Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaam
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-04 20:02
Dit is dus het verhaal:

Ik heb een logo met wat letters in Photoshop gemaakt voor een drukker. Zoals jullie weten hebben drukkers meestal vectorbestanden nodig in plaats van pixelbestanden. Nu heb ik dit opgelost door het om te zetten.

So far so good.

Nu open ik het bestand in Illustrator en alles ziet er goed uit, geen pixels etc..
Ik verwijder de witte achtergrond, want die moet transparant zijn. Echter blijven de letters: e, d, a etc..
wit in de openingen. Nu selecteer ik die witte openingen en kan ik ze verplaatsen of verwijderen echter word het "daarachter" niet transparant maar de kleur van de letter.

Ik ben een leek wat betreft Ilustrator maar heeft iemand een idee om dit alsnog transparant te maken? Ik heb google afgestruind, maar ik kom geen fatsoenlijke beschrijving tegen.

Hoop dat jullie het snappen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-02 14:13

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

1 van vele manieren, afhankelijk van de complexiteit van je logo:

• alles selecteren (Ctrl-A)
• in het "pathfinder" venster (window -> Pathfinder) op "divide" klikken
Afbeeldingslocatie: http://www.peachpit.com/content/images/chap4_9780321822178/elementLinks/04_50_pathfinderpanel.jpg
• met de "direct selection" tool (witte pijltje in je tool bar) één wit vlakje selecteren
• Boven in je menubalk "select" "same" "fill color"
• del of backspace.

p.s. er zijn nog meer manieren om dit te doen en welke de juiste is hangt dan ook een beetje van je bestand/ontwerp af.

p.s. 2: Als je logo's gaat ontwerpen sowieso altijd in vector/illustrator werken, nooit in pixels!

[ Voor 27% gewijzigd door floriske.nl op 09-10-2014 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaam
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-04 20:02
Ontzettend bedankt! Het is gelukt.
Ik begrijp alleen niet waarom ze illustrator niet ongeveer hetzelfde hebben gemaakt als photoshop. Het is een compleet ander programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:16

RoyK

Hobby tekenaar

Thaam schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 21:06:
Ontzettend bedankt! Het is gelukt.
Ik begrijp alleen niet waarom ze illustrator niet ongeveer hetzelfde hebben gemaakt als photoshop. Het is een compleet ander programma.
Nou, de laatste jaren zie je steeds meer vector mogelijkheden in Photoshop. Ik denk dat de twee programma's best samen zouden kunnen gaan. Maar, dat zal vast financieel gezien niet zo een slimme zet zijn van Adobe :)

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-02 14:13

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Daarnaast hebben illustrator en photoshop ook 2 compleet andere doelen. Photoshop is bedoelt voor alles wat met pixels te maken heeft en heeft daarnaast ook wat vector opties. Illustrator is bedoelt voor alles wat met vector te maken heeft, maar biedt ook de mogelijkheid om pixelafbeeldingen te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1211856

ik weet dat dit een heel oud topic is, maar ik wil via deze weg floriske.nl héél, héél, héél, héél erg bedanken.
Ik ben totaal nieuw in adobe illustrator maar wil binnen de 24u klaar hebben wat klaar moet zijn. Dankzij hulp van oa floriske.nl en anderen is me dat gelukt. Dit was het probleem waar ik het langst mee geworsteld heb, maar deze truc werkt!

Dikke merci aan floriske, alle andere helpers en natuurlijk ook degene die de vragen stellen. Dankzij de vraagstellers staat het internet vol met antwoorden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 08:46

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Ondanks dat je bedoelingen goed zijn is een oud topic schoppen voor een "dank je" niet de bedoeling. Tik de volgende keer even het duimpje aan, daar heeft iemand dan nog een beetje karna voor ;)

[ Voor 31% gewijzigd door RobIII op 15-05-2019 19:51 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.