"openen met" uitrol menu verdwenen win 7 64x

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Als ik een bestand wil openen met een ander programma dan wat is ingesteld voor de betreffend extensie krijg ik geen uitrolmenu meer als ik met de rechter muisknop klik en op openen met klik.
Hoe het werkt snap ik allemaal wel met standaardprogramma's instellen maar dat is niet wat ik wil.
Ik wil graag een uitrolmenu waar ik een programma kan kiezen (sneller, makkelijker) en niet naar het configuratiescherm standaard programma´s.
Een ander probleem is dat als ik naar standaardprogramma's moet ik geen extensies kan toevoegen.
Dit is een probleem wat ik zal toelichten met een vb.
Spotnet heeft als uitpakprogramma SABnzb dat is prima zolang Spotnet intern ook de nzb's uitpakt.
Maar als ik dus een losse nzb download en wil openen is aan de extensie dus geen programma gekoppeld.
En bij de extensies in standaardprogrammas staat dus .nzb niet in de lijst met als gevolg dat je het buiten Spotnet nooit kan openen.
Dat kan dus alleen als je SABnzb ook daadwerkelijk op je pc installeert.
Dit is kakirritant temeer ik voorheen altijd dat uitrolmenu gewoon had.
Ik kan er helemaal niets over vinden op het internet (wel heel erg veel over hoe je een extensie koppelt)
Is dit een reg instelling die ik moet aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Had ik al geprobeerd sorry vergeten te melden.
Heeft niet geholpen.
Trouwens voor zover ik weet zou het standaard na een nieuwe install gewoon moeten werken toch?
Was tenminste altijd wel het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytterx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-10 22:47
Probeer je een bestand te openen vanuit een zip bestand? Dat kan namelijk niet, je moet dan eerst het zip bestand uitpakken of het bestand ergens anders naar kopieren.

Als het er "Openen met" er wel staat maar niet met een uitklap menu dan moet je eerst met meer dan 1 dat programma openen. "Openen met" selecteren, programma 1 selecteren, vinkje uitzetten voor altijd. en dat dan nog een keer voor een programma 2

[ Voor 42% gewijzigd door ytterx op 09-10-2014 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Dit topic is beter op zijn plek in windows clients CSA-->WOS

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
ytterx schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 16:18:
Probeer je een bestand te openen vanuit een zip bestand? Dat kan namelijk niet, je moet dan eerst het zip bestand uitpakken of het bestand ergens anders naar kopieren.

Als het er "Openen met" er wel staat maar niet met een uitklap menu dan moet je eerst met meer dan 1 dat programma openen. "Openen met" selecteren, programma 1 selecteren, vinkje uitzetten voor altijd. en dat dan nog een keer voor een programma 2
Volgens mij zeg ik nergens iets over zip.
Als ik niet kan kiezen in een uitrolmenu kan ik er natuurlijk niet ook eerst 1 kiezen.
Ik word altijd verwezen naar standaardprogramma kiezen ipv een optie aan te kunnen vinken in een uitrolmenu.
Aan moderator " hoe verplaats ik dit topic? '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
jammer!
Pagina: 1