Gat bovenin kast voor airflow?

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-09 21:07

Tags NL

Harmful or Harmless?

Topicstarter
Heeft het nut/zin om bovenin je kast een gat te maken waarin een fan van 8cm lucht naar buiten blaast?

Het fenomeen is nu dat ik met kast dicht en een PIII/650 op 728 draai 38 graden haal met zware belasting. Doe ik de kast open dan staat hij met zware belasting op maar 28 graden, scheelt dus 10 graden met normale airflow!

Dus dan denk ik van warme lucht stijgt en met een 8cm van blaas ik die naar buiten!

Nut of niet?

https://powershellisfun.com

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

nut

Verwijderd

Dan moet je de airflow van het onderste gedeelte van de kast naar het bovenste gedeelte van de kast er wel zijn.

Bij mij is daar praktisch geen airflow mogelijk door de vele kabels.

En misschien moet er meer koele lucht in de kast.

Verwijderd

Het heeft wel nut als er een goede airflow kan zijn, warme lucht stijgt namelijk op dus als er plaats is voor de lucht om op te stijgen dan heeft het wel zin ja.
Dus maak plaats in je kast en dan heeft het wel zin ja

Suc6

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Als je lucht weg blaast bovenin moet die lucht natuurlijk ook weer worden aangevuld anders zou je een vacuum krijgen, dus je krijgt vanzelf een airflow, tis natuurlijk wel beter om zelf die airflow flink aan te wakkeren door een fan de lucht naar boven te laten blazen. en in het vooronder er 1tje te hebben welke koele lucht naar binnen haalt ;)

Verwijderd

hoe staat de fan van je voeding ? als die koede lucht naar binnen blaast moet je die ook ff omkeren
Pagina: 1