Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vizion88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 11:37

vizion88

Modereer deze reactie

Topicstarter
Allen,

Ik ben voor mijn werk op zoek naar een opleidingscentrum voor de training ISTQB Foundation. Mijn oog is onder andere gevallen op de firma Polteq in oa. Amersfoort.

Zijn er mensen die ervaring hebben met de trainingen daar? Hoe is de training? Wat was je voorkennis? Gaat je voorkeur uit naar de engelse of nederlandse training? Wat was je algemene oordeel over de training?

Sogeti zit daar ongeveer om de hoek met dezelfde prijs qua training dus vandaar mijn afweging. Ik hoor graag van jullie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchaapD
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-09-2023
Toevallig heb ik de training ISTQB Foundation bij Polteq gevolgd afgelopen september en mijn ervaringen zijn positief. Als voorkennis had ik alleen enkele dagen van tevoren de ISTQB syllabus half gelezen die ik heb gevonden op de ISTQB website, verder geen enkele test-voorkennis. Voor mij hielp dat inlezen goed, want in feite staat alle stof in die syllabus en zo valt het kwartje veel sneller tijdens de colleges.
Het examen is sowieso in het Engels. Je krijgt een kwartier extra van ISTQB. De cursus bij Polteq is naar mijn weten altijd in het Nederlands. Wat ik vooral prettig vond bij Polteq is dat de docent erg goed boven de stof staat en daarom iedere nuance in het ISTQB kan uitleggen. Dat is bij ISTBQ erg nuttig en daar kun je als cursist zeker je voordeel mee doen!

http://www.polteq.com/opleidingen/istqb-foundation/

en het dictaat
http://www.istqb.org/downloads/viewdownload/16/15.html

Sogeti geen ervaring mee. Veel succes met je keuze.

[ Voor 7% gewijzigd door SchaapD op 10-10-2014 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:06

sebasd

loopt op espresso

Ik heb geen ervaring met Polteq als opleider, maar wat ik weet van het bedrijf zijn hun opleidingen goed verzorgd. Mijn (nu nog) werkgever heeft een tijdje met ze samen opgetrokken op het gebied van opleidingen.

Overigens, als je al wat testervaring hebt, en helemaal als je TMap al eens hebt gedaan, is ISTQB Foundation prima te doen zonder cursus (dus met alleen een examen). Via PearsonVue kun je gewoon een los examen boeken. Is uiteraard een stuk voordeliger (vooral interessant als je het zelf moet betalen). Alles wat op het examen gevraagd wordt staat in de syllabus. Dat is trouwens niet zo voor het Advanced-examen dat ik heb gedaan (TTA).

Maar als je een beter gevoel hebt bij een cursus + examen moet je dat vooral doen. En dan denk ik dat je bij Polteq prima terecht kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vizion88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 11:37

vizion88

Modereer deze reactie

Topicstarter
Bedankt beide. De syllabus was ik nog niet van op de hoogte en die zal ik er dan ook zeker op gaan naslaan. Omdat ik alleen nog praktijkervaring heb ga ik toch voor cursus + examen.

Polteq wordt door jullie beide als positief ervaren. Nog even overleg met mijn leidinggevende en ik kan mijn keuze definitief gaan maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Ik heb onlangs ISTQB CTAL Test Manager gevolgd bij Polteq in Amersfoort, de trainer die ik had heeft ook ook de ISTQB CTFL verzorgd voor mijn team. Tot nu toe zeer positief over ze. In november stuur ik weer 3 teamleden naar ze toe.

Mijn CTFL heb ik ooit bij ImproveQS gevolgd en dit was ook zeer goed.