RAW partitie leesbaar maken

Pagina: 1
Acties:

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-01 21:50

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem.

Ik heb een Synology waarvan de oude disk vreemd ging doen en er geen nieuwe DSM opgezet kon worden zonder format. Ik heb besloten een nieuwe betrouwbaardere disk erin te zetten en proberen de huidige disk te herstellen zodat ik in ieder geval de data nog heb.

Ik heb alleen geen idee hoe dit aan te pakken.
De partitie word als RAW aangeduid binnen windows, maar verder wel als schijf gezien.
Hoe kan ik deze leesbaar maken (in windows of linux distro) zodat ik de data kan terughalen?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:47
Volgens mij zijn Synology partities meestal in een Linux EXT3/4 filesystem ingedeeld.
Die gaan zowiezo niet herkend worden onder Windows. (RAW = "windows weet niet wat het is")
Ik zou het eens proberen met een bootable USB/CD met PartitionMagic bijvoorbeeld (freeware), en daar proberen de partitie te mounten.
(je kunt met GParted, icoontje op de desktop, de partities identificeren en bekijken of het filesystem herkend wordt).

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-01 21:50

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Topicstarter
Ik heb inmiddels de schijf leesbaar kunnen maken met behulp van linux reader.
Die is nu langzamerhand alle data van de schijf aan het trekken en op een backup schijf aan het gooien.
Van daar gaan we het wer terug op de NAS zetten.

De Partities konden niet meer gered worden met partitionmagic en of Gparted (deze kreeg ik niet eens werkend)

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01 13:02
Kun je de linux reader noemen die je gebruikt hebt hiervoor?

Ow, crap... vrijdag :F
Lama, zo heet dus dat programma. Sorry.

[ Voor 38% gewijzigd door Jolke op 10-10-2014 15:28 ]