[Win8] Schijfruimte schommelt heen en weer*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-10 19:38

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Beste Tweakers,

Onlangs is er iets raars gebeurd op mijn PC. Ik ben van 20GB vrije opslag naar 200MB gegaan, zonder iets te wijzigen (programma's installeren/bestanden verplaatsen e.d). De prullenbak staat niet op de C schijf (Samsung 830 Series).

Ik gebruik Windows 8 pro 64 bit, icm een I7 3770K, Z77X-D3H moederbord, een GTX 770 (Gigabyte) en 4x4GB RAM. Verder nog wat HDD's en dus de SSD, waar ik niets op of af heb gehaald.

Geen Windows updates gedaan. Als ik dan m'n PC opnieuw opstart is er plots weer 2,5GB vrij. Hoe kan dit? Eerst nog 20GB vrij, en dan weer niets. Het is geen virus, want daar heb ik al grondig op gescand.

Heeft iemand enig idee hoe dit kan/waar het aan kan liggen? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:25
Wat zie je met Treesize (gratis te downloaden)? Dus zeg maar waar zit de meeste data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Op moment van schrijven is de vrije ruimte intussen weer 21,8GB, terwijl het 5 minuten geleden nog 31GB was.

De meeste data zit bij de C schijf in Users > Rick (m'n gebruikersnaam) > appdata.
Blijkt dus 'virtualstore' te zijn, en daarin staan drie programma's. Een mapje 'temp' daarin is 15GB groot.

Wat ik zelf dus logisch vind is dat dit tijdelijke bestanden zijn, alleen die 0 naar 20 en dan naar 30 van 20 snap ik weer even niet.
In ieder geval zullen het dus wel hele grote tijdelijke bestanden zijn, of zou het iets anders kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Het was inderdaad het tijdelijke mapje. Bedankt!