeren maar ik stel hem toch :)

Ik zou de videokaart van mijn laptop willen vervangen!

Juist ik hoor het je denken: ''Dat is onmogelijk!'' dat dacht ik dus ook altijd totdat ik wat zat te googlen en op wat sites kwam waar ze:
- zeiden dat nieuwere computers hun videokaart kunnen vervangen
- ze videokaarten voor een laptop aanboden

Dus toen begon ik lichtelijk te twijfelen: ''zou het in een laptop dan tegenwoordig ook mogelijk zijn?'' en dat is eigenlijk mijn vraag aan jullie: Is dat mogelijk of waren dit gewoon onzin sites? en als dit kan: waar zou ik het beste een mooie videokaart kunnen halen voor mijn laptop, wat zijn de prijzen?

Nogmaals sorry als ik nu iets heel doms vraag! Maar ik las het gewoon ergens op het internet dus ik wou het even navragen! :)

Alvast bedankt,

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 578089 op 09-10-2014 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:23

Thomg

Aww yiss

Het korte verhaal is nee.
Lange verhaal is een halfgebakken ja, maar dan moet je prutsen met converters, gaat hem ook niet worden.

Als je een laptop koopt moet je altijd heel goed nadenken of de gpu die erop zit voldoende is voor jouw eisen, ook in de toekomst. Deze kan je namelijk niet 1... 2... 3... vervangen. Laat het nu ook zo zijn dat laptops met wel een redelijke gpu tegen de +600€ aan zitten en je hebt een duur grapje.

[ Voor 53% gewijzigd door Thomg op 10-10-2014 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJRef
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-05 21:13
Inderdaad, nee. Het zou ook allerminst praktisch zijn. Waarom? Omdat je waarschijnlijk een videokaart erin hebt zitten die gewoon weinig verbruikt en weinig kracht heeft. De chip zit op het moederbord gebakken, deze kun je wel vervangen laten, maar er zijn meer factoren die een videokaart maken (geheugen en stroomregeling). Deze dingen zitten niet allemaal op een PCB'tje die je eruit kunt halen en een andere erin kunt stoppen. Dit zit allemaal (zo compact mogelijk) op een strategische en per laptop (merk/type) verschillende plaats.
Daarnaast heb je nog het probleem dat bij een upgrade er waarschijnlijk te weinig koelvermogen beschikbaar is. Deze is alleen geschikt voor deze videokaart.
Ik denk dat er best laptops zijn die enigszins modulair zijn, maar ik vermoed een laptop van deze klasse niet.