Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haarballetje
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-01 17:41
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Als ik dat wist zou ik hier niet zijn ;). Maar om een antwoord te geven zit ik een beetje in dubio. Ik ben een tijdje op zoek geweest naar een degelijk laptop waarmee ik mijn desktop zou vervangen. Maar goed, wanneer je dan een Full-HD scherm wilt en ook nog een beetje op kunt gamen zit je binnen no time op een laptop van 1200+ euro. Om nou voor een uurtje of 3 per week 1200 euro uit te geven vond ik te gek. Nu heb ik een 'oude' pc, op zich een prima Antec kast uit 2009 met een modulair voedinkje a 520W en verder een werkend inhoud. Zie onder:

Processor: i7 920 boxed
Coolermaster koeler voor i7 920 (model exact weet ik niet)
Asus P5N deluxe mobo (geen USB3.0 etc, ook 2009)
Corsair 2x4 GB DDR3 RAM (ook ergens uit 2009) Ik heb echter het gevoeld dat deze niet optimaal meer functioneren
OCZ Vertex 2 SSD 256GB
2x Samsung 2TB HDD 7200 RPM
MSI GeForce GTX 760

De PC heeft het soms zwaar bij gamen, dan vraagt ie of windhoos uit de 'mooiere Aero' mode gehaald moet worden. Deze heb ik nu maar helemaal uitgezet die onzin. Toch ben ik een beetje aan het denken geslagen en dacht misschien een upgradeje uit te voeren.

Wat is je budget?
Wat ik zelf bij elkaar gescharreld had zat ik rond de 350 euro, dat lijkt me op zich voldoende. Ik wil namelijk de kaart, SSD, HDD en misschien het geheugen behouden als deze geen problemen vertoont. Daarnaast dacht ik eraan om het moederbord, de processor en mijn oude MSI 5770 videokaart te verkopen voor rond de 75/100 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt een voorkeur.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Beetje gamen, ook wat nieuwere games. Nu hoeft het echt niet op feeststand, maar gewoon 1920x1080 op high is voldoende voor mij. Hieronder de lijst die ik samengesteld heb:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 175,89€ 175,89
1MSI H97M-G43€ 74,95€ 74,95
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 24,65€ 24,65
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 69,95€ 69,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 345,44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 19:42
Test eerst je oude geheugen met memtest voordat je nieuw geheugen haalt! Voor de rest kan ik mij prima in je verhaal vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haarballetje
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-01 17:41
Denken jullie dat het verder zinvol is om die oude Processor en mobo te vervangen of moet dit nog wel ff mee kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
Afhankelijk van serversettings (64man) en map merkte ik storende drops met een i5 750 op3.8 ghz un battlefield. aangezien die cpu gelijk presteerd in games, en je er mee wilt gamen, zou il het overwegen. Ik weet niet wanneer de next gen intel cpus uitkomen, maar aangezien de nieuwe x5xxx serie per core niet heel veel sterker is dan current cpus, is het wachten daarop imho niet waard.

Persoonlijk zou ik eerst willem weten waarom aero errors geeft! Mss zit het probleem wel ergems anders en kan je langer met je huidig systeem doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-04 20:06
Die aero melding krijg ik ook bij bf4 als ik alt-tab. Heb zelf ook een i7 920@3.8ghz en een gtx 770. Ik heb in games geen last van performance verlies. In game benches heb ik op zijn meest 3-5% minder performance dan een i5 4690. Dus ik zie het probleem niet.

gametag: estruqiarixs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RacerBas
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-07 13:39
Die Aero melding krijg je als een spel te veel vram van je videokaart gebruikt. Als het gebruik boven x% komt dan gaat Windows vragen of je aero wilt uitschakelen zodat je meer vram beschikbaar hebt. Ik had dit ook met mijn GTX 760 en ben toen overgestapt naar een R9 280x met 3 GB vram in plaats van 2gb en ik krijg de melding nooit meer. Aero neemt namelijk rond de 500 mb aan vram in als ik het mij goed herinner

De processor upgraden lijkt mij niet echt nodig, bf4 zal hier normaal op draaien.

Draai voor het werkgeheugen eens een mem86+ test, als deze geen fouten meldt is het niet echt nodig om je ram ook te vervangen.

Dus voor zover ik het hier lees zit het probleem hem voornamelijk in de hoeveelheid vram van je videokaart.

[ Voor 5% gewijzigd door RacerBas op 10-10-2014 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
Mijn ervaring is dat sommige maps afhankelijk van situatie je cpu wel de fps kan laten droppen. Of het voor 1 game drops voorkomen het de investering waard is moet je zelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RacerBas
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-07 13:39
Ik heb een overklokte 3570k en zelf daarmee heb ik op sommige mappen nog fps drops, dus een andere cpu zal weinig uitmaken denk ik
Pagina: 1