dure koptelefoon i.c.m. soundcloud/youtube

Pagina: 1
Acties:

• sammie27
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-02-2024
Dag Tweakers,

helaas zal ik op mijn werk verhuizen van een gesloten kantoor naar een kantoortuin, hier zal het af en toe natuurlijk behoorlijk druk zijn. om mij hier van af te kunnen sluiten ben ik van plan te investeren in een koptelefoon. ik dacht aan ongeveer 175 euro (bijvoorbeeld een Sony MDR-1R).

Nu vraag ik mij af of het wel zin heeft om zo'n koptelefoon aan te sluiten op een standaard HP kantoor pc'tje met onboard soundcard en het gebruik van youtube/soundcloud muziek. die bit rates komen volgens mij niet boven de 196kbps uit.

Ga ik geld verspillen aan een te dure koptelefoon die niks kan met deze audio streams of is het toch de moeite waard?

Alvast dank!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:10
zet er een USB dac tussen

• sammie27
de audioquest dragonfly bijvoorbeeld? merk je dan veel verschil met het streamen van muziek?

ik ben overigens geen audiofiel dus als de muziek voor een leek ook prima klinkt zonder dac is dat ook prima :)

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als de bitrate te laag is kan geen enkele DAC dat meer oplossen.
Maar als de onboard audio ondermaats is helpt een betere DAC wel.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-01 02:38
Waarom investeren in een dure koptelefoon i.p.v. een goedkoper setje in-ears? Aangezien je zelf al aangeeft dat je geen audiofiel bent lijkt me dat een beetje overbodige luxe.

Mijn Cardmarket-profiel

• sammie27
in-ears gaan irriteren bij werkdagen van soms wel 10 uur, daarom wil ik graag investeren in een comfortabele koptelefoon, maar als een 'dure' koptelefoon weinig zin heeft ga ik dat natuurlijk niet doen, zonde van het geld. dan ga ik op zoek naar iets rond de 50 euro die gewoon lekker zit :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:42

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Oordopjes van Sony van een tientje voldoen in dit geval prima. Hoofdzaak is dat de kabel lang genoeg is. Een meter kan wel eens te kort zijn. Of je bestelt en verlengkabel. Heb ik ook jaren onder mijn bureau geplakt gehad :)

USB DAC kan best leuk zijn, maar dan moet je maar net zoiets aan kunnen sluiten en de drivers kunnen installeren. Bovendien zal het bij 196 Kbps niet echt heel veel toevoegen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:11

Jag

The Eagle schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 14:19:
Oordopjes van Sony van een tientje voldoen in dit geval prima.
Want?

Ik zou gewoon een fijne koptelefoon kopen en me niet al te druk maken over de bitrate en de DAC van de computer :).

De ene koptelefoon en andere koptelefoon -> heel groot verschil
Een medium bitrate en hoge bitrate -> een vaak moeilijk waarneembaar verschil
De ene en de andere DAC -> meestal een niet waarneembaar verschil

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:13

OB1

Als je dan zoveel geld uitgeeft, neem dan de Sennheiser HD-25.

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-01 20:55
Noise cancelling kan ook handig zijn. Wat heb je aan goed geluid als van alles er continu doorheen knalt?

Ik heb sinds kort de nieuwe bose quietcomfort 25, bevalt heel goed. Noise cancelling is top, alsof je in een eigen cocon zit, en geluid is erg prettig. Bovendien comfortabel. Moet normaal niks van bose hebben, maar dit kunnen ze wel goed.

[ Voor 3% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 09-10-2014 18:42 ]

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 22:25
Tja, ook al is je bron slecht, een slechte koptelefoon gaat het natuurlijk nog veel slechter maken, en een onboard geluidskaart mogelijk ook (ligt even aan het type, er zijn tegenwoordig ook best heel fatsoenlijke onboard geluidskaarten). Bovendien, zo dramatisch zijn Youtube en Soundcloud nou ook weer niet. Laat ik het zo zeggen, het verschil tussen CD-kwaliteit en 192Kbit ga je minder gauw horen dan het verschil tussen een koptelefoon van een tientje en 1 van 175 euro.
DACs van die office-PC's zijn vrij wisselend, mocht dat je uiteindelijk toch teveel gaan storen dan zou ik er inderdaad een los DAC'je tussenhangen, de Dragonfly is inderdaad een prima ding, Cambridge DacMagic XS is vergelijkbaar. Ze zijn er nog wel voor minder, maar dan moet je wel wat beter oppassen qua specs want dan zit er soms ook troep tussen. Maar op Dealextreme (China) is ook best leuk spul te krijgen op basis van Wolfson of ES Sabre chips voor een fractie van de prijs van een Dragonfly. Ook een Xonar U7 voor een tientje of 7 doet de truc wel.

[ Voor 5% gewijzigd door Solarsparc op 09-10-2014 19:35 ]

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-01 20:56

Audione0

Strijdt der titanen

Hier op het werk hebben we ook simpele HP pctjes en ik gebruik altijd mijn Marley kopetelefoo en dat gaat voortreffelijk.

Zeer goed geluid voor de prijs, en je steunt het milieu ook nog een beetje omdat ze gerecyclede materialen gebruiken.

