Toon posts:

Netwerk Kaart Kopen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een netwerk kaart voor mijn mijn desktop.
de geintegreerde netwerk kaart is gesneuveld en mijn andere netwerk kaart heeft er ook de brui aan gegeven. die zit op het pci express slot. het is voor in een alienware aurora r3.

het budget is niet heel belangrijk maar ik ga er van uit dat het voor rond de 20 a 30 euro zou moeten lukken.

heb geen voorkeur voor merken en ik sta open voor alle suggesties.

een thuis computer, alienware aurora r3
i7 2600k
amd radeon 6950HD
8gb ram @ 1333mhz
120gig samsung samsung evo 840 en een 1TB HDD
standaard alienware aurora r3 moederboord, waarin een realtek netwerkkaart zit geintegreerd
en de "dedicated" netwerk kaart die vermeld werdt is een bigfoot killer networks 2100 kaart.

is het aan te raden dat ik een nieuwe netwerk kaart aanschaf? ik ben er vrijwel zeker van dat de kaarten in mijn bezig op het moment daadwerkelijk aan hun eind zijn. en zo ja, wat voor netwerk kaart past erin en wat zijn aanraders.

met vriendelijke groet, Y

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
Het lijkt me stug dat een netwerk kaart zomaar stuk gaat, twee in de zelfde PC is helemaal vreemd.
Zit er toevallig niet een slechte router of switch tussen?

pricewatch: Intel Gigabit CT Desktop Adapter is een goede adapter.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de snelle reactie, na 3 weken mijn internet provider de schuldt te hebben gegeven. bleek dat het daadwerkelijk niet aan de router lag, ik heb de switch er tussen uit gehaald. op alle draadloze aparaten werkt het internet nu gewoon, zodra ik de kabel in mijn laptop stop is er ook niks aan de hand.

de realtek adapter die geintegreerd is blijft hangen op 10mbit, zodra hij wel op 1 gigabit staat klapt hij er regelmatig uit (om de zovele minuten).

de andere kaart de bigfoot kaart, registreet de kabel niet, en toen ik hem vroeger ooit gebruikt heb kreeg ik er alleen maar blue screens van, dus die heeft 2.5 jaar uit gestaan. maar die blijkt er nu geen zin meer in te hebben.

ik zag trouwens dat de pci aansluitingen niet indentiek zijn voor de intel kaart en wat mijn moederboord heeft, kan dit geen kwaad?

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-02 17:38

Zenix

BOE!

Andere kabel proberen of opnieuw knijpen, blijkbaar wisselt hij elke keer van duplex mode.

• fast-server
Als het niet de kabel of de router is en je hebt een PCI kaart dan is dit pricewatch: Intel PRO/1000 GT een goede keuze.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Verwijderd

Topicstarter
andere kabel geprobeerd, en opnieuw knijpen ook. in andere apparaten werkt de kabel ook gewoon .

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Niet om andere tweakers tegen het zere been te willen schoppen maar naar mijn ervaring heeft een Intel kaart geen enkele meerwaarde boven de allergoedkoopste 1gbit Realtek kaart (pricewatch: TP-Link TG-3468) wat simpel thuisgebruik betreft :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
qua games trekken die kaarten het ook nog? (geen zware games, dingen zoals Leage of Legends bijv).

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Gamen levert echt maar een hele minimale load op netwerkgebied op :P

Bestanden kopiëren is een stuk intensiever en zelfs daar boeit het vaak geen hol (de CPU's van vandaag de dag zijn gewoon belachelijk snel dus die handelen dat gewoon lekker zelf af).

Zo'n Intel NIC is leuk als je wat meer management mogelijkheden zoekt :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
ah okee haha, top. uhm nog een dingetje wat onduidelijk blijft voor mij, volgens de website van alienware zit er in mijn pc een PCIe 2.0 x1 slot.

die intel nic heeft een PCIe 1.0 x1 slot, maakt dit uit?

• fast-server
Een Intel NIC heeft ook betere driver support, daarnaast is het CPU gebruik lager door de offload en heeft deze een hogere doorvoersnelheid.

De TS had een goede killer NIC in zijn PC, vandaar dat ik hem een goed gelijkwaardig alternatief voorstelde.

Als het PCIe slot x1 is past de CT gewoon. (backward compatible)

[ Voor 11% gewijzigd door fast-server op 09-10-2014 14:39 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:41
Glashelder schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 14:21:
Niet om andere tweakers tegen het zere been te willen schoppen maar naar mijn ervaring heeft een Intel kaart geen enkele meerwaarde boven de allergoedkoopste 1gbit Realtek kaart
Dingen als tx/rx offload en buffers zijn natuurlijk ook helemaal niet belangrijk.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

DukeBox schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 14:39:
[...]

Dingen als tx/rx offload en buffers zijn natuurlijk ook helemaal niet belangrijk.
Voor thuisgebruik en/of gamen heeft dat natuurlijk een enorme meerwaarde.

Zie bijv hier dat zo'n "killer" kaart helemaal niks toevoegt. Voor Intel NIC's geldt hetzelfde.

[ Voor 38% gewijzigd door Glashelder op 09-10-2014 14:51 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:41
Glashelder schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 14:42:
[...]
Zie bijv hier dat zo'n "killer" kaart helemaal niks toevoegt. Voor Intel NIC's geldt hetzelfde.
Het zij minimaal, maar er is een voordeel met end to end latency bij gebruik van toe. Daarnaast, iets waar bijna geen enkele test/benchmark rekening mee houdt, gaat er aanzienlijk minder data over je PCIe bus.

[ Voor 13% gewijzigd door DukeBox op 09-10-2014 16:01 ]

Pagina: 1