Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:51
Hallo,

Het bedrijf waar ik werk wil graag een andere dns hosting provider. Nu is er , zonder er over na te denken, al een contract aangegaan met een DNS hosting provider. Laten we deze Hosting Provider B noemen.

Nu moeten alle DNS zones verhuisd worden van DNS Provider A naar DNS Provider B. Nu heb ik contact gehad met DNS Provider B maar ze geven aan dat AXFR geen mogelijkheid gaat worden. Ze gaan nog wel uitzoeken of er mogelijke andere methoden zijn.

Heeft iemand anders dit wel eens meegemaakt? Hebben jullie misschien tips, tricks of misschien een andere DNS hosting provider waar dit wel werkt?

In worst case scenario moet ik alle domeinen gaan langs lopen bij DNS Provider A en die gaan onderbrengen bij DNS provider B. Een gros zal met templates kunnen, maar veel DNS zones hebben aangepaste instellingen. Dus alles handmatig langs lopen zal wel wel een hell of a job worden. Niet echt veel zin in :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Wij (hosting.eu) doen geen "gratis" DNS hosting, dwz je zal de domeinnamen ook bij ons moeten onderbrengen of een andere dienst afnemen om dit mogelijk te maken (VPS, dedicated server, hostingpakketten).

Dat gezegd, stel je zou de domeinnamen bij ons onderbrengen, dan zou het het makkelijkste zijn als er een CSV aangeleverd kan worden van de DNS records. De zonebestanden zelf (indien Bind formaat) is ook goed, deze kunnen wij importeren in onze nameservers.