Ha devvers, daar ben ik weer!
Ik ben bezig met het vullen van een drop-down list wat prima gaat. Alleen lukt het me niet om één van de items in de drop-down list "selected" te maken.
Output is gewoon een drop-down list zonder dat één van de items geselecteerd is. Ik vermoed dat dit komt door de vergelijking in de if-statement, maar heb geen idee hoe ik dit anders zou moeten doen. Iemand?
Ik ben bezig met het vullen van een drop-down list wat prima gaat. Alleen lukt het me niet om één van de items in de drop-down list "selected" te maken.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| function execute($query) { $connect = mysqli_connect("bladiebla"); if (mysqli_connect_errno()) { echo 'Failed to connect to MySQL: ' . mysqli_connect_error(); } return mysqli_query($connect, $query); mysqli_close($connect); } $result1 = execute("SELECT id, description FROM authorization WHERE type = 'Account' ORDER BY description"); $result2 = execute("SELECT authorization.id FROM authorization LEFT JOIN ad_group ON authorization.id = ad_group.authorization_id WHERE ad_group.id = '2'"); $return = "<select>"; while ($row = mysqli_fetch_array($result1)) { if($row['id'] == $result2) { $return .= "<option value=\"".$row['id']."\" selected>".$row['description']."</option>\r\n"; } else { $return .= "<option value=\"".$row['id']."\">".$row['description']."</option>\r\n"; } } $return .= "</select>"; echo $return; |
Output is gewoon een drop-down list zonder dat één van de items geselecteerd is. Ik vermoed dat dit komt door de vergelijking in de if-statement, maar heb geen idee hoe ik dit anders zou moeten doen. Iemand?