Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Sitecom 500mb homeplug - geen data connectie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben reeds een Sitecom 500m/b 300 homeplug gekocht voor een thuisnetwerk. Nu ben ik deze aan het installeren; en het lijkt erop dat hij geen data connectie maakt. De adapter die aangesloten staat op het modem geeft wel aan dat er dataverbinding is (i.i.g. het grooste deel van de tijd). Als ik echter volgens de normale procedure de andere adapter probeer aan te sluiten, geeft deze aan geen dataverbinding te hebben. Het lijkt erop dat ze elkaar niet kunnen vinden. Wat zou ik hier aan kunnen doen? Tijdens het aansluiten knipperen de LED's niet, dit lijkt mij dat ze elkaar niet kunnen vinden?

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 20:50
Ik heb geen ervaring met homeplug maar ik zou zeggen probeer ze eens aan te sluiten als ze op dezelfde groep of stekker doos zitten. Gewoon om te zien of ze elkaar kunnen vinden.

Probeer je nu te testen met de homeplugs in verschillende ruimtes? Zitten ze op dezelfde groep of op verschillende groepen?

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:00

Fiber

Beaches are for storming.

Kan ook aan je huis liggen, in sommige huizen werkt powerline spul gewoon niet. Is net een loterij.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03:02
Valt mee.
Gewoon op dezelfde groep zetten en overdadige storing voorkomen: goedkope dimmers etc.

Draadloos laden op onze Zon

• Cpt_ZakLamP
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:39
Meestal hebben de homeplugs 3 lampjes, een daarvan is meestal een huisje..
Dat huisje licht enkel op als de homeplug in verbinding met een andere homeplug staat...

Is dit het geval? Zoniet, vaak zit er een pair knopje op druk deze is in op beide homeplugs.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:29
Zet ze eens in een zelfde stekkerdoos en pair ze dan eens. En daarna pas verplaatsen.

• Vondelpark
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-11 19:43
Sowieso is het advies om ze niet in een stekkerdoos te plaatsen, maar rechtstreeks in een wcd (wandcontactdoos)

Computer says, noo

Verwijderd

Topicstarter
Heb ze allebei op dezelfde WCD aangesloten; nog steeds geen dataconnectie. Twee lampjes branden, alleen het lampje met data niet.

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:08

Wish

ingwell

Bij mij thuis verliezen de homeplugs ook af en toe eigen netwerk. Wat bij mij helpt is (en ja, het is omslachtig) ze beiden dan met mijn laptop langs te gaan. Die laptop connecteer ik direct met de homeplug en geef ze dan (nogmaals) hetzelfde Netwerk Name mee. Dat doe ik in mijn geval met een voor mijn merk beschikbare PowerLine Utility.Ik laat het home netwerk op de defaultwaarde staan (HomePlugAV). Het zou niet moeten, maar dan krijgen die dingen weer een schop in de goede richting. En dan doen ze het weer een tijdje tot blijkbaar ergens in huis een powersurge ontstaat en ik nogmaals de laptop moet pakken...

No drama

Pagina: 1