• SibboNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-05 23:04
Update: systeem besteld

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil er Windows op kunnen draaien (Raspberry PI valt dus af), ik moet er mee kunnen downloaden, IIS op zetten en msSQL draaien.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst zo goedkoop mogelijk. Ik heb ook al gekeken in Vraag&Aanbod, maar helaas weinig naar mijn gading of aan de andere kant van het land... :-)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een 2tb SATA-schijf (3,5") die ik erin wil zetten en een 2,5" schijf voor het OS etc zelf.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Videokaart en dergelijke maakt me niet zo heel veel uit, gigabit lan-verbinding is wel een vereiste (liefst Intel ivm prestaties).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb geen merkvoorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil 'm uiteraard zo stil en zuinig mogelijk hebben, omdat -ie 24/7 aan zal staan. Eventueel, voor de toekomst, is HDMI ook wel leuk. Een kleine en mooie behuizing is natuurlijk ook een pré. :-D

Ga je overklokken?
Dat staat niet in de planning.

Voorbeeldsysteem:
#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock E35LM1€ 47,49€ 47,49
1LC-Power 2000MB€ 36,45€ 36,45
1Crucial CT51264BA160BJ€ 32,95€ 32,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 116,89

Hebben jullie hierop suggesties, tips etc?

[Voor 39% gewijzigd door SibboNL op 10-10-2014 18:54. Reden: Voorbeeldsysteem toegevoegd]

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Niet slecht, niet echt verbeterpunten :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• GHE
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-06 08:50
Lang geleden dat ik een E-240 processor heb zien langskomen :)

Ik zou eerder voor een veel nieuwere Bay Trail processor gaan:

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI J1800I€ 49,01€ 49,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 49,01

Deze dualcore processor is beter in alles en ook nog eens zuiniger, voor slechts een eurootje meer (deze is goedkoper zelfs, als je naar prijs inclusief verzenden kijkt). Daarnaast heb je ook meteen HDMI aan boord.

Wel moet je er op letten dat de voeding in deze kast niet al te kwalitatief en zuinig is, maar voor de prijs kun je het eigenlijk niet laten.

PS: Niet vergeten natuurlijk om DDR3L SODIMM geheugen erin te stoppen ;)

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-05 03:52
pricewatch: ASRock Q1900-ITX
Deze kun je ook overwegen, heeft dualcore celeron (j1800 single core)

• SibboNL
Bedankt voor jullie antwoord.
Het verschil tussen die ASRock en MSI lijkt niet zo groot, dus dan zou ik toch voor die goedkopere gaan.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Een J1900 lijkt me het prijsverschil t.o.v een J1800 voor de genoemde taken niet uit.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• SibboNL
Dank jullie wel.

Ik heb besloten voor een J1800 te gaan met 2x2gb geheugen (kan altijd nog upgraden) en de eerder genoemde kast.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee