Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barres B.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 18:36

Barres B.

six seasons and a movie!!!

Topicstarter
Hoi Allemaal,

Dit is mijn eerste topic op tweakers(ben al wel jaren lid). Dus ik hoop dat het goed gaat.
De apparatuur waarom het gaat: Toshiba U920T + Windows 8.1

Ik heb maandag een nieuw wifi kaartje voor mijn laptop gekocht.
Dit wifi kaartje: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth
Mijn huidige kaartje de Intel Centrino Wireless-N 2230 was niet altijd even snel en miste de 5GHz band, bluetooth werkte wel perfect op dit kaartje.

Probleem:
Dinsdag heb ik het nieuwe kaartje ontvangen en geïnstalleerd en alle werkte prima. Ik had snel internet, 2,4 en de 5 GHz band werken. Ik merkte duidelijk dat browsen ook sneller ging, ik kon mijn bluetooth koptelefoon(Philips SHB9100) ook verbinden. Helemaal blij dus!
Vanmorgen wilde ik weer mijn laptop gebruiken, maar mijn koptelefoon wilde niet meer verbinden. Toen bleek de bluetooth gewoon compleet verdwenen in apparaatbeheer, ik balen aangezien ik bluetooth behoorlijk vaak gebruik. Zeg maar continu als ik de laptop ook gebruik, ik luister veel muziek en kijk af en toe een filmpje.

Zelf geprobeerd
Eerst ben ik wezen zoeken op internet en kwam er al snel achter dat ik niet de enige ben met dit probleem. Maar de oplossing heb ik dus nog niet gevonden.
  • Ik heb de drivers allemaal geupdate, verschillende versie geprobeerd. Nu zijn de nieuwste geïnstalleerd.
  • Wat hotfixes geïnstalleerd die aanbevolen waren in dit topic: Intel Forum
  • Ik heb het oude kaartje weer geplaatst, bluetooth werkte daar wel op. Misschien moet windows zich ff herpakken en werkt het alleen als ik de AC7260 plaats nadat de N2230 plaats. Zoals het op dinsdag wel werkte.
    Klein stappenplan:
    1. AC7260 bluetooth werkt niet.
    2. N2230 geplaatst, Bluetooth werkt wel
    3. AC7260 weer geplaatst, bluetooth werkt nog steeds niet.
    4. N2230 weer geplaatst om weer muziek te kunnen luisten, werkt bluetooth op deze nu opeens ook niet meer.
    Dus ik ben nu nog verder van huis 8)7
  • Op de mijn bedrijfslaptop (Dell Latitude E5540, W7 Enterprise) heb ik het nieuwe kaartje ook geprobeerd. Daar werkt deze wel volledig op. Ik kwam erachter dat in de Dell ook een AC7260+bluetooth zit. Dus ik heb ook het kaartje uit de Dell in mijn laptop geplaatst, wederom alleen wifi.
  • Vervolgens zag ik dat nog een aansluiting heb voor een halfmini kaart in mijn Toshiba, daar zit nu de GPS module in. GPS module eruit gehaald, vervolgens daar de wifikaart ingedaan. Één wifi kabel kon nog aangesloten worden, de andere was niet lang genoeg. Vervolgens weer getest en nu deed alleen bluetooth het maar deed wifi het niet. Nadat ik de GSP weer terugzetten en de AC7260 weer plaatste had even een niet herkend USB apparaat. Maar ik kon geen drivers installeren en na een reboot was deze weer weg.
Dus nu heb ik de AC7260 weer in mijn Toshiba gedaan, hopen dat het op een miraculeuze manier bluetooth weer tot leven wekt. Maar tot nu toe geen resultaat.

Zijn er hier nog mensen die mij hierbij kunnen helpen??

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barres B.

Barres B.

Topicstarter
Ik heb ondertussen ook nog een systeemherstel gedaan, omdat bluetooth het wel een tijdje gedaan heeft. Ook nog een BIOS update. Maar het heeft allemaal niks geholpen.

Is hier echt niemand die nog een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nepalfriend
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-02 02:24
Probeer eens VOORDAT je de 'actieve' kaart verwijdert de drivers
te de-installeren, vervolgens de 7260 plaatsen en drivers installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebest
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:07
Heb je misschien een fn knop met bluetooth? Dat was bij mij het geval i.i.g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barres B.

Barres B.

Topicstarter
@rodebest: De FN knop heb ik alleen voor wifi en die werkt niet eens, kan me ook niet herrineren dat die wel gewerkt heeft. Ik heb er geen voor Bluetooth.

@Nepalfriend: Ik kan dat nog een keer gaan proberen, maar dan moet ik eerst weer proberen of de "actieve" kaart het nu wel weer goed gaat doen. Want daar werkte bluetooth de laatste keer ook al niet meer op. Ik heb nu eerst helaas geen tijd, net terug van vakantie en heb het nu de komende tijd erg druk.

Maar met windows 8.1 vind ik dat het deinstalleren en het herinstalleren niet echt geweldig gaat. Voordat je het weet heeft windows zijn eigen drivers er alweer aan vast geplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronosho
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-09 15:55
De zelfde kaart probeer ik bluetooth aan de praat te krijgen om mijn Sony Vaio VPCEH model met win 8.1.

Ik heb afgelopen week de zelfde kaart gekocht en die mijn Qualcomm kaart vervangt.

De wifi drivers en Bluetooth drivers van Intel geïnstalleerd maar in Device manager komt er geen bluetooth device bij.

Vorige kaart ondersteunde ook bluetooth en heeft altijd goed gewerkt.

Wifi werkt wel prima maar krijg Bluetooth ondanks dat ik veel geprobeerd heb niet aan de praat

Heeft er iemand nog een super idee??

Edit: Inmiddels een stukje tape over pin #51 gedaan, probleem opgelost

[ Voor 20% gewijzigd door Ronosho op 19-12-2014 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barres B.

Barres B.

Topicstarter
Dat ik dit niet eerder ben tegengekomen, ik had het al opgegeven. Toevallig had ik het er laatst met iemand over en toch even nog nieuwsgierig of er nog iemand gereageerd had op mijn topic.
Thnx voor deze info Ronosho, ik heb afgelopen zaterdag hetzelfde gedaan en het werkt stabiel sindsdien. Het bereik is nu ook een stuk beter dan met de dongle.

Pagina: 1