De mijne was volgens mij 45 euro en zijn in verschillende kleuren te vinden.

https://www.conrad.nl/nl/...GVbHNahqqm3qLMaApBA8P8HAQ

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Qua draagcomfort moet je gewoon zelf wat gaan uitproberen. Een belangrijkere vraag is of je noise cancelling wil hebben. Voordeel is natuurlijk dat het heel rustig is, ex-collega van me moesten we dingen tegenaan gooien om zijn aandacht te trekken als hij er eentje op had. Nadeel is dus dat je collega's dingen tegen je aan moeten gooien als ze wat van je moeten weten.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:03

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Denk dat je beter kan kijken naar het 'afsluiten' aspect van een headset dan naar de kwaliteit. Welke DAC je er ook op gooit, bagger blijft bagger (of je moet fan zijn van die 'enhancers', die het wat mooier maken, mijn Creative kan er soms best net geluid van maken, cosmetisch natuurlijk, maar ik luister toch geen 'mooie' muziek :P).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Jag

Jag

Solarsparc schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 19:19:
DACs van die office-PC's zijn vrij wisselend, mocht dat je uiteindelijk toch teveel gaan storen dan zou ik er inderdaad een los DAC'je tussenhangen,
Storen is idd een reeel probleem met onboards. Dat hoeft overigens niet per se de DAC zijn, alhoewel het natuurlijk wel mode is om de DAC ervan te beschuldigen :+. Ik heb de storing meerdere malen getraceerd tot de (analoge) line in. Als je die mute in windows, dan is ie stil.
OB1 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 18:30:
Als je dan zoveel geld uitgeeft, neem dan de Sennheiser HD-25.
Zeer ok-e koptelefoon. Heel geschikt voor werken in luidruchtige omgeving (ik gebruik hem als afluister koptelefoon bij PA klusjes). Echter draagcomfort = 0 :P.

[ Voor 23% gewijzigd door Jag op 10-10-2014 12:28 ]

• Rye
  • Laatst online: 13-01 01:46

Rye

Heb zelf ook de MDR-1R op mn hoofd als ik op kantoor zit. Zit heerlijk, kan m uren op hebben zonder enige last te hebben.
Hij is licht, zachte oorschelpen en prima verstelbaar.
Hij sluit ook geweldig goed af; mensen hebben geen enkele last van muziek die je op hebt staan. Wel evn volume omlaag zetten als je de headset af doet, zodra ie van je hoofd af is het een net een speaker.

Qua geluidskaart enzo; gebruik m zelf met een onboard realtek kaartje. En muziek via bijv. Spotify en soundcloud zijn qua bitrate goed te doen :)

Ohja, qua verglijking heb ik ook nog een Beyerdynamic DT990 Pro 250 Ohm.
Deze zit ook lekker, maar klemt iets meer. Ook een aanrader, echter zal de 250 Ohm een obstakel zijn. Die sony is volgens mij maar 18 Ohm en daardoor door mobiele devices ook nog goed aan te sturen.

[ Voor 23% gewijzigd door Rye op 10-10-2014 12:53 ]

www.ping-win.nl

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Impact geluid kwaliteit / comfort is imo deze volgorde:
- weergever (koptelefoon)
- bron opname
- dac

Tip: ga voor Beyer, niet voor de DT990 Pro 250, maar voor de DT770 Pro 250.
voordeel 770:
- gesloten design (luisteren je buren niet mee)
- minder 'overbright' in het hoog (prettiger om langer op te houden)

voordeel 990:
- Soundstage onovertroffen.

p.s. 25o Ohm is niet een opstakel.
Ik heb de 770pro 250ohm, en kan tot een acceptabel niveau komen op mn iphone, en tot een goed volume komen vanaf de pc.

• Rye
  • Laatst online: 13-01 01:46

Rye

king_dude schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 16:25:
Tip: ga voor Beyer, niet voor de DT990 Pro 250, maar voor de DT770 Pro 250.
voordeel 770:
- gesloten design (luisteren je buren niet mee)
- minder 'overbright' in het hoog (prettiger om langer op te houden)

voordeel 990:
- Soundstage onovertroffen.

p.s. 25o Ohm is niet een opstakel.
Ik heb de 770pro 250ohm, en kan tot een acceptabel niveau komen op mn iphone, en tot een goed volume komen vanaf de pc.
770 is in een kantoor omgeving idd prettiger.
Persoonlijk zou ik dan toch voor een 770pro 80 of 32 Ohm gaan.
250 Ohm aansturen kan qua volume wel goed gaan, maar het is gewoon veel minder strak. Het hoeft je niet op te vallen, maar google er maar eens op.

Nu is koptelefoon voorkeur erg persoonlijk en grotendeels afhankelijk van wat voor muziek je luistert.
Beyers zijn erg neutraal, zeker met de MDR-1R, welke de nadruk op de lage tonen heeft liggen.

Die sony of de beyers; allemaal goede koptelefoons.
Qua uiterlijk en langdurig draagcomfort wint de sony voor mij.
Qua geluidsweergave voor muziek: handsdown de beyers.
Geluidsweergave in films en games: de sony vanwege de lage tonen.

www.ping-win.nl

• Jag

Jag

In principe zou ik eerder verwachten dat lage impedanties "problemen"kunnen geven. Line outs kunnen nog wel eens een hoge uitgangs impedantie hebben in de orde grootte van tientallen ohms. Dat geeft icm de koptelefoon, icm lage impedantie daarvan, redelijke respons afwijkingen. Bij 250ohm is dat veel minder het geval.

[ Voor 6% gewijzigd door Jag op 10-10-2014 18:28 ]

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Als dac kan je ook voor de Asus Xonar U3 gaan van ongeveer 30 euro. Lekker klein en goede geluidskwaliteit.
Pagina: 1