Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 15:03
Ola everyone!

Ik werk momenteel als werkstudent (+50 dagen) doordat ik nog maar 2 lessen moet volgen tot ik afstudeer.(I know)
Hierdoor kan ik als werkstudent werken voor een 3,5 tal dagen bij een bedrijf, aangezien ik al over mijn 50 dagen zit. (bediendencontract halftijds)
Hier verdien ik ongeveer 960 netto. Nu vind ik dat redelijk veel t.o.v. mijn bruto; 980 euro.
Ik heb schrik dat ik voor verassingen kom te staan als ik mijn belastingen krijg, daardoor zou ik willen vragen om wat meer van mijn loon af te houden.

Nu de vraag; hoeveel zou ik vragen om af te houden? Zelf zeggen ze dat ze geen idee hebben, omdat dit de eerste keer is dat er een werkstudent is.

Alvast bedankt Tweakers! :)

EDIT: In België that is.

[ Voor 1% gewijzigd door Nindustries op 09-10-2014 10:30 . Reden: België toegevoegd ]

~ beware of misinformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:43

Speedmaster

Make my day...

Uit jou verhaal maak ik op dat het hier om België gaat. Wellicht is het zinvol om eens te kijken hoeveel je per jaar mag verdienen zonder dat je belasting mag betalen. Voor Nederland is dat ongeveer 5.000 euro als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:11
http://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/jongeren/

Denk dat je deze even moet invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Je kan volgens mij gewoon via de belastingdienst opzoeken hoeveel je als student mag verdienen (ergens rond de 10-11k geloof ik). Pas hiermee op want ik kreeg ook onverwachts een invordering 3 jaar na dato of ik even mijn OV (en wellicht nog wat) wilde terugbetalen a 1500 euro. (In NL. Geen idee hoe dat werkt in BE)

[ Voor 6% gewijzigd door thewizard2006 op 09-10-2014 09:59 ]