Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik ben voor iemand aan het zoeken naar een smartphone toestel. Ze heeft nu een Samsung Galaxy Advance en is dat toestel wel een heel eind beu geworden. Nu had ze zelf al een Samsung Galaxy s3 Neo gevonden voor ongeveer 200 euro. Dat lijkt mij op het eerste oogopslag een mooie deal.

Toch ben ik eens wat rond gaan kijken op internet. Zo'n Samsung Galaxy s3 neo is namelijk niet helemaal hetzelfde als een gewone s3. Daarbij is het model zelf al 2,5 jaar geleden uitgebracht. Qua ervaringen kan ik ook niet echt iets vinden.

Nu heb ik bijvoorbeeld ook een Samsung Galaxy s4 mini gezien voor 240 euro. Dat is wel 40 euro meer, maar dan heb je een toestel dat iets recenter is.

Dit zijn beide Samsung toestellen, dat merk ken ik een beetje uit eigen ervaring. De touchwiz is redelijk zwaar voor zo'n telefoon. Hoe zou zich dat op zo'n wat ouderen telefoon gaan houden de komende 2 a 3 jaar? Zijn er niet wat andere merken te verkrijgen die minder bekent zijn, zoals Huawei bijvoorbeeld, die kwa prijs kwaliteit boven de Samsung toestellen uitkomen?

Ik heb daar zelf te weinig kennis over en de markt is in dat segment aardig verzadigd.

Haar budget is max 300 euro.

Heeft er iemand een suggestie?

• flapdrol85
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Motorola Moto G... veel bang, weinig buck en geen TouchWizz maar wel gewoon snelle updated naar de laatste versie van Android.

• darkdesign
  • Niet online
flapdrol85 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 14:44:
Motorola Moto G... veel bang, weinig buck en geen TouchWizz maar wel gewoon snelle updated naar de laatste versie van Android.
Die heeft minder geheugen, minder megapixels en is ongeveer dezelfde prijs. Of kijk ik bij de verkeerde uitvoering? :)

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
Oneplus One

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-11 13:06
Ga voor de Moto G 4G. Beter toestel voor deze prijs ga je momenteel niet vinden. Daarnaast is hij ook nog eens behoorlijk futureproof en het geheugen is uitbreidbaar.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
→ MAA

• darkdesign
  • Niet online
cordonbleu schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 14:53:
Ga voor de Moto G 4G. Beter toestel voor deze prijs ga je momenteel niet vinden. Daarnaast is hij ook nog eens behoorlijk futureproof en het geheugen is uitbreidbaar.
Als ik specswise kijk is de Moto G minder dan de Neo. Ik weet dat specs niet alles zeggen. Wat is het argument om voor de Moto G te gaan?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-11 18:06

DarkSide

theres no place like ::1

Zou ook mijn keuze zijn.
invites zijn nu makkelijk te verkrijgen. Maar is met verzenden wel 309,-.

als je zo'n 200 a 250 in gedachten had zou ik toch echt kijken of je niet die extra centen er bij kunt sparen.
heb nu ook een OPO en het is gewoon een heel fijn toestel.

Of ze moet hem te groot vinden. Maar specs zijn gewoon top en zeker voor dat geld.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
DarkSide schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 15:12:
[...]

Zou ook mijn keuze zijn.
invites zijn nu makkelijk te verkrijgen. Maar is met verzenden wel 309,-.

als je zo'n 200 a 250 in gedachten had zou ik toch echt kijken of je niet die extra centen er bij kunt sparen.
heb nu ook een OPO en het is gewoon een heel fijn toestel.

Of ze moet hem te groot vinden. Maar specs zijn gewoon top en zeker voor dat geld.
Het was tussen 200-300€ en meer toestel vind je niet voor deze prijs. Maar de grootte van het scherm is inderdaad niet voor iedereen weggelegd.

Anders zou ik inderdaad voor de Motorola gaan in jouw plaats

Verwijderd

De moto-G heeft maar 1GB ram.
Daar heb je dezelfde problemen mee over 1.5 jaar als je nu hebt met telefoons met 512MB ram, zoals de samsung. Zeker omdat android apps in de toekomst meer en meer native 64-bit geoptimaliseerd zullen zijn.
Pagina: 1