Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-10 14:33
ik weet dat je bij kabelinternet geen modem keuze hebt, ik heb vdsl incl vectoring en heb dit dus wel.
is er onderscheid in dit type modem, ik heb nu een fritzbox 7340 waar ik niet heel tevreden over ben en denk erover om een draytek 2860 aan te schaffen. (duur, weet ik)

zou een duurder modem hoger intrainen of maakt het behalve de hogere aanschafprijs niets uit

edit: typo in draytek type

[ Voor 4% gewijzigd door akatar op 09-10-2014 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Maakt niks uit. De Fritz!Box is trouwens beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
beter want?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
De software is beter, er draait een goede Linux distributie op. Draytek maakt z'n eigen embedded firmwares die eigenlijk altijd op een of andere manier wel tot problemen hebben geleid. Zo kan je bijvoorbeeld de Draytek Vigor 120 op sommige ADSL lijnen niet gebruiken omdat ze niet compatible zijn met alle DSLAMs die door de Nederlandse providers gebruikt worden. Vooral bij XS4ALL was dat vaak een probleem. Bij elke firmware update veranderde er wel weer wat, maar het was eigenlijk altijd support voor een paar er bij, en support voor een paar anderen er weer af :s Vodafone levert bij bepaalde glasvezel gebieden ook Draytek modems met miniGBIC aansluiting, dat ding heeft vanaf de eerste dag dat het uitgerold werd tot op heden eigenlijk bij geen enkele abonnee goed gewerkt. Random reboots (van wat ik gezien heb op de consoles en debug poorten bijna altijd crashes door geheugenproblemen, zowel vollopen door memleaks als corruption), WiFi niet compleet volgens 802.11 spec draait en daardoor de meeste clients constant dropt.

Draytek is nog steeds mijn favoriete leveranciers van goede passtrough modems, begrijp me niet verkeerd, maar het is heel vaak hit and miss met hun producten. Maar als het werkt werkt het ook echt goed.. dat dan weer wel.

Al met al zou ik voor huis-tuin-keuken gebruik toch nog steeds een ander merk aanraden, voornamelijk om dat het in 99% van de gevallen om set-and-forget installaties gaat.

Wat voor problemen heb je met je FB dat je naar een andere fabrikant wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
een aantal:
ik heb 40 ip devices (fixed ip) en een stuk of 10 dhcp
niet heel spannend maar toch weet de fb soms ip adressen uit te delen waar niemand iets mee kan, een gateway die nergens op slaat.

verder heb ik met een xbox one een moderated nat. met upnp en met ports forwarding hetzelfde

een 2de fritzbox die alleen als ap diende heb ik vervangen voor een draytek ap900 en ben verbaasd hoe snel de devices die daar op inloggen toegang tot het netwerk hebben (vandaar ook de keuze voor de 2860)

en nog een paar van dit soort dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
niet heel spannend maar toch weet de fb soms ip adressen uit te delen waar niemand iets mee kan, een gateway die nergens op slaat.
Weet je zeker dat er niet per ongeluk ergens een tweede DHCP-server draait?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
zeker weten.
1 router met 2 extra ap's zonder dhcp

en ik wil zeker weten dat alles goed werkt.

mail naar xs4all: zeker werkt 2860 op ons netwerk met vectoring
draytek: zeker werkt de draytek op xs4all met vectoring

dus dit is afgedekt, nu dus de vraag heeft het meerwaarde

[ Voor 69% gewijzigd door akatar op 09-10-2014 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 23:37
De FB is gewoon een goed apparaat, ik zie zelf geen meerwaarde in een Draytek als ze gelijke functies hebben.

Als de FB alle functies bied die je nodig hebt dan lijkt het me een makkelijke keuze.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Pagina: 1