Hoi Allemaal,
Dit is mijn eerste topic op tweakers(ben al wel jaren lid). Dus ik hoop dat het goed gaat.
De apparatuur waarom het gaat: Toshiba U920T + Windows 8.1
Ik heb maandag een nieuw wifi kaartje voor mijn laptop gekocht.
Dit wifi kaartje: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth
Mijn huidige kaartje de Intel Centrino Wireless-N 2230 was niet altijd even snel en miste de 5GHz band, bluetooth werkte wel perfect op dit kaartje.
Probleem:
Dinsdag heb ik het nieuwe kaartje ontvangen en geïnstalleerd en alle werkte prima. Ik had snel internet, 2,4 en de 5 GHz band werken. Ik merkte duidelijk dat browsen ook sneller ging, ik kon mijn bluetooth koptelefoon(Philips SHB9100) ook verbinden. Helemaal blij dus!
Vanmorgen wilde ik weer mijn laptop gebruiken, maar mijn koptelefoon wilde niet meer verbinden. Toen bleek de bluetooth gewoon compleet verdwenen in apparaatbeheer, ik balen aangezien ik bluetooth behoorlijk vaak gebruik. Zeg maar continu als ik de laptop ook gebruik, ik luister veel muziek en kijk af en toe een filmpje.
Zelf geprobeerd
Eerst ben ik wezen zoeken op internet en kwam er al snel achter dat ik niet de enige ben met dit probleem. Maar de oplossing heb ik dus nog niet gevonden.
Zijn er hier nog mensen die mij hierbij kunnen helpen??
Dit is mijn eerste topic op tweakers(ben al wel jaren lid). Dus ik hoop dat het goed gaat.
De apparatuur waarom het gaat: Toshiba U920T + Windows 8.1
Ik heb maandag een nieuw wifi kaartje voor mijn laptop gekocht.
Dit wifi kaartje: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth
Mijn huidige kaartje de Intel Centrino Wireless-N 2230 was niet altijd even snel en miste de 5GHz band, bluetooth werkte wel perfect op dit kaartje.
Probleem:
Dinsdag heb ik het nieuwe kaartje ontvangen en geïnstalleerd en alle werkte prima. Ik had snel internet, 2,4 en de 5 GHz band werken. Ik merkte duidelijk dat browsen ook sneller ging, ik kon mijn bluetooth koptelefoon(Philips SHB9100) ook verbinden. Helemaal blij dus!
Vanmorgen wilde ik weer mijn laptop gebruiken, maar mijn koptelefoon wilde niet meer verbinden. Toen bleek de bluetooth gewoon compleet verdwenen in apparaatbeheer, ik balen aangezien ik bluetooth behoorlijk vaak gebruik. Zeg maar continu als ik de laptop ook gebruik, ik luister veel muziek en kijk af en toe een filmpje.
Zelf geprobeerd
Eerst ben ik wezen zoeken op internet en kwam er al snel achter dat ik niet de enige ben met dit probleem. Maar de oplossing heb ik dus nog niet gevonden.
- Ik heb de drivers allemaal geupdate, verschillende versie geprobeerd. Nu zijn de nieuwste geïnstalleerd.
- Wat hotfixes geïnstalleerd die aanbevolen waren in dit topic: Intel Forum
- Ik heb het oude kaartje weer geplaatst, bluetooth werkte daar wel op. Misschien moet windows zich ff herpakken en werkt het alleen als ik de AC7260 plaats nadat de N2230 plaats. Zoals het op dinsdag wel werkte.
Klein stappenplan:- AC7260 bluetooth werkt niet.
- N2230 geplaatst, Bluetooth werkt wel
- AC7260 weer geplaatst, bluetooth werkt nog steeds niet.
- N2230 weer geplaatst om weer muziek te kunnen luisten, werkt bluetooth op deze nu opeens ook niet meer.
- Op de mijn bedrijfslaptop (Dell Latitude E5540, W7 Enterprise) heb ik het nieuwe kaartje ook geprobeerd. Daar werkt deze wel volledig op. Ik kwam erachter dat in de Dell ook een AC7260+bluetooth zit. Dus ik heb ook het kaartje uit de Dell in mijn laptop geplaatst, wederom alleen wifi.
- Vervolgens zag ik dat nog een aansluiting heb voor een halfmini kaart in mijn Toshiba, daar zit nu de GPS module in. GPS module eruit gehaald, vervolgens daar de wifikaart ingedaan. Één wifi kabel kon nog aangesloten worden, de andere was niet lang genoeg. Vervolgens weer getest en nu deed alleen bluetooth het maar deed wifi het niet. Nadat ik de GSP weer terugzetten en de AC7260 weer plaatste had even een niet herkend USB apparaat. Maar ik kon geen drivers installeren en na een reboot was deze weer weg.
Zijn er hier nog mensen die mij hierbij kunnen helpen??
...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr