Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 15:03
Ola everyone!

Ik werk momenteel als werkstudent (+50 dagen) doordat ik nog maar 2 lessen moet volgen tot ik afstudeer.(I know)
Hierdoor kan ik als werkstudent werken voor een 3,5 tal dagen bij een bedrijf, aangezien ik al over mijn 50 dagen zit. (bediendencontract halftijds)
Hier verdien ik ongeveer 960 netto. Nu vind ik dat redelijk veel t.o.v. mijn bruto; 980 euro.
Ik heb schrik dat ik voor verassingen kom te staan als ik mijn belastingen krijg, daardoor zou ik willen vragen om wat meer van mijn loon af te houden.

Nu de vraag; hoeveel zou ik vragen om af te houden? Zelf zeggen ze dat ze geen idee hebben, omdat dit de eerste keer is dat er een werkstudent is.

Alvast bedankt Tweakers! :)

EDIT: In België that is.

[ Voor 1% gewijzigd door Nindustries op 09-10-2014 10:30 . Reden: België toegevoegd ]

~ beware of misinformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:43

Speedmaster

Make my day...

Uit jou verhaal maak ik op dat het hier om België gaat. Wellicht is het zinvol om eens te kijken hoeveel je per jaar mag verdienen zonder dat je belasting mag betalen. Voor Nederland is dat ongeveer 5.000 euro als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:11
http://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/jongeren/

Denk dat je deze even moet invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Je kan volgens mij gewoon via de belastingdienst opzoeken hoeveel je als student mag verdienen (ergens rond de 10-11k geloof ik). Pas hiermee op want ik kreeg ook onverwachts een invordering 3 jaar na dato of ik even mijn OV (en wellicht nog wat) wilde terugbetalen a 1500 euro. (In NL. Geen idee hoe dat werkt in BE)

[ Voor 6% gewijzigd door thewizard2006 op 09-10-2014 09:59 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 15:03
Heb volgende quote gevonden op 9lives;
Voor de zoveelste keer: werkstudent is géén officeel statuut, je kan dus niet overgaan naar die situatie. Het enige wat je kan doen is van jobstudent naar gewone werknemer veranderen. Dit gaat automatisch indien je ofwel in de zomer ofwel in het schooljaar meer dan 23 dagen gewerkt hebt (zelfs al werk je op die dag maar 1 minuut).

Als dit gebeurt, moet je werkgever bedrijfsvoorheffing afhouden van je loon én 13,07% RSZ afhouden. Doet hij dit niet, krijgt hij én jezelf later de factuur gepresenteerd: hij van de RSZ (als ze het doorhebben), jij van de belastingen indien je écht veel (>7000 euro bruto) zou verdiend hebben. Verdien je minder, dan krijg je zeker alles terug wat er ooit van bedrijfsvoorfheffing afgehouden is.
En op StartPeople:
Je hoeft geen belastingen te betalen zolang je inkomen niet hoger is dan 7.350 euro netto-belastbaar op jaarbasis.
......
Bedraagt je netto belastbaar inkomen op jaarbasis echter minder dan 7.350 euro, dan kun je deze bedrijfsvoorheffing recupereren.
Dus als ik het goed begrijp; als ik meer als 7000 verdien op een jaar ben ik gewoon deze 13% kwijt.
Dat klinkt nog niet zo slecht.. Nu is 30 euro wel geen 13% van 980 euro..
Dus best 13,07% aanvragen dan? |:(

[ Voor 32% gewijzigd door Nindustries op 09-10-2014 10:21 ]

~ beware of misinformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-10 16:09

Nikeo

Jawelles

Vraag het de belastingdienst van België. Lees hun site of bel ze. Of vraag het desnoods aan de Personeelsafdeling want het lijkt me dat je daar sowieso even contact mee moet hebben. Ik zou je sowieso niet baseren op bronnen van fora en een uitzendbureau, ook al zal die bron van StartPeople vast kloppen. Je wil gewoon niet voor verassingen komen te staan. De kans is groot dat je boven het bedrag uit komt en dan moet je dus terugbetalen. (in NL werkt dat zo)
Pagina: 